October 7, 2007

TARTA CU MERE

Recipe by Aliza


Pentru blat:

  • 12 g drojdie proaspata
  • 100 ml lapte caldut
  • 2 linguri miere de albine
  • 1 ou
  • 50 ml ulei
  • un praf sare
  • 300 g faina

Aluatul l-am respectat + am adugat 50 de stafide.
O sa mai fac tarta, dar nu o sa mai respect cantitatea de lapte.
Nu e tare, dar merge mai moale/pentru pufozitate.
Data viitoare voi adauga 150 ml lapte, sau chiar 170 ml (în loc de 100 ml).
Aluatul l-am facut si eu în MdP. Am adaugat toate ingredientele pentru aluat în recipientul masinii de pîine. Acolo s-a framîntat, a crescut. (alegeti programul : Aluat)


  • 5 mere
  • zahar dupa gust
  • scortisoara la fel


Amestecam zaharul cu scortisoara. Acest amestec îl presaram peste mere.


Aluatul dupa framîntat.


Nu am gasit peretele detasabil al tavii, asa ca am întins aluatul într-o tava de tarta .
Am pus merele.


Am zaharisit merele +scortisoara , la greu.
Chiar si pe marginile aluatului , am presarat zahar cu scortisoara.

O coacem în cuptorul preîncalzit la 180°C, timp de 35-40 minute.


Sectiune:

3 comments:

  1. Vreau si eu sa o incerc si sa comentez dinainte.. Ai incercat vreodata cozonac la frigider sau o briosa (in Franta se face mereu am frigider insa este foarte mult unt, dupa parerea mea). Fiind mai comoda din fire, imi doream o reteta de cozonac la frigider sau macar de ceva gen paine cu lapte si oua. Ai cumva asa ceva in dotare?

    ReplyDelete
  2. Am facut blatul cu 170 ml lapte, fara ulei si fara zahar si merge de minune pentru niste painici stil indian cu branza topita la mijloc. Pentru prajitura cu mere merge insa ii trebuie ceva gem sub mere sau frisca deasupra. Fara zahar in blat parca i lipseste ceva.

    ReplyDelete
  3. Nu am încercat briosa la frigider. Intentionam, dar nu ajung. Odata si odata, sper! :)

    ReplyDelete