September 25, 2007

PRAJITURA CARAMELIZATA,CU PERE



5 pere
5 oua
3 linguri faina
2 linguri amidon
__________________
85 g (faina+amidon-TOTAL)
80 g zahar(5 linguri aproximativ)
1 lingurita cacao
5 g praf copt
1 zahar vanilat
zeama si coaja de lamîie
scortisoara (fac.)

100 g (5-7 linguri zahar, aproximativ- pentru caramelizat)


Perele se curata, se taie pe jumatate. Curatam casuta de sîmburi. 
Stropim perele cu zeama de lamîie si putina scortisoara.

Punem zaharul la caramelizat. Daca îl caramelizati în vas de Jena, cînd e asa, adica nu maroniu tare, si mai are chiar boatze albe, trageti vasul de pe foc, pentru ca se caramelizeaza mai departe timp de un minut chiar!
Se întinde caramelul pe peretii vasului, prin rotire.


Între timp m-am hotarît ca perele ar da mai bine felii.
Asa ca le-am aranjat pe margine. 
În mijloc am pus o banana feliata(inspiratie pe moment :D )

Blatul:

Am batut albusurile spuma. Galbenusurile le-am frecat cu zaharul si coaja de lamîie, dupa care le-am adaugat la albusuri. Faina am amestecat-o cu maizena si praful de copt. Am adaugat încet la oulale spuma în timp ce mixam lejer. O parte din aluat am amestecat cu cacao.
Am turnat cele doua amestecuri..asa la întîmplare si am dat vasul în cuptorul preîncalzit la 170°C timp de 25 minute, dupa care am coborît temperatura la 160°C , am acoperit vasul cu folie de aluminiu si am mai lasat 15 -20 minute.

Dupa un minutel de odihna am rasturnat prajitura pe platou.

Rasturnat.  


Sectiune furculitzata :D



EXCELENT!!

2 comments:

  1. da, arata superb si o combinatie reusita de ingrediente, imi place mult si sper sa apuc sa dezgust si eu delicioasa si apetisanta prajitura :)

    ReplyDelete