September 26, 2011

Ketchup

Noi nu sîntem mari amatori de ketchup, dar fiica-mea l-ar mînca si cu prajitura. Daca tot aveam rosii prea coapte si moi, le-am transformat în preaiubitul sos delicios, pentru care unii fac crima :D





Din cosuletul cu legume si fructe am folosit rosiile, merele si cei doi ardei kapia.
Ardeii cei mititei nu i-am integrat în sosulet, fiind foarte iuti.
Denisei nu-i place iutica.



        Ingrediente:
  • 2000 g rosii
  • 200 g ardei kapia
  • 350 g mere
  • 200 g telina
  • 5 tije de busuioc
  • 2 frunze de dafin
  • 1 lingura zahar(optional)
  • sare, piper



Toate legumele sînt cîntarite dupa spalare, curatare, deci masa neta.



Le-am pus pe foc moderat. Dupa ce s-au înmuiat rosiile, am adaugat si verdeata.



Apoi mi-am amintit ca am uitat telina, care zacea pe-o farfurie.
Asa ca am adaugat-o, sa nu se plictiseasca. Doar nu era s-o azvîrl :D



Dupa ce a scazut jumatate, am îndepartat frunzaraia si telina,
si am macinat restul cu mixerul vertical. Am trecut sosul prin sita,
pentru aspectul comercial. Asa a zis mama :D
De fapt l-am trecut prin sita pentru... Denise,
si pentru ca mai erau vreo doua seminte de la rosii.



L-am condimentat cu sare, piper,  am adaugat o lingura de zahar,
si am repus vasul la foc sa mai traga 2-3 clocote.
Am turnat ketchup-ul în borcanele sterilizate, le-am pozat,apoi le-am închis si dus în camara. 
Au facut vid, desi asta nu are importanta.Va fi consumat rapid.



Celui mic îi tragem imediat o proba cu niste cartofi pai.



40 comments:

  1. La faza cu copii si kethup-ul inteleg. Este o varianta super sanatoasa, pe care am abordat-o si noi anul asta.

    ReplyDelete
  2. Zazu, a iesit chiar bun de tot!

    ReplyDelete
  3. Fancy, eu am mai facut ketchup si asa cu mere, si în alte variante picante pentru noi. Denisei însa îi place doar asta cu mere. Adevarul esta ca îi da o savoare aparte :)

    ReplyDelete
  4. va inteleg ca nu va omorati dupa el , nici noua nu ne place , insa ii inteleg si pe cei care papa cu mare pofta , gusturile nu se discuta ;).... dar prezentarea ta e impecabila !!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  5. eu ma numar printre cei care ar pune ketchup si in tort :)))
    foarte faina culoarea.pupici

    ReplyDelete
  6. Servus Maya, iar a picat arta :( Nu mai are unde sa "cante" Paparotti ...

    ReplyDelete
  7. Diana mea ar manca si cu lapte la micul dejun.Trebuie sa-i mai fac si eu.Te pup!

    ReplyDelete
  8. Cat, clar ca gusturile nu se discuta. Ar fi nasol daca toturor ne-ar place acelasi fel de mîncare. Ce am mai posta pe bloguri? =))

    ReplyDelete
  9. Sarah, atunci esti pretena cu Denise! :D O fi o chestie între ciocolatosi =))

    ReplyDelete
  10. Paparotti, you can sing again! :*

    ReplyDelete
  11. DiaMar, daca place la fetele noastre... sa manînce. Doar de aceea le facem :)
    Pupici :*

    ReplyDelete
  12. Imi place mult prima poza.Trei culori simple si de efect.

    ReplyDelete
  13. O, si eu as manca ketchup cu prajituri :)) sunt fan ! si poza aia cu cartofii aia...m-ai nenorocit. eu is fan cartofi cu ketchup...maninc si seara pe la 10-12 noaptea,
    nesanatos stiu, dar.....:))))
    Nu faceti ca mine.

    ReplyDelete
  14. Moaaaama ce ketchup...dar ce pozeeeeeeeeeee! Minunate Maya!

    ReplyDelete
  15. Uau,ce reteta buna. Acum nu mai am asa multe rosii, dar o pun la pastrat pentru la anu'

    ReplyDelete
  16. Asta chiar e noutate pentru mine, mere in ketchup,super!
    Pupici!

    ReplyDelete
  17. arata foarte, foarte bine! Am sa fac in curand si varianta ta, desi am mai facut ketchup. pupici

    ReplyDelete
  18. Ketchupul tau arata yummiiii, este super-aspectuos. Imi face cu ochiul.

    ReplyDelete
  19. Bucate apetisante, nu lasa pofta sa invadeze materia cenusie. Pune mîna si fa! :D

    ReplyDelete
  20. Alice, la figura ta... nu putem sa spunem decît ca te invidiem! Cu drag, dar te invidiem!!! =))))))))))))))))))
    :*

    ReplyDelete
  21. feldefel, Raluca, da, deci muuulte nu le fac! ... dar si fac multe =))

    ReplyDelete
  22. Brîndusa, spor la treaba si ma bucur ca-ti place :)

    ReplyDelete
  23. Vasi, merele dau o aroma placuta si o dulceata naturala, care potriveste foarte bine în ketchup :)

    ReplyDelete
  24. Alinutzika, sper sa-ti placa. Fara ardei, se asa trecut prin sita, seamana cu un ketchup "original" :D

    ReplyDelete
  25. Laura, si noua ne place mult. Ma bucur ca-ti place :)

    ReplyDelete
  26. Arata super!Azi fac si eu ceva de genul...noua ne place la pizza!O zi buna!

    ReplyDelete
  27. Intr-adevar, un ketchup fabulos la vedere, sigur e la fel si cand se consuma. Multumim pentru reteta!

    ReplyDelete