October 30, 2011

Bibilica la cuptor

Pentru prima data în viata mea am gatit o bibilica, si cred ca mi-a iesit foarte bine. Da, stiu, nu-i mare filosofie, doar tot un fel de gaina este... Cu toate astea, am avut emotii. Ma gîndeam ca-i trebuie vreo saptamîna de coacere la cum arata. Nu sta bine cu estetica în comparatie cu un pui care este de un galben cît de cît uniform. Pe spate pielea este mai grasa, asa ca acolo este galbena, dar pe picioare este subtirica, cumva translucida, iar carnea fiind mai închisa la culoare, exteriorul bulanelor dau într-o tenta albastruie :D







        Ingrediente:
  • 1 bibilica
  • 3 morcoviori, taiati grob
  • 1 bucata de telina, taiata grob
  • 4 echalote pitice
  • 2-3 catei de usturoi
  • 2-3 tije busuioc
  • 2 frunze dafin
  • 1 cana vin alb
  • 1 cana supa de legume/sau apa
  • 1 lingura boabe piper roz*
  • 1 lingurita sare de Himalaya
  • 2-3 linguri ulei de masline
  • 2-3 linguri creme fraîche
  • nucsoara proaspat razuita
  • 1 lingurita amidon de porumb
  • 7-8 cartofi (fac. )
*Pierul roz, nu este de fapt un piper ci fructele unui arbore de provenienta braziliana. Bobitele de piper roz brazilian se gasesc în general sub forma uscata, lucesc si au o culoare rozalie-roscata. Murate se întîlnesc mai rar, dar totusi în magazinele de specialitate, de gasit. Aroma nu este la fel de intensiva ca a piperului negru, dar ceva mai iute. Un iute placut.



Am curatat, spalat si curatat bibilica si legumele cu apa rece.
Va rog remarcati cartofii roz frumosi, din productie proprie!




Am sarat si piperat zburatoarea pe interior cît si pe exterior. În interior am introdus cîteva bucatele de telina, morcovi, tijele de busuioc cu tot cu frunze, un catel de usturoi, o echalota taiata-n patru si am încheiat c-o frunza de dafin. Atît a încaput, pasarea fiind mititica. Am asezat bibilica cu pieptul în sus într-o oala de fonta emailata stropita cu ceva ulei de masline, am pus restul de legume pe lînga, am turnat vinul si supa si am dat vasu în cuptorul fixat la 180° C timp de aproximativ 2 ore. Cînd pasarea a început a se maroni usor, am acoperit vasul cu o folie de aluminiu pentru a evita rumenirea prematura. Cînd si cînd am verificat si stropit pasarea cu zeama din oala. Înainte cu 10 minute am descoperit vasul si am lasat sa se mai rumeneasca putin pielea, dupa care am scos pasarea si am pastrat-o calda pîna am facut sosul.
Zeama aromata din vas am strecurat-o de legume, frunze si boabe de piper. Am pus-o pe foc, iar cînd a început a clocoti am legat-o cu putin amidon de porumb, apoi am adaugat creme fraîche, am amestecat cu telul si am tras vasul de pe foc. Am condimentat cu nucsoara proaspat razuita si am obtinut un sosulet delicios.




Am servit bibilica cu cartofi fierti pe abur si sosul aromat, picant si foarte gustos.

56 comments:

  1. arata minunat! cartofii sunt mai mult decat frumosi :*

    ReplyDelete
  2. Citind primele randuri ma gandeam ca poza nu e cine stie ce , dar ti-a iesit super , asa ca nu mai gasi scuze ... e mai mult decat ok ..... iar cartofii i-am remarcat si pe facebook ;) ... sunt grozavi ;) si au o culoare superba !!!

    ReplyDelete
  3. Atit de dragi imi sunt postarile tale, le savurez ca pe o poveste !
    Esti minunata !
    Vio

    ReplyDelete
  4. Ioi (ca io-s din Ardeal...), numa bun de pus in vitrina!!! Ori la rana...
    Pupici multi!

    ReplyDelete
  5. Maya, ti-a iesit foarte bine, imi place sosul si mai ales cartofii :)

    ReplyDelete
  6. Arata minunat!
    Si eu am remarcat cartofii :)

    ReplyDelete
  7. Nu am mancat niciodata bibilica. la tine arata tare bine!

    ReplyDelete
  8. Demnã de un ospãt pe cinste, ce as pãpa-o!imi place prezentarea:)

    ReplyDelete
  9. nu am avut ocazia sa mananc bibilica dar pot spune ca arata foarte bine cea pregatita de tine.chiar as vrea sa incerc dar cred ca nu am sanse sa gasesc pe aici.pupicei

    ReplyDelete
  10. Ce culoare frumoasa au cartofii!!! si bibilica aia e dementiala!! prezentare mi-a lasat un nod in gat de pofta! ca de obicei ;) pupici

    ReplyDelete
  11. Arata minunat, cu o prezentare superba (dealtfel ca toate prezentarile tale), iti doresc o saptamana frumoasa!

    ReplyDelete
  12. Aha ,

    Deci de la tine vine vorba :

    Sa ma bati la bibilica ! :))

    Ca e greu sa te bata cineva la cum gatesti si cum expui gateala . :)

    ReplyDelete
  13. ce bine araata...iar sosuletul e demnetial!si da, am remarcat si cartofiorii :)

    ReplyDelete
  14. Si eu am avut emotii cu prima bibilica!Imi place mult sosul, il incerc si eu.

    ReplyDelete
  15. Super ti-a iesit,arata minunat!Cartofii i-am vazut de ieri pe fb,te pup!

