December 2, 2010

Fructe în sirop

Früchte in Sirup






  • 600 g kiwi(pulpa)___________________600 g Kiwi(Fruchtfleisch)
  • 300 g zahar________________________300 g Zucker
  • 2-3 linguri zeama de lamîie___________2-3 El Zitronensaft
  • 1 felie de lamîie (bio)________________1 Zitronenscheibe (Bio)






Se curata kiwi si se taie felii.

Kiwi schälen und Scheiben schneiden.




Se amesteca cu zahar si zeama de lamîie,si se lasa sa stea aproximativ 1 ora.

Mit dem Zucker und Zitronensaft mischen und etwa 1 Stunde stehen lassen.




Se lasa la fiert pe foc moderat pîna cantitatea se reduce la jumatate.Din cînd în cînd se amesteca usor cu o lingura.Felia de lamîe se fierbe împreuna cu restul.

Auf mittlerer Hitze so lange köcheln lassen, bis die Menge um die Hälfte reduziert ist.Ab und zu vorsichtig mit dem Löffel verrühren.Die Zitronenscheibe mitkochen.




Înca fierbinte se toarna în borcane sterilizate,se închid si se lasa 5-10 minute pe capac la odihna.Borcanele se întorc din nou si se lasa pîna se racesc complet.Se pastreaza la rece si ferit de lumina.


Noch heiß in sterilisierte Gläser füllen und 5-10 Minuten auf dem Deckel ruhen lassen.Gläser wieder umdrehen und vollständig auskühlen lassen.Kühl und vor Licht geschützt aufbewahren.



Potriveste bine pe lapte cu orez,budinca de gris,iaurt...chir si pe inghetata :D


Passt sehr gut zu Milchreis,Grießpudding,Joghurt...Eis auch :D





Din portocale,clementine,mandarine,grapefruits sau chiar lamîi se poate face ceva delicios.Citricele trebuiesc filetate.Necesita putin mai multa munca,dar se merita!


Aus Orangen,Clementinen,Mandarinen,Grapefruits oder auch Zitronen kann man auch was leckeres zaubern.Zitrusfrüchte filetieren.Es ist ein wenig mehr Arbeit, lohnt sich aber!



47 comments:

  1. Mayyyya!Danke, danke.Am sa fac si cu citrice, amu' ca le-ai mentionat!
    Cat despre asteptare: mai am un pic si ma apuc de fumat!;-(

    ReplyDelete
  2. vai Maya cum pot sa arate.

    ReplyDelete
  3. Lili,lasa tigara!Pune-te si fileteaza clementine,si-ti trece fumatu' =))
    Am avut noroc,ca am avut niste clementine mai "tzapene" ...ca altfel ma apucam eu de fumat =))

    ReplyDelete
  4. Miha draga, am intrat sa te invit pe noul meu blog culinar si iar mie gura apa.. Superb! O sa incerc neaparat combinatiile astea!
    (Seima)

    ReplyDelete
  5. Marina,ti-am vizitat deja blogul si am avut onoarea sa ma înregistrez prima :P
    Te pup!

    ReplyDelete
  6. super! atat de bine arata!~Felicitari Maya!

    ReplyDelete
  7. Asa ..deci nu ajunge ca asteptam si fumam,ne mai si ingrasam ca gatim si privim numai la bunatati.:)
    Ieri ma gandeam ca trebuie sa mai fac o portie din Caramelul tau.
    Acuma vii cu siropoasele astea.
    Ma duc in camara sa deschid un borcan de compot . :)
    Te pup.

    ReplyDelete
  8. Vaaai... daca ar vedea sotul meu ar muri de pofta! O sa ii fac si eu! Ai mai incercat si cu alte fructe? Ce altceva ar mai merge, in afara de kiwi?

    ReplyDelete
  9. Vai, ce frumos arata! Sunt asa de parfumate si de gustoase incat uiti sa mai faci orez cu lapte, budinca si alte cele...

    ReplyDelete
  10. maya,mare lucru daca tu nu esti varsatoare !mor de dragul castronaselor tale !alea 2 patrate din stila in suport sunt tare dragalase.eu ma imboln avesc de fiecare data cand intru pe blogul tau ! asa-s de frumoase toate cele!

    ReplyDelete
  11. maica ce buuun, pfoai ma omori fara mila :D

    ReplyDelete
  12. si pe mine ma omoara castroanele tale :)
    ... si dorul... e grea asteptarea

    va pup cu drag
    boni

    ReplyDelete
  13. Ai putea sa imi dai, te rog, reteta pentru budinca din fotografii? Multumesc mult!

