March 16, 2007

SALATA DE CIUPERCI

       Ingrediente:
  • 3 cutii a 500 g ciuperci, doar palariile
  • cîteva frunze de busuioc (cui nu-i place, poate folosi patrunjel)
  • cîtiva catei de usturoi
  • sare, piper
  • ulei de masline(se poate înlocui cu cel de floarea soarelui)
  • 200 ml de Creme Fraîche
Ciupercile se taie cubulete, dar nu exagerat de marunte, pentru ca scad mult prin preparare.

 
Usturoiul se da prin presa, sau se piseaza si se pune cu ulei de masline la calit,
nu lasati sa devina auriu.
Cînd usturoiul e putin prajit, se aduga ciupercile si busuiocul si se lasa la calit.
Ciupercile vor lasa zeama, se lasa cam 5-10 min în zeama sa fiarba putin,
apoi se scurg si se mai lasa cîteva minute la calit.


Cam asa arata dupa ce sînt gata. Nu trebuiesc prajite/aurite. Se lasa la racit.

Créme Fraîche se amesteca cu sare, piper, ceva verdeata (busuioc, sau patrunjel, marar,
sau chiar o amestecatura din mai multe verdeturi). Daca credeti ca ciupercile nu sînt destul de usturoiate, mai puteti adauga usturoi trecut prin presa sau dat pe razatoare. În amestecul de Créme Fraîche se aduga 1-2 linguri de maioneza (eu am facut-o dintr-un galbenus mic,
o lingurita de mustar si ulei de floarea soarelui). Aceasta pasta vine peste ciuperci si se amesteca bine.


Un mod de servire - din aluat foietaj se pot face pateuri de diferite forme.  Eu am facut asa:
Am taiat patratele (cam de aceeasi marime). O parte din ele le-am gaurit cu o stea.
Le-am uns cu galbenus cu sare si le-am dat la cuptor.

Dupa ce s-au copt, am pus partea cu gaura deasupra celei fara, am umplut cu salata de ciuperci,
 iar steaua ramasa, am folosit-o pe post de capac.

Salata le tine lipite, partea de jos cu cea de sus. Dar se poate coace aluatul direct asa. Adica:
Forma fara gaura se unge cu ou, forma cu cu gaura se pune deasupra (peste cea fara gaura),
se unge si ea si capacele si se coc. Se tin mai bine, dar asa arata mai frumos, cresc mai bine.

2 comments: