July 8, 2009

Marmelada de zmeura


-Marmelada de zmeura-


Attached Image

  • 1 kg zmeura
  • 1 kg zahar cu pectina( GelierZucker 1 : 1 Dr Oetker )
  • 1 lamîie

Um mod simplu de a prepara marmelade,jeleuri,gemuri,este cel de a le preparara cu acest zahar.
Exista mai multe variante 1:1 ,1:2 , 1:3..
Eu folosesc pe 1:1 ,ceea ce înseamna o parte fructe - o parte zahar ,adica atît zaharul cît si fructele în cantitate egala.
Celelalte feluri de zahar cu pectina 1:2 sau 1:3 contin si o cantitate considerabila de conservanti,de aceea îl prefer pe asta,care contine doar zahar,pectina extrasa din fructe si lamiie.


Am cules zmeura,pe care am spalat-o în cîteva ape apoi am controlat
bucata cu bucata,pentru a evita insectele care-si fac ascunzis prin ele :)
(am gasit cîte o furnica,doua lichernite,si cîtiva mini paianjeni :P )


Attached Image


Dupa ce zmeura a stat putin la scurs într-o sita,am pus-o într-un castron,
alternînd un rînd de zahar,unul de zmeura.


Attached Image


Nu am amestecat cu lingura ci doar prin scuturarea castronuli.
În timp ce tot scuturam de castron,am adaugat si zeama de la jumatate de lamîie.


Attached Image


Cînd zaharul s-a topit cît de cît,
am pus toata compozitia într-o oala destul de înalta,
(neaparat înalta,marmelada se umfla la fiert)
împreuna cu cealalta jumatate de lamîie taiata felii.
Am amestecat doar usor,la foc iute(nu la maxim).
Se fierbe maxim 4 minute,
minutele fiind numarate din momentul în care începe a clocoti usor..
Nu lasati mai mult de 4 minute!


Attached Image


Se toarna fierbinte în borcane sterilizate,care se întorc cu capacul în jos
timp de 10 minute,dupa care se întorc.



Are o aromaaaaaaa!


Attached Image



Cui nu i-o place cu sîmburei,o poate strecura fara probleme.
Este foarte lichida.Se îngroasa dupa racire.


24 comments:

  1. un deliciu! am citit pe un alt blog sfatul tau pt.congelarea fructelor. am congelat visine, mai intai asazandu-le intr-o tava si apoi in pungute.geniala idee! daca o stiam inainte sa pun si zmeura si fragutele....multumesc !

    ReplyDelete
  2. Flori,ma bucur ca ti-am putut fi de ajutor.Da,de fructele congelate am scris pe blogul Isabelei.Eu mai am zmeura si acum.Chiar azi merg la cules,si o s-o pun la congelator.

    ReplyDelete
  3. Ceea ce e f bine e faptul ca fructele nu se fierb mult, deci isi pastreaza proprietatile. F buna reteta!

    ReplyDelete
  4. Doammmneee as face omor pentru aceasta marmelada :))))

    Delicioasa de 100 de ori si pozele tale si mai si :P

    ReplyDelete
  5. Hallo Maya,

    super fein ti-a iesit ( ca in rest tot ce faci Tu).
    Eu mä outen un pic cu Rusine cä nu fac. Nu cä asi fii lenes , da Sotia nu vrea.Ea zice cä pentru cit mänincä ea ajunge dacä cumpäräm. Eu dacä nu pot minca nu o pot obliga.

    Acuma trebuie sä las un pic de Statement:cam de 4 Luni am tot venit la Tine pe Blog si ma-m delectat la exquisit Creationen ale tale. Nachträglich ( sorry da nu stiu equivalent)Compliment pentru ce faci si Respect enorm de la mine pentru Niveau al täu.

    Multe Salutäri Jacob

    ReplyDelete
  6. Ce-mi place partea cu "am cules zmeura...". Noi p-aici o culegem din piata :)) ... Gasim in ro zaharul ala?

    ReplyDelete
  7. Un link exchange vrei sa faci cu mine?

    ReplyDelete
  8. super arata,maya!am facut si eu,tot cu zahar gelifiant,dar i-am dat titlul de dulceata la postare...ai niste poze imbatatoare!

    ReplyDelete
  9. Nu pot sa spun decat Bravo!Esti foarte talentata Maya..si pozele sunt de cea mai buna calitate ;) Daca ma incumet sa fac si eu ceva in week-endul viitor...o sa incerc marlmelada asta...fiind perioada cand se gasesc fructe proaspete in piata la preturi acceptabile;)Merci!!

    ReplyDelete
  10. Ina,da,la marmelada de zmeura merge zaharul asta.Fructele fiind foarte fine,iese mai bine,îsi pastreaza si culoarea frumoasa.Fierte mai mult,cred ca devine mai maronie.

    ReplyDelete
  11. Isa,îti trimit un borcan? :P
    merci :)

    ReplyDelete
  12. Jacob,nici eu nu fac multa ducleata sau marmelada.Doar cîteva borcanase,din diverse fructe.

    Ma bucur de vizita,si te mai astept.
    Si eu mi-am clatit ochii pe blogul tau.Mor dupa tortul acela alb cu capsuni..îmi place enorm cum e decorat!

    ReplyDelete
  13. Bucataras,si eu ma bucur ca pot culege zmeura..mai ales cînd o culeg si o halesc imediat!Mi-ar place sa am o gradina cu tot felul de fructe..dar de unde asa multe hectare :D

    ReplyDelete
  14. Merci alison.Eu am numit-o marmelada,ca nu are textura unei dulceti siropoase.cu fruce întregi..a mea a iesit aproape pasta..fructe întregi nu prea :D

    ReplyDelete
  15. Ruxi,bafta la facut marmelade!
    Multumesc :)

    ReplyDelete
  16. Imi ploua in gura de pofta... vorbesc serios...

    ReplyDelete
  17. Ploaia nu e buna.Eu cel putin sînt satula pîna peste cap de atîta ploaie!
    Poftim la o felie de pîine cu marmelada :)

    ReplyDelete
  18. Draga Maya am ramas surprinsa ca nu aveam blogul tau sub "urmarire" :)). Te pup si felicitari pentru tot!

    ReplyDelete
  19. Sunt topita dupa zmeura. Cu siguranta marmelada asta e un deliciu.Multumesc de reteta. Blogul tau este minunat, am invatat o multime de lucruri de la tine. Cand o sa fiu mare vreau sa fiu o bucatareasa la fel de buna ca tine:). treci si pe la mine daca ai timp si iti face placere http://chirilaoana.blogspot.com

    ReplyDelete
  20. Nu trimiti un borcanel la Japonika? :D ... Deja simt aroma de zmeura :)... un deliciu!
    Cand ai timp, te asteapta un premiu la mine ;) pupicei dulci!

    ReplyDelete
  21. Oana,voi trece negresit! :)
    te-am adaugat în lista mea,sub Chrila Oana,pentru ca mai am o Oana :)

    ReplyDelete
  22. Cristina,merci,si sigur îti trimit un borcanel! :)

    ReplyDelete