August 3, 2011

Salau cu orez si legume

Astazi nu am avut prea mult timp de gatit,dar totusi am pregatit d'ale gurii,pentru ca trebuia sa-l servesc cu ceva pe domnul dragut care mesteruia la noua mea bicicleta.Si pentru ca domnul dragut este sotul meu,si iubeste pestele si tot ce înoata sub apa,si este comestibil bineînteles,a primit filé de salau cu orez si legume.În 25 de minute ne-am asezat la masa :D


  • 4 fileuri de salau
  • 2 dovlecei,feliati grob
  • 1 ardei gras rosu,tocat grob
  • 2 morcoviori,taiat bastonase groabe
  • 3 fire de ceapa verde,taiata rondele
  • frunze de busuioc,rupte cu degetele
  • sare de mare
  • herbes de provence
  • piper
  • ulei de masline
  • zeama de lamîie
Am pus orezul la fiert.Legumele si frunzele de busuioc,le-am "tras" 3-4 minute în putin ulei de masline,atît cît sa sa ramîna înca crocante,si le-am condimentat.Le-am amestecat cu orezul fiert.Am acoperit vasul si m-am ocupat de salau.Pentru ca fileurile au fost prea lungi si nu încapeau în tigaia în care doream sa le prajesc,le-am taiat în jumatate.Le-am condimentat cu sare,herbes de provence,piper,le-am stropit cu putin suc de lamîie si le-am prajit cîte 2-3 minute pe fiecare parte în ulei de masline.Partile de la jumatate înspre coada se fac mai repede,fiind mai subtirele.Salaul este un peste fin,nu-l prajiti prea mult.Ar fi pacat sa-i "uscati" delicatetea.
Ma laud si cu noua mea bicicleta :P
Iar asta e vremea care mi-a întrerupt turul prin oras!
Totusi am facut deja vreo 6 kilometri.
Nu se vede,dar se-aude! :D


32 comments:

  1. Maaaya,m-ai lovit in palarie!Stii ca eu fac peste de 3 ori pe saptamana!Si rulouri nu mai sunt:)

    ReplyDelete
  2. Uite niste rulouri de la mine.Le-am facut mai dedemult.Dar le repet cînd si cînd,ca merg repede,si îi plac fetii :)

    http://mayas-esprit.blogspot.com/2009/07/rulade-de-peste-cu-morcov-si-dovlecel.html

    ReplyDelete
  3. Frumoasa bicicleta, apetisanta mancarica, salaul este pestele meu preferat :d, tatal meu este mare pescar, iar cand vine cu cate un salau , nu stim cum sa impartim :d ... Pupic!

    ReplyDelete
  4. Super aspectuoasa papica ta, super faina bicicleta. sa ai noroc de ea si sa prinzi numai vreme buna:)
    Pupici

    ReplyDelete
  5. tzac-pac si gata prinzul,plin de arome si consistente delicioase!:)sa-ti traiasca bicicleta si mesterul si sa-i mai faci peste,ca-mi place si mie...enorm!:)

    ReplyDelete
  6. Foarte bun si sanatos!Iar de bici sa te bucuri si ai timp frumos s-o poti folosi,pupici!

    ReplyDelete
  7. Stii ca-mi place pestele, nu? o mancarica simpla si gustoasa rau! cat despre bicla .. sa te poarte prin locuri minunate! pupici

    ReplyDelete
  8. Sa te bucuri de noua bicicleta . Nu am mai mancat peste de ceva vreme si parca simt mirosul celui din farfuria ta . Vreau si eu !!!

    ReplyDelete
  9. de cand tanjesc dupa un pestisor proaspat , dar vine ziua minunata si ptr mine !!! ... arata fff imbietor ;) .... vreme frumoasa si plimbari placute cu bici cea noua !!!!!

    ReplyDelete
  10. Imi place!!!Si mancarea si bicileta :D.
    PUPICI, Maya.

    ReplyDelete
  11. Reteta ca reteta, dar e trasnet bicicleta (hahaha, ce rima buna:))
    O zi buna!!!

    ReplyDelete
  12. super bicicleta , si fain pestele ala...zi frumoasa, maya

    ReplyDelete
  13. Foarte buna mancarica.
    Sa ai parte de vreme frumoasa pentru plimbari cu noua bicicleta!
    O zi frumoasa!

    ReplyDelete
  14. Adela,fain cînd ai asa peste prins de tata!Pe al meu nu stiu cine l-a prins,dar a fost bun :)
    Pupici :*

    ReplyDelete
  15. Yayaaaa,ma bucur sa te revad!Pupici :*

    ReplyDelete
  16. Bianca,cu vremea buna...mai putin :D
    Merci :)

    ReplyDelete
  17. Dorian Petrescu,multumesc pentru propunere si vizita :)

    ReplyDelete
  18. Flory,merci!Am vazut-o pe Perla ta!Eu mai am un baiat de însurat,Mike.Sigur i-ar place de Perla :D

    ReplyDelete
  19. Dorina,cînd mai fac,te anunt!daca pîna atunci nu faci si tu :D

    ReplyDelete
  20. Pisi,dar nu gasesti peste proaspat?
    Sa stii ca eu mai cumpar si congelat cîteodata.Daca ma uit dupa un anumit peste,si nu-l gasesc proaspat,si am nevoie neaparat,îl iau congelat.
    Gasesc calitate foarte buna si la congelator.

    ReplyDelete
  21. Gaby,azi am probat prunele!Nu-s coapte,dar luna asta sigur se coc! :D
    Merci :*

    ReplyDelete
  22. Vasi,tu poeta mica ce esti!
    Si eu mai fac rime de astea,dar cam atît...din lipsa de talent =))

    ReplyDelete
  23. O zi frumoasa,Alice.Multi pupici!

    ReplyDelete
  24. Ancuta,multumesc.Vremea nu prea este de partea mea... :(

    ReplyDelete
  25. Mimmi,acu fug la pescuit!:)
    Pupici!

    ReplyDelete
  26. Apetisant si sanatos!!! Daca ar fi dupa mine as manca in fiecare zi peste!...Superba bicicleta! Pupici!

    ReplyDelete
  27. Multumesc,Licuta!
    Asa e si sotul meu.Ar putea mînca zilnic peste :D

    ReplyDelete
  28. am prieteni care mai merg la pescuit pe balti private si daca prind ceva ii rog sa-mi aduca , adika il cumpar de la ei , ca daca prinzi si-l vrei trebuie sa-l platesti , dar este super ptr ca e proaspat !!!! ... si eu mai cumpar congelat ;), doar ca stam intr-un orasel destul de micut unde oferta nu este fff mare :(...

    ReplyDelete