July 4, 2008

Prajitura cu mere rase







       Ingrediente:
  • 140 g faina
  • 3 oua
  • 40 g unt
  • 100 g zahar
  • 1 lingurita praf de copt
  • 1 plliculet zahar vanilat
  • 2 1/2 mere
  • 1 vf.cutit sare
  • 1 praf de scortisoara(fac.)
  • zahar pudra pentru decor



Curatam merele de coaja si casuta de sîmburi, si le dam pe razatoare.
Eu le-am maruntit în robot.



Mixam ouale cu zaharul, stropul de sare si zaharul vanilat.



Cînd spuma de oua îsi tripleaza volumul, adaugam untul
(moale-temperatura camerei) si mixam mai departe.





Adaugam faina amestecata cu praful de copt + scortisoara si mixam usor.


Am pus merele si am amestecat.



Am turnat amestecul într-o forma usa cu unt si tapetata cu faina, si am dat în cuptorul preîncalzit la 180°C timp de 40 minute. 
Ultimele 10' a trebuit sa pun o folie deasupra sa nu se coca prea tare.


Am pudrat cu zahar,dupa ce s-a racit.





Pentru ca domnisoara mea vroia mai dulce a zis s-o stropesc cu ciocolata.
Eu i-am spus ca nu potriveste... si ea cica: "Cine a zis asta?"
...ei si asa a ajuns si pudrata si cicolatata :D




recipe by aliza
Thanks!

23 comments:

  1. Maya, draga mea, multumesc ca ai intrebat de mine...am vazut pe blog-ul scumpei Edith. Sunt pe aici, prin umbra momentan...sper sa revin cu forte noi cat mai curand. Va pup cu mult drag !!!

    ReplyDelete
  2. Stiu ca nu tine de reteta, dar daca te rog, imi poti spune ce aparat foto ai??? Iti ies pozele super (ca si mancarea, de altfel). Pls!!!

    ReplyDelete
  3. Ginuca,tu mai ai mailul meu..scrie-mi te rog un mail..ca vreau sa-ti scriu napoi! Te pup ,muah!!!

    ReplyDelete
  4. Ina,pozele vechi sînt facute cu un sony,ceva mai noi,cu o minolta,si cele mai recente cu un canon eos 400D

    Si ,Ina,poti linstita sa comentezi si în afara retetelor! pup!

    ReplyDelete
  5. Mersi, Maya! Te pup!

    ReplyDelete
  6. pai maya draga, eu cu ce ti-am gresit de ma bombardezi cu bunatati in plin regim alimentar?:-)

    ReplyDelete
  7. hai mai Hadeane!! ce tot vorbesti tu acolo de regimuri?? Doar nu faci dieta?

    ReplyDelete
  8. ba daaa.(cu mici pauze, ca-s pofticios):-)

    ReplyDelete
  9. Arata foarte foarte bine...buna prezentare

    ReplyDelete
  10. Buna Maya! Incepand de azi poti accesa blogul meu:
    http://floridecires7.blogspot.com/
    Te astept!

    ReplyDelete
  11. hmmm....also der kuchen war leeeeeckeeeeeer=)lg blackcat=)

    ReplyDelete
  12. maya in fiecare zi intru de citeva ori pe blogul tau sa vad daca ai mai postat ceva;prima data am dat de blogul tau si am incercat multe din retetele tale;datorita tie si celorlalte m-am hotarit sa imi fac si eu un blog.nota 10 pentru blog.te pup si o zi buna

    ReplyDelete
  13. Ina,am accesat,vazut,notat pe listuta :)

    ReplyDelete
  14. Hallo und freue mich, schwarze Katze! :D

    ReplyDelete
  15. Carmen,merci! :) Si eu am dat de blogul tau,si l-am adaugat la listuta mea! :)

    ReplyDelete
  16. Maya, ieri am incercat (din nou) una dintre retetele tale: Prajitura cu mere Iza. A iesit excelenta!
    Am modificat doar merele (le-am taiat cu un cutit cat am reusit de fin) si am copt in forma de muffins. Sotzul meu, daca la inceput m-a amenintat ca nu mananca pentru ca ingarasa, cand l-au "ajuns" aromele nu se mai putea opri. Faptul ca merele au fost in bucatele ceva mai consistente a facut aluatul un pic zemos si consistent cu pulpa de fruct.
    Am mai incercat si alte retete si sigur voi mai incerca. Pe lista am multe, timp sa-mi fac.
    Multumesc pentru retetele si sfaturile minunate. Minunat! Elena

    ReplyDelete
  17. Elena,multumesc muuultde tot pentru asa cuvinte frumoase!Mai treci pe aici cînd ai timp :)

    ReplyDelete
  18. acum am scos-o si eu din cuptor, sa vedem cum mi-a iesit! abia astept sa gust o feliuta, ca bine mai miroase :)

    ReplyDelete
  19. Zazu, mie îmi plac mult genul asta de prajituri.
    Parca atunci cînd din cuptor iese parfum de mere coapte, praji cu mere, scortisoara... se aromeaza toata casa! Total diferit fata de alte parfumuri de la alte prajituri sau dulcegarii. Merele si scortisoara sînt atît de familiare, amintesc de copilarie, Craciun, sarbatori, iarna...

    ReplyDelete
  20. am scos prajitura din tava, dar n-o tai inca, astept sa vina Herr de la serviciu ;)). dar am dat cu degetul prin tava, culegand ce a ramas pe-acolo, mici firimituri... pare divina!!! abia astept, abia astept ;)).

    ReplyDelete
  21. Zazu, ma bucur ca ti-a placut! SI eu trebuie s-o mai fac, acum ca încep merele sa invadeze pietele! :D

    ReplyDelete