June 24, 2011

Marmelada de cirese(Cherry & Peppermint)

Am primit vreo zece kilograme de cirese coapte,mari si aromate,foarte dulci.Bucurie mare pe mine,ca-s dintr-un cires de curte,ferit de toate cele si nestropit vreodata în viata lunga pe care a avut-o.Da,a avut-o.Alaltaieri,stapînul curtii,a hotarît ca doreste mai mult soare,iar pomul stufos si plin de cirese îi umbrea prea tare pensionarea.Plictiseala?Preventiv,mi-am propus sa agat în ciresul meu o placuta de lemn,pe care voi sculpta adînc:"Daca tot de plictisesti,taie marul,ca si-asa nu se chinuie prea tare!":D
Am si eu un cires tînar în gradina,si a facut si el cîteva cirese.Asa cît sa ne umplem burtile de doua trei ori,pe masura ce se coceau.Nici gînd sa mai ajunga si de-o marmelada.Cu toate ca nu ne era dor mare de cirese,am consumat multe asa proaspete.Din cele ramase am facut cîteva borcane de marmelada,si vreo 12 de compot.Dar sa trec la marmelada.Din lipsa de timp si chef(ca sa fiu sincera :D),m-am hotarît sa fac marmelada cu zahar amestecat cu pectina.Cel de la dr Oetker.Avantajul este ca nu trebuie fiarta decît cîteva minute,si gata marmelada.





  • 1200 g cirese,cîntarite fara sîmburi
  • 500 g zahar cu pectina(dr Oetker)
  • 2 tije de menta,mari
  • zeama de la o lamîie,mica

Am spalat si curatat ciresele de sîmburi.


Le-am amestecat cu zaharul de la dr Oetker si zeama de lamîie.
Timp de trei ore,am tot învîrtit prin cirese,cînd mi-am amintit.


În timp ce transferam ciresele cu tot cu siropul lasat în vasul în care am fiert marmelada,
mi-a fulgerat o idee mentolata prin capatîna.Am mai multe feluri de menta în gradina.
Cea cu frunze lunguiete însa,mi se pare cea mai aromata,asa ca am adaugat doua tije mari.


Am fiert marmelada dupa indicatiile de pe pachetul cu zahar...aproximativ :D
Zaharul era pentru un kilogram de fructe.Eu am avut ceva peste,dar a iesit bine.
Nu am respectat nici timpul de fierbere.Pe ambalaj scria 4 minute din momentul
în care începe a clocoti.Eu am fiert cam 10 minute,si cum spuneam,a iesit bine.
În timp ce fierbea marmelada,a iesit fiica-mea din bîrlog,atrasa de mirosul ademenitor.
A spus ca toata casa miroase a guma de mestecat.Una de la Orbit,Cherry-Mint.
Asa fierbinte am turnat-o în borcanele uscate si sterilizate în cuptor.
Le-am închis,si întors pe capac pentru 15-20 minute,dupa care le-am întors înapoi si le-am lasat acoperite pîna a doua zi.


Azi am facut proba.Toti am fost încîntati de combinatia de arome!
Menta potriveste fantastic de bine cu parfumul cireselor.
Anul viitor o sa fac si o portie de marmelada de capsuni cu menta.


36 comments:

  1. are o culoare superba marmelada ta.ador faptul ca fructele au ramas intregi.deja visez la miste clatite.pupici

    ReplyDelete
  2. Ce-mi plac mie blogurile culinare! Din păcate, îmi lipsește răbdarea să fac feluri de mâncare complicate, deși am găsit aici câteva rețete mai simple, dar care arată nemaipomenit.
    Mai vin, să mă inspir! :)

    ReplyDelete
  3. m-ai convins cu menta !!!! ... la anul pun si eu menta in marmelada mea ;)

    ReplyDelete
  4. Foarte reusit, ador rezultatul final cu menta...

    ReplyDelete
  5. Merci,Antonina!Pupici si o noapte buna îti doresc.
    xo

    ReplyDelete
  6. Sarah,da,asta îmi place si mie,sa simt bucatile de fruct.La orice marmelada.Abia astept sa apara prunele.Si alea încerc sa le las cît mari se poate :D

    ReplyDelete
  7. Silavaracald,pe blogul meu se gasesc multe retete rapide si simple.
    Multumesc pentru vizita si te mai astept.Daca mai gasesti si inspiratie în domeniu culinar,pe aici,ma bucur si mai mult.
    Si eu te citesc cu placere.