    ReplyDelete
  14. Anca,ce ma bucur ca mi-ai amintit la timp de caramelul de portocale!Trebuie sal fac chiar azi,sa aibe timp de "patrunderea aromelor",pîna am nevoie de el!
    Pofta buna la compot!
    (mai baga si tu 2-3 gume de mestecat în loc de 2-3 tigaei :P )
    Te pup!

    ReplyDelete
  15. ChefChilly,cu citrice merge bine.Dar merge si cu alte fructe care lasa mult sirop-capsunii de exemplu.Zmeura e cam fina,dar e buna.
    Ci visine...

    ReplyDelete
  16. Bobita de cafea,sa stii ca merge bine si asa...fara budinca...doar cu apa rece :D

    Kiwi,are o textura deosebita în siropul asta....cumva confiata.Îmi place cum se simte la "dinti/muscat" :D

    ReplyDelete
  17. Pansy,varsatoare nu-s,ci taur :)
    Si mie-mi plac chichinetele de genul asta...numai ca încet mi se cam umple spatiul =))

    ReplyDelete
  18. Diamanto,cu mila,cu mila draga mea =)) Te pup!

    ReplyDelete
  19. Corina,sper sa nu te dezamagesc,dar budinca din fotografii e de fapt un simplu lapte cu gris pe care îl fac asa:

    Amestec cîteva linguri nu prea pline de gris(5-6 la 500 ml lapte) cu o pastaie de vanilie întepata cu acul(sa dea gust,dar fara sa piarda bobitele negre),si las sa fiarba pe foc lejer amestecînd cam într-una pîna se îngroasa si clocoteste usor.Cînd compozitia e groasa,dar înca "curguenta" :P o torn în paharele de plastic/forme de budinca clatite cu apa rece cît sa ramîna umede/dar zvîntate,si o las la racit.
    Cînd sînt reci,le întorc pe farfurioara,si torn sirop cu fructe deasupra.Desi în imagini nu se vede,deasupra în budinca este o adîncitura,extra ptr. sosulete....dar e prea mica pentru mine =))

    ReplyDelete
  20. Boni...mai olecuta tre sa ne rabdam :D
    Te pup,si merci de vizita :)

    ReplyDelete
  21. Sissi sunt

    Am mai scris un mesaj da nu la luat, in fine, nu conteaza
    Cum am un pic timp cum rasfoiesc blogul tau si al altor fete de pe forum, am si facut citeva din retele tale
    Abia astept redeschiderea, va fi aceiasi adresa?
    eine wunderschöne wochenende

    ReplyDelete
  22. Multumesc mult! Arata foarte bine compozitia! In grisul cu lapte nu pui zahar deloc?

    ReplyDelete
  23. Sissi,da,aceeasi adresa...de aia dureaza atîta(înregistrarea :D )
    Pupici :)

    ReplyDelete
  24. Corina,pun :) Am uitat doar sa scriu,scuze.
    Dar sa stii ca nu pun mult,daca-l servesc cu fructe în sirop.

    ReplyDelete
  25. Ca tot ce faci tu ,ca si preparat,dar si fotografie.......arata minunat!Te urmaresc de muuuuult ,de cind erai pe culinar ,numai ca nu am prea lasat comentarii!
    O zi super iti doresc!

    ReplyDelete
  26. Ah, ce urla dulceturile tale minunate dupa niste clatite. Fug sa le fac! Pup

    ReplyDelete
  27. Bravo.Arata foarte bine.

    ReplyDelete
  28. Super retete, super prezentare!!

    ReplyDelete
  29. Paparotti: We're boo-hoo-hoo-ing after Arta culinara. :,( Now- Stage 4. Depression
    Five Stages Of Grief
    1. Denial and Isolation.
    2. Anger.
    3. Bargaining.
    4. Depression.
    5. Acceptance.

    ReplyDelete
  30. Maya, arata delicios, ca bineinteles tot ceea ce faci!!! Mi-ai facut o pofta:D!
    Te pup cu mare drag si admiratie!

    ReplyDelete
  31. Forumul functioneaza !!! Danke, danke, danke! Semnat: Danke, Ianche si Cadar-ul de Paparotti

    ReplyDelete
  32. Forumul functioneaza !!! Danke, danke, danke! Semnat: Danke, Ianche si Cadar-ul de Paparotti

    ReplyDelete
  33. Mayaaaaa, iar nu pot accesa forumul... zice ca IE cann ot display etc. etc..."
    Da-ne o veste (buna!).
    Te pup, Motana

    ReplyDelete
  34. Iulia,multumesc pentru cuvintele frumoase :)

    ReplyDelete
  35. Paparotti,Motana,sper ca v-ati linistit :*

    ReplyDelete