October 27, 2009

Nutella de casa

____________________________________recipe by Adriana Nicoleta



Attached Image


Ingrediente:
  • 60 g alune de padure
  • 200 g ciocolata
  • 50 g unt
  • 80 g zahar
  • 80 g lapte
Attached Image

Am prajit alunele într-un vas fara niciun adaos de grasime.

Attached Image

Le-am decojit/le-am frecat între palme... si cam frije :D 

 Mie mi-a mai ramas cîte o pata de pielita pe alune, deci nu le-am curatat perfect.

Attached Image

Am macinat alunele cu zaharul în dragul meu KA :)

Attached Image

Am topit ciocolata în microunde si am turnat-o peste alunele macinate cu zahar. 

Attached Image


În timp ce KA-ul macina de zor,  am adaugat untul topit si laptele încalzit la 50°C.

Attached Image

Pentru toate operatiile am folosit butonul de macinat gheata si cel de tocat verdeata. Cînd pasta a capatat o textura fina de la macinat/mixat, am turnat-o într-o oala si am tinut-o pe foc mic, timp de 5 minute, mentinînd temperatura de 50°C (controlat cu termometru de bucatarie).


A iesit o bunatate.
Merci, Adriana !

Attached Image

11 comments:

  1. Da,mai ales cui îi place mult crema de ciocolata.Eu nu ma omor,dar fiica mea e ciocolatoasa rau :D

    ReplyDelete
  2. Buna ziua ,

    Va intereseaza un link exchange cu http://www.jocurias.com ?
    In schimbul unui link pe site-ul dvs, eu va adaug un link pe http://blogjocuri.wordpress.com si pe pagina de link-uri a site-ului meu ( http://www.jocurias.com/links.php ) .
    Link : http://www.jocurias.com
    Titlu : jocuri noi

    Daca sunteti de acord , va rog sa imi trimiteti titlul siteului si link-ul siteului dvs , pt a-l adauga. ( catalin.timofte7@gmail.com )

    Scuze ca am gresit categoria !

    Multumesc,

    O zi buna !

    ReplyDelete
  3. Erzebet,KA,este Blenderul de la Kitchen Aid.

    ReplyDelete
  4. In primul rand felicitari pentru un site atat de reusit!

    Am o intrebare: cand stiu daca laptele are 150 grade, trebuie sa fie cald,fierbinte sau clocotit?

    Multumesc anticipat pt. raspuns!

    ReplyDelete
  5. Anonimule, în primul rînd multumesc de vizita si compliment. Cît despre ceea ce priveste reteta, am mentionat ca am controlat si mentinut mereu temperatura de 50°C (NU 150°C!) , cu ajutorul unui termometru de bucatarie.
    La 50°C laptele este fierbinte, dar nu arde, deci nu fierbe/clocoteste.

    ReplyDelete
  6. buna ziua,am si eu o intrebare,ce ciocolata ati folosit?

    ReplyDelete
  7. O ciocolata de menaj din Kaufland. Recomand însa o ciocolata de calitate mai buna. Atunci doar aia am avut-o în casa, dar nu mai folosesc deloc marca Kaufland.

    ReplyDelete
  8. Buna seara,
    Am incercat si eu aceasta reteta. Foarte buna. Am sa repet operatiunea:)
    As avea o nelamurire: din cantitatile mentionate a iesit un borcan de nuttela?
    Mie mi-a iesit mult mai putin, nicidecum un borcan
    Multumesc anticipat de raspuns

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cred ca în acest caz, borcanul e relativ :P
      Normal ca a iesit un borcan, se vede în imagine. Acum despre marimea borcanului nu stiu ce sa zic. Nutella se gaseste la borcane de toate marimile...

      Delete