January 4, 2010

Rata copata, aromatizata din interior

Rata pregatita astfel si servita cu sos, varza rosie cu mar si galuste de cartofi sau chifle, este ceva tipic pe aici, pentru ziua de Craciun.



Imagine



Ingrediente:

  • 1 rata
  • 1 mar bio, tocat grob
  • 1 portocala bio, tocata grob
  • 1 ceapa, tocata grob
  • 1 legatura maioran proaspat tocat
  • 1 bucata telina, taiata bucati
  • 2 morcovi, taiat bucati
  • 200 ml vin rosu
  • 300 ml apa
  • sare
  • piper
  • verdeturi uscate din rîsnita (maioran, cimbru, rozmarin)
  • ulei de masline





Marul, portocala, cepa, le tocam grob.
Tocam maioranul/eu am avut tocat fin din congelator, dar nu trebuie tocat fin).
Saram si piperam rata pe interior, o umplem cu fructele tocate.

(Umplutura nu se manînca, este doar pentru aromatizarea ratustii din interior), dar este comestibila.


Imagine


Imagine


Închidem cu 2 scobitori de lemn sau inox... sau cum vreti.


Imagine


Condimentam rata bine pe toate partile cu sare,
piper si verdeturi uscate din rîsnita.


Imagine

Pregatim vasul-asezam bucatile de telina si morcovi, turnam apa si vinul,


Imagine

asezam rata cu pieptul pe patul de legume si dam la cuptorul preîncalzit la 160-170 °C


Imagine

timp de... se calculeaza în functie de greutatea ratei : 1 ora/kilogram.
Ultimele 15-20 minute sa ridica temperatura cuptorului(peste 200-210°C).
Dupa jumatate din timpul de coacere, se întoarce rata cu pieptul în sus.


Imagine

Am scos rata deoparte, pentru a recolta zeama si face sos
...între timp am mai lasat rata la rosit .


Imagine

Cine doreste poate face un sos sin sucul lasat de rata+vin, curatat de grasime.
Asta e toata zeama, fara legume:


Imagine

Am scos o cana de grasime .


Imagine


Din zeama ramasa fara grasime, am facut un sosulet...
pe care l-am îngrosat doar putin cu amidon de porumb.


Imagine


Am servit cu galuste de cartofi, varza rosie cu mar si sosul de rata/vin.


Imagine

10 comments:

  1. După sfaturi sosiră şi reţetele.

    Ieri vorbeam cu Cristi despre raţă şi îmi spunea că nu este fan...ha,ha,ha...

    Zi megică!

    ReplyDelete
  2. Rata arata minunata.Norocoasa,ca eu aici n-am gasit rata intreaga.

    Fiecare moment al zilei este important. Dimineata aduce SPERANTA. Dupa amiaza aduce CREDINTA. Seara aduce DRAGOSTEA. Noaptea aduce ODIHNA, Iti doresc sa ai parte de toate acestea astazi in noul AN. LA Multi Ani 2010 !

    ReplyDelete
  3. Maya, Rata o fac si eu cu aceeasi umplutura. Iese foarte aromata. Sosul nu-l ingros cu amidon, il mai las putin la fiert. Mi-ai facut iarasi pofta ! Eu am pus reteta inainte de Craciun. Iti doresc o zi buna! Cami
    Ps: Mersi pt. schimbare...

    ReplyDelete
  4. Geanina,spune-i ca vinul rosu,îi da o aroma deosebita...poate se mai gîndeste daca devine fan,ori ba :D

    ReplyDelete
  5. KHana,e într-adevar aromata si buna! :)

    ReplyDelete
  6. Paradis,multumesc!
    Un An Nou fericit si tie!Bucurii si realizari pe toata linia!Te pup!

    ReplyDelete
  7. Cami,dupa ce am adunat grasimea,a mai ramas atîta sos,cam cît mi-ar fi trebuit,asa ca nu l-am mai redus pe foc,si am pus un strop de amidon..asa,sa-l lege...ca gros nu a fost :)

    ReplyDelete
  8. daca doriti rata intreaga am eu de vinzare precum si gisca care este la fel de delicioasa .Ambele fiind in totalitate crescute organic si sanatos.0768095584

    ReplyDelete
  9. Multumesc frumos, dar cred ca locuiti prea departe si nu se renteaza... dar poate sînt altii interesati :)

    ReplyDelete