June 19, 2008

Vinete în sos chinezesc

Recipe by maneki neko




  • 3 vinete
  • 5 catei de usturoi
  • sambal oelek/ardei iute(cît suportati)
  • 30 ml sos de soia
  • 60 ml vin alb demisec
  • 100 ml zeama de pui
  • 1 lingurita amidon
  • ulei de arahide

Curatam vinetele de coaja si le taiem felii pe diagonala.



Încingem uleiul de arahide si prajim vinetele la foc iute,
cît sa se înmoaie si sa se rumeneasca putin.




Le punem într-un alt vas la prajit, în care nu mai punem ulei!
Adaugam usturoiul feliat si ardeiul iute,



apoi zeama si vinul(eu le-am amestecat).



Sosul de soia, amestcam.



Amidonul se adauga pentru a fixa aroma vinetelor.
Amestecam, si luam de pe foc.



Eu am pus în cupe. Din trei vinete ies 3 cupe mici.



Sau 2 cupe mari :D



Am servit cu orez.





Sînt extraordinar de delicioase!
Eu ador vinetele..si as putea mînca asa ceva zilnic :D




*****




10 comments:

  1. da,da si eu sunt moarta dupa vinete... Tre' sa incerc si eu reteta cat de curand :)

    ReplyDelete
  2. eu deja ma gîndesc la urmatoarele :)

    ReplyDelete
  3. Buna, Maya!!
    Ti-am mai trimis vreo doua mesaje pe blog da' nu stiu ce-am facut , pe unde am apasat, unde le-am trimis.
    Felicitari pentru toate retetele postate!
    any_annette

    ReplyDelete
  4. ei,data viitoare fa ce ai facut si acum..si merge .Te pup,si merci pentru minunatele paste pe care le faci! :)

    ReplyDelete
  5. Buna, Maya. Cred ca reteta e delicioasa si tare as incerca-o, dar as vrea sa te intreb cum crezi ca ar merge reteta asta daca n-as praji vinetele, ci le-as coace in cuptor unse cu ulei? Ar strica complet farmecul retetei?:)
    Multumesc,
    Anamaria

    ReplyDelete
  6. Eu zic ca merge!
    Dar pensuleaza vinetele cu ceva ulei de arahide,iar vasul/tava în care le pui la copt,sa-l ridici pe prima shina de sus a cuptorului,sa se rumeneasca vinetele :)

    ReplyDelete
  7. Daca iti plac vinetele,o sa-ti placa sigur!

    ReplyDelete
  8. http://en.wikipedia.org/wiki/Maneki_Neko

    ReplyDelete
  9. Da, maneki neko, pisicuta care face tai-tai, asa zicea fiica-mea cînd era micuta. Primise una de la o cunostinta :)

    ReplyDelete