June 30, 2011

Fursecuri cu cocos

Reteta am vazut-o ieri pe blogul Licutei Marin. Pentru ca aveam toate ingredientele în casa, nu am mai stat pe gînduri, ci m-am pus pe treaba. Da, care treaba? Prea multa treaba nu este de facut, deoarece fursecurile acestea, nu numai ca sînt delicioase, dar nu nici nu necesita prea multa putere de munca. Nici macar de un mixer nu aveti nevoie. Înarmarea cu o lingura de lemn sau o spatula de oricare si un castron, este deja suficienta pentru prepararea aluatului.
Abia astazi cînd am început a scrie reteta în word, am observat ca eu am pus mult mai mult zahar pudra în aluat, decît Licuta. Totusi nu au iesit prea dulci. Desi nu ne plac dulciurile foarte dulci, as spune ca au iesit numai bine. Înca o precizare. Dupa ce am turnat jumatate din lapte si am amestecat, consistenta aluatului mi s-a parut buna, asa ca am renuntat la cealalta jumatate. Adevarul este ca untul pe care-l folosesc eu de obicei, Kerrygold (unt irlandez) , este foarte moale. Am observat ca la orice reteta îl folosesc, trebuie sa mai scad din ingrendientele lichide sau sa adaug mai multa faina.
Licuta, multumesc pentru reteta. Ai mei s-au bucurat foarte mult de fursecurile fragede si aromate si mi-au spus ca trebuie neaparat trecute pe lista de dulciuri care trebuiesc facute de Craciun :)








  • 100 g unt
  • 1 pastaie de vanilie (maduva)
  • 150 g zahar pudra
  • 1 galbenus
  • 130-140 g faina
  • 25 g fulgi de cocos
  • 1 vf. cutit praf de copt
  • 1 priza sare
  • 40 ml lapte
  • 2 linguri fulgi de cocos pentru decor(optional)



Se amesteca untul moale cu maduva unei pastai de vanilie si zaharul pudra, pîna devine cremos.



Se adauga galbenusul si se omogenizeaza din nou cu spatula.





Se adauga faina amestecata cu fulgii de cocos, praful de copt si priza de sare si se amesteca bine.



Laptele se adauga cîte putin si se amesteca usor cu spatula pîna se obtine un aluat de consistenta unei creme groase/textura ferma.



Pentru ca nu am gasit sacul posh, am folosit pistolul de fursecuri.
Am "împuscat" fursecurile în forma de steluta direct pe tava tapetata cu hîrtie de copt*,
apoi am dat tavile la congelator pîna s-a încalzit cuptorul.
*Se umezeste tava cu apa înainte de a pune hîrtia de copt,
altfel aceasta tinde sa fuga, mai ales daca lucrati cu pistolul de fursecuri.



Am dat tava în cuptorul preîncalzit la 180°C pentru cîteva minute (10-15) , pîna au început a se rumeni usor.
Am lasat fursecurile pîna la racirea completa în tava. Mi-au iesit 3 tavi rotunde. 
Nu stiu exact cîte fursecuri au iesit în total, pentru ca nu le-am numarat
si nici nu cred ca în fiecare tava a foat acelasi numar de fursecuri.





23 comments:

  1. Sunt convinsa ca sunt minunate,semintele pastaii fac toti banii,ca sa zic asa!Multi pupici!

    ReplyDelete
  2. Arata foarte bine, imi imaginez cat sant de fragezi.
    Pe curand.

    ReplyDelete
  3. ador aroma cocosului.cu siguranta mi-ar prinde bine niste fursecuri si o cafea acum dupa cat am spalat pe jos :))
    o sa incerc si eu reteta,cu posh-ul ca pistol n-am decat de jucarie :))
    pupicei

    ReplyDelete
  4. Cred ca au avut o aroma?! Parca acum i simt aroma :)) iar eu ador fursecurile ;) Pupici si o seara placuta!

    ReplyDelete
  5. Arata superb!...ma bucur tare mult ca v-au placut!...Pupici!

    ReplyDelete
  6. Le-am vazut si eu la Licuta si mi-au facut cu ochiul.
    Tu ai fost mai iute de picior .:)
    Le bifez si eu in curand .

    ReplyDelete
  7. Ai zis ca nu-s egale, urato :P:))).
    Minunat arata!
    Retete simple, fac tot deliciul. Puii mei au terminat azi toate fursecurile . O sa le mai fac si eu si uite, reteta asta poate fi urmatoarea.
    N-am uitat de briosele cu banane,o sa le vina candva randul.
    Noapte buna.

    ReplyDelete
  8. mor dupa cocos , imi place de numa , iar in fursecuri ce sa mai zic , delicios !!!!

    ReplyDelete
  9. Flory,da semintele,maduva pastaii le da o aroma foarte buna.Pupicei draga mea,si un we frumos! :)

    ReplyDelete
  10. Daniela,da,sint fragezi,aromati si buni tare :)

    ReplyDelete
  11. Antonina,eu ador parfumul cocosului în orice desert.Înainte nu ma dedeam în vînt dupa nuca de cocos,dar datorita Denisei,am ajuns un mare fan :D

    ReplyDelete
  12. Adela,fursecurile-s prea bune...si se manînca prea usor si rapid =))

    ReplyDelete
  13. Licuta,ne-ai fericit cu o reteta superba :)

    ReplyDelete
  14. Lia,daca tot aveam toate prin dulap si frigider,am pus osu la treaba :D
    Pupic!

    ReplyDelete
  15. Gaby,astea-s egale ca le-am "împuscat",daca le faceam cu poshul(noroc ca nu l-am gasit =)) )atunci sa fi vazut tu fursecuri =))))))))))))).Serios,nu le am cu astea deloc,si nu o spun din modestie.dar asta la noi chiar nu e o problema,ca de mîncat se manînca oricum daca-s bune :)
    Pupici!

    ReplyDelete
  16. Cat,eu am o faza "cocosala" de numa!
    Si eu nici nu-s mare amatoare de dulciuri,dar ai mei sînt tare mari dulcegari.Se bucura ca le mai coc cîte ceva =))

    ReplyDelete
  17. mie imi place sa servesc cate ceva dimineata langa o cana de ness cu lapte , in rest pap ffff putin dulce ... si eu fac ptr ceilalti cu mare drag !!

    ReplyDelete
  18. Pisi,eu la cafea nu manînc nimic dulce,nici sarat.Beau doar espresso scurte de tot,la 25 ml,si nu potriveste cu dulce.Zic de gustul meu :)

    ReplyDelete
  19. A kókuszos sütemény lenyűgöző!!!

    ReplyDelete
  20. Köszönöm,Mellissina :)
    Kiss és köszönöm, hogy ellátogatott.

    ReplyDelete
  21. Am invatat multe trucuri de la tine. Merci!

    ReplyDelete