June 12, 2011

Desert "Lemon Tree"


Un desert fin, racoros, aromat,"fresh"! M-am aprovizionat cu lamîi bio din Sicilia de la italienii mei dragi ( din piata ) si inspirata de Fool's Garden*, am construit un desert care sa ne unga sufletele
dîrîmate de lenea care ne-a înfasurat în perioada concediului.




Foaia:
  • 160 g faina
  • 80 g zahar
  • 20 g amidon de porumb
  • 130 g unt
  • 1 lingurita extact de vanilie
Crema:
  • 2 lamîi mari+coaja de la o lamîie ( de preferat bio )
  • 4 oua
  • 230 g zahar
  • 70 g amidon de porumb
  • 60 g unt
  • 1 lingurita extract de vanilie
  • un praf de sare


Se framînta toate ingredientele pîna se formeaza un aluat catifelat.
Aluatul se întinde si niveleaza pe fundul unei tvai/forme rotunde,
cu diametrul de 28 cm. De preferat o tava cu perete detasabil.
Forma/tava nu trebuie unsa si nici nu este nevoie de hîrtie de copt.
Aluatul contine destul unt, pentru a nu se lipi de tava.


Se coace la 180°C timp de aproximativ 20 minute,sau pîna a prins culoare.


În timp ce se coace foaia,  pregatim partea cremoasa si lamîioasa a acestui desert.


Spalam citricile, le curatam foarte subtire coaja, doar partea galbena.


Folosim coaja de la o lamîie. Cealalta o maruntim, o amestecam cu 1 lingura de zahar
si o pastram într-un borcanel/doza la frigider/congelator pentru alt desert.


Curatam si îndepartam partea alba a fructelor,le taiem în 3-4 bucati si le
macinam împreuna cu coaja si restul ingredientelor pîna se omogenizeaza.
Atentie la sîmburi! Nu îi macinati împreuna cu pulpa fructelor!



Turnam acest amestec peste foaia coapta, reducem temperatuta la 160°C
si lasam la copt aproximativ 25 minute. Dupa coacere se lasa în tava pîna
la racirea completa. Dupa ce este rece eu îl dau la frigider. Este mai racoritor.



Înainte de servire,pudrez cu zahar pudra.


Foarte racoritor si delicat acest desert.


*Fool's Garden-Lemon Tree

44 comments:

  1. Ce frumos ai decorat! Panselute,asa-i? :)

    ReplyDelete
  2. Ce buna poate fi! Imi place tare mult lamaia, foarte aromat desert! puup!

    ReplyDelete
  3. perfect ptr o vara fierbinte!!!!

    ReplyDelete
  4. imi imaginez cat poate fi de buna si aromata tarta ta,ai decorat-o foarte delicat:)

    ReplyDelete
  5. Foarte bine suna, imi place mult, ca si cantecul :-)))).

    ReplyDelete
  6. Ce eleganta prezentarea(come sempre)iar desertul minunat!!!!Dar ce nu faci tu bun???????<3
    pupici

    ReplyDelete
  7. Daca-i cu lamaie sigur imi place.Am trecut-o pe lista"DE facut".Aromata,racoroasa si...cred ca foarte buna.
    Te pup si pe curand!!!

    ReplyDelete
  8. Daca-i cu lamaie sigur imi place.Am trecut-o pe lista"DE facut".Aromata,racoroasa si...cred ca foarte buna.
    Te pup si pe curand!!!

    ReplyDelete
  9. Mmmm...pana aici ii simt parfumul imbatator... nu degeaba-s lamai siciliene!! puuup

    ReplyDelete
  10. E diferenta mare intre lamaile de pe la noi si cele siciliene?

    ReplyDelete
  11. o prajitura ca asta am afacut si eu, i-am zis extazul lamaios (desi e facuta/adaptata dupa o reteta a lui David Lebovitz). o nebunie aromata, care a starnit pasiuni bananuite!

    ReplyDelete
  12. Superb desertul!...si usor de facut. Merita incercat. O saptamana frumoasa!

    ReplyDelete
  13. am vazut ceva asemanator la zazuza.arata grozav si mi-am propus sa o incerc.

    ReplyDelete
  14. Un desert fin si aromat !! felicitari pentru prezentare.. ca intotdeauna de vis.. ! pupici

    ReplyDelete
  15. Cred ca este super racoritor desertul tau.Yuuummy

    ReplyDelete
  16. Un desert minunat si cred ca este extrem de bun din moment ce este cu lamaie.