    ReplyDelete
  8. Ún borcabel pt mine mai ai?:) Ca tare as gusta putin.
    Pupici

    ReplyDelete
  9. Catkitchen,merita încercat.Eu am facut doar o portie mica,desi ma gîndeam ca ne place tuturor/familiei.
    Totusi,nu am riscat sa fac prea multa,si apoi sa nu ne placa :D

    ReplyDelete
  10. Ramona,menta da tare bine în combinatie cu ciresele.
    Multumesc de vizita :)

    ReplyDelete
  11. Bia,trimit un borcanel pe mail?
    Pupici :)

    ReplyDelete
  12. Maya!!!amit itt látni,ebben a blogban az egyszerűen lenyűgöző!!!

    ReplyDelete
  13. Excelenta idee,pot doar sa-mi inchipui ce aroma minunata are!pupici!

    ReplyDelete
  14. Ce arome. Si eu am pus prin dulceturi, anul trecut, menta :)).
    Anul asta le-am lasat aroma fructelor, simpla.

    Fain mai arata!

    ReplyDelete
  15. maya,maya,maya imi vine sa iau felia de paine unsa cu unt si sa fur un pic din marmelata ta ,arata asa bine!!!

    ReplyDelete
  16. Cred ca si eu tot ademenita de miros am venit :) ideea cu menta imi place foarte mult!

    ReplyDelete
  17. Deci,

    Iar m-ai lovit !

    Cum mama ciorilor nimeresti tu toate aromele care-mi plac ? :)))

    ReplyDelete
  18. da'ce harnicuta esti de cand am lipsit io de pe aici ! o nebunie trebuie sa fi iesit.

    ReplyDelete
  19. Mellissina, köszönöm a bókokat.
    Kiss,
    Maya

    ReplyDelete
  20. Flory,chiar potriveste foaaarte bine :)

    ReplyDelete
  21. Gaby,atunci anul acesta amestec eu arome prin dulceturi si marmelade :D
    Pupici :)

    ReplyDelete
  22. Yaya,ok,ne-am înteles!Tu aduci pîinea cu unt,eu dau marmelada.Mai gasim pe cineva care aduce ceaiul(arcadia împartea ceai de tei,pe aici pe undeva.Eu chiar ador ceaiul de tei :D ),si iaca asa ne adunam la o mica bîrfa :D

    ReplyDelete
  23. Mihaela,eu am amestecat menta în marmelada pentru prima data.Cred ca merge bine si în marmelada de capsuni.

    ReplyDelete
  24. Lia,le nimeresc...ca stii tu,noi ne cam nimerim :D
    Te pup!

    ReplyDelete
  25. Pansy,daaa,a dat harnicia în mine! =))
    Pup draguta xoxoxo

    ReplyDelete
  26. Cu menta? Wauuu...cred ca au avut un gust senzational! Eu am facut visine cu migdale crocante, dar am folosit...gelfix :(

    ReplyDelete
  27. Foarte bine arata marmelada. Eu am preparat un deliciu de dulceata de capsuni cu menta. Un gust senzational de capsuni, usor racoritor, cu arome discrete de menta. Sunt foarte multumita de ceea ce a rezultat. felicitari pt felul in care prezinti preparatele, toate sunt minunate, iar imaginile sunt de profesionalist.

    ReplyDelete
  28. Merci tare fain pt ideea cu menta in dulceata! I-a dat rafinament... a scos ciresele din anonimat :)

    ReplyDelete
  29. Liana,gelfixu' asta nu este zaharul cu pectina de la dr. Oetker?

    ReplyDelete
  30. Maria Elena,multumesc.Si eu dor combinatia capsune-menta.Am facut un risotto cu aceste doua ingrediente.A fost super bun!
    Multumesc de vizita si o zi buna îti doresc :)

    ReplyDelete
  31. Andreea,asa a spus si sotul meu! :D
    Adevarul ca menta da cireselor o savoare aparte.Fresh! :)

    ReplyDelete