    ReplyDelete
  16. Emily, si noi sîntem tare încîntati de cartofii nostri :D
    Neamtu' zice asa : "Die dümmsten Bauern haben die dicksten Kartoffeln!" ... adica, cu cît mai prost taranul, cu atît mai gras cartoful! =))

    ReplyDelete
  17. Cat, bibilica chiar arata "comic". Fiica-mea a zis ca nici nu probeaza la cum arata cruda. Dupa coacere, a zis ca doar piept de asta mai vrea! =))

    ReplyDelete
  18. Vio, tu esti taaare draguta cu mine. Te pup si-ti multumesc! :*

    ReplyDelete
  19. Ioi, Sandra, si barbatu-meu e ardelean! :P
    Te pup :*

    ReplyDelete
  20. Mihaela, sosul chiar e minunat, si cartofii, dar si bibilica m-a încîntat. Mai ales ca nu mi-am închipuit ca are asa multa carnita pe ea. Tare gustoasa :)

    ReplyDelete
  21. Alexandrina, multumesc pentru remarcare =)) Te pup!

    ReplyDelete
  22. Loredana si Robert, eu v-o recomand. Daca va place puiul, sigur va place si bibilica, care dupa parerea mea este mai gustoasa.

    ReplyDelete
  23. Sarah, deschide geamul,portia ta te cauta! xoxoxo

    ReplyDelete
  24. Anto, multumesc. A fost gustos, si se va repeta :)

    ReplyDelete
  25. Cristina, multumesc la fel. Saptamîna mea a inceput bine. Fata are vacanta, sotul weekend prelungit(de vineri pîna miercuri :D ), avem si-o musafira, am colindat putin partea de sus a Austriei... am avut vreme frumoasa. Ce mai... mai rau sa nu fie :D
    O saptamîna frumoasa si tie! :*

    ReplyDelete
  26. Lia, merci mult! Ma rasfeti cu bataita, mmmm, lecker! :D (fiecare întelege ce vrea =)) )
    Te pup!

    ReplyDelete
  27. Ophelia, combinatia a fost delicioasa. Merci :*

    ReplyDelete
  28. Lilly, e tare gustos sosuletul de la vin, si tot ce lasa bibi&legume+ olecuta creme fraîche. Si da bine cu cartofii :D

    ReplyDelete
  29. Flory, cartofii astia au ajuns starlete! Dar serios ca merita! Sînt oachesi :D
    Pupici xoxoxo

    ReplyDelete
  30. Minunat arata!!!Yummy, vin cu mamaliguta sa inting in sosul ala delicios:)Pup!

    ReplyDelete
  31. Pai nici eu nu am gatit bibi pana acum!Cum a fost ca arata ff bine?

    ReplyDelete
  32. Licuta, ar merge perfect cu mamaliguta! Asa ca hai!

    ReplyDelete
  33. Teo, la noi a avut succes maxim, asa ca se va repeta! :D

    ReplyDelete
  34. Un meniu minunat, felicitari. Pup!

    ReplyDelete
  35. Arata senzational!
    Nu am mai mancat bibilica de muuulti ani!!!!
    Un deliciu!

    ReplyDelete
  36. Foarte apetisant şi delicioase!

    Multe delicatese fierte.

    sărut

    Gizi

    ReplyDelete
  37. Bibilica n-am mancat nici n-am gatit,asa ca merg pe mana ta.Sosul ala trebuie ca este grozav.
    |||||Da'ce cartofi aratosi cresc in gradina ta !

    ReplyDelete
  38. Gizi, multumesc si te pup! xoxoxo

    ReplyDelete
  39. Pansy, asa este. Cartofi ca ai mei, rar mai vezi! =)) Glumesc! Ma laud si eu cu o cosarca de cartofi =))

    ReplyDelete
  40. Ohh de cand nu am mai mancat bibilica...eram mic copil cand bunica mea crestea bibilici, insa din ce imi amintesc, era taaare gustoasa :)
    Sa va fie de bine, Maya!!
    Pozele sunt minunate...zici ca e masa intinsa in fata mea si nu trebuie decat sa intind mana sa ma servesc :P:P

    ReplyDelete
  41. Mykyduta, multumesc draguta si te pup!

    ReplyDelete
  42. Olguta, data viitoare te anunt din timp, ca acum e gata cu bibilica. Dar mai am în plan macar una- doua anul asta :D
    Multumesc.

    ReplyDelete
  43. Aratå delicioaså bibilica ta,sotzului meu ii plouå-n gurå ...dar de unde bibilici pe aici,nu are decat så-si punå pofta-n cui sau så se sature cu foto expuse de tine :P

    ReplyDelete
  44. Ce bine arata! Mi-e asa dor de o fripturica buna de bibilica sau de vanat...

    ReplyDelete
  45. i-ai venit de hac sarmanei bibilici..:))

    ReplyDelete
  46. Moooamaaa ce foame si pofta mi-ai provocat!!

    ReplyDelete
  47. Ce-as mai bibili-o si io pe bibilica ta...hi,hi...copanul ala e spectaculos, pe bune! Fug sa beau un pahar cu apa si sper sa visez frumos ;-) puup

    ReplyDelete
  48. Ella, nicio sansa sa gasesti zburatoarea prin zona ta? Ca e tare buna :)

    ReplyDelete
  49. Bobita, e tare buna. O sa mai fac!

    ReplyDelete
  50. Bucate apetisante, te servesc cu placere! :)

    ReplyDelete
  51. Liana, sper ca nu ti-am provocat cosmaruri :P

    ReplyDelete