    ReplyDelete
  17. Bucate apetisante,asa este,cu panseluta am decoarat!Noroc ca ma ajuta natura,ca talent la decorat am doar lipsa =))

    ReplyDelete
  18. Adela,daca-ti plac portocalele,la fel de bune iese.sau poti combina pulpa de la o lamîie cu pulpa de la doua lime micute,si eventual 1-2 frunze de menta,sau fara :D

    ReplyDelete
  19. Catkithen,e buna oricînd,dar la canicula,merge perfect servita si cu o bila de înghetata de vanilie :)

    ReplyDelete
  20. Craita,merci.Am decorat si eu cum stiu cel mai bine.Cu floricele din gradina =))

    ReplyDelete
  21. Petronela,cum îi suneam si Adelei,mei poti combina si alte citrice,în functie de gust.
    Pupici!

    ReplyDelete
  22. Liana,chiar îmbatatoare au fost lamîile astea! :*

    ReplyDelete
  23. Bucate apetisante,lamîile sînt de mai multe feluri.Eu am luat pîna acum de doua feluri de la italienii de care vorbeam.Am avut si unele mai galbene,mai mici si mai rotunjoare cu coaja mai neteda,dar la fel de parfumate.
    Astea au foat mult mai mari,cu coaja mai denivelata de un galben mai deschis,mai tari,dar tot foarte bine aromate.
    Ambele variatii erau din Sicilia.

    ReplyDelete
  24. Zazuza,am cautat si eu acum prajitura aia a lui D.L.,da e putin altfel,dar merge pe aceeasi directie.Crema de deasupra pare mult mai ferma.La desertul meu crema are consistenta unei budinci/creme moi.

    Eu nu folosesc niciodata partea alba de la citrice.Daca aveam mai aveam o lamîie,le filetam.Nu le macinam nici pielita,doar pulpa.Asa,crema este mult mai fina la gust.cel putin asa mi se pare mie :D

    Nici la sirop sau marmelada de citrice nu am lasat partea alba.

    ReplyDelete
  25. Licuta,da,foarte simplu de realizat,si foaaaarte parfumat! :)

    ReplyDelete
  26. Pansy,încearca.Este un desert minunat,parfumat si proaspat.Ideal pe lînga o bila de înghetata de vanilie :)

    ReplyDelete
  27. Dulcegarii culinare,multumesc frumos :)

    ReplyDelete
  28. Merci,Mariette si ma bucur ca te vad! :*

    ReplyDelete
  29. Irina,merge bine si cu alte citrice.Tot racoros si fresh iese :)
    Pupici!

    ReplyDelete
  30. am sa incerc si eu cu lamaia cojita! pffff... in comentariu sa stii ca voiam sa zic nebanuite, si a iesit alta prostie :)))))

    ReplyDelete
  31. Zazuza,nu conteaza!Extazul a fost înteles! :)

    ReplyDelete
  32. Trăiască lămâioasa! Iaca, am preastat-o, e delicoasă. Rămâne să stabilim cu ce merge mai bine: cu penseluţă sau cu begonie :))


    http://cara.sunphoto.ro/culinary/39022758

    ReplyDelete
  33. Am intrat sa revad reteta fiindca maine vreau sa o incerc.Si mie mi-a trecut prin cap sa incerc sa o fac cu grepfruit insa am zis ca macar o data sa nu mai abat de la reteta orginala. :)

    ReplyDelete
  34. Poti s-o faci cu ce citrice doresti.
    Doar nu e o reteta batuta-n cui!
    Data viitoare o fac cu lamîie si lime+menta.Cu portocale am facut-o,si la fel e delicioasa!

    ReplyDelete
  35. Ez a citromos sütemény egyszerűen kínálja magát,meg fogok próbálkozni vele. Szuper!!!!

    ReplyDelete
  36. Ízek nagyon frisch.Viel szórakoztató sütés!
    Üdvözlet és csók!

    ReplyDelete
  37. Maya, tarta este la cuptor dar ...nu am stiu ca forma mea nu se inchide ermetic,si curge pe langa...sper ca pana se intareste crema sa mai ramana ceva din ea :)

    ReplyDelete
  38. Pana la urma a iesit ceva...o postez pe ''arta''.
    O seara frumoasa!

    ReplyDelete