June 15, 2008

Tarta de migdale cu nectarine si capsuni






Blatul de tarta
  • 60 g migdale macinate (decojite daca se poate)
  • 30 g faina
  • 4 oua marime medie
  • 60 g zahar
  • 1 lingurita coaja de portocala (eu am folosit cumparata la plic)
  • 1 zahar cu vanilie
  • 1 lingurita praf de copt

  • 1 budinca de vanilie
  • 1 pliculet de Tortenguss (caragen)
  • fructe - eu am ales nectarine si capsune - pentru culoare/contrast.




Se pun ouale într-un castron împreuna cu zaharul, coaja de portocala,
zaharul cu vanilie si se mixeaza pîna se tripleaza volumul.





Amestecam migdalele cu faina si praful de copt,




le încorporam usor la spuma de oua si turnam acest amestec într-o tava de tarta,
unsa cu unt si tapetata cu faina.




Dam în cuptorul încalzit în prealabil la 170°C  timp de maxim 25 minute.
Între timp pregatim fructele pe care le stropim cu putin suc de lamîie,
pentru a-si pastra culoarea vioaie .




Cînd blatul e copt, îl rasturnam pe un gratar la racit.
Acest timp îl folosim pentru a face budinca pe care o preparam dupa indicatiile de pe plic.




Aveti grija sa nu faceti ca mine si sa o turnati peste blat,
cînd acesta se afla înca pe gratar!!

Am reusit sa-l transport pe platou,
bagînd doua cutite foarte late si lungi sub blat .





Ajuns întreg pe platou !!




Decorat cu fructe.





Tortenguss-ul l-am peparat dupa plic. Am decorat tarta.





Sectiune





Mi-a placut foarte mult combinatia fructelor cu blatul de migdale!

8 comments:

  1. MMmmmmm..ce bine arata, chiar am niste migdale pe aici si nu prea stiam ce sa fac cu ele, acum stiu ;-)
    Va pupam si pofta buna la minunatia asta !

    ReplyDelete
  2. Periculos de apetisanta! Ar trebui sa scrii o avertizare pe blog: "Warning: interzis pofticiosilor supraponderali!"

    ReplyDelete
  3. ginuca,muah? Cum te simti? mai bine ,sper!
    Bunut blatul cu migdale,simerge super si la tort cu cioco,nuga..sau cu alte creme..si suporta frumos si însiroparea :)

    ReplyDelete
  4. EI,las' ca si pofticiosii mai bine,au voie sa guste!! :)

    ReplyDelete
  5. Nu m-ai putea ajuta sa prepar in casa tortenguss-ul? As face-o maine.

    ReplyDelete
  6. Nu stiu cum s-ar putea prepara în casa. Tortenguss-ul e un extras din alge. Nu gasesti la pliculet? Agar-agar, e la fel. Poate gasesti sub denumirea asta?

    ReplyDelete