August 26, 2008

Panna cotta







  • 250 ml smîntîna de frisca ( 30 % )
  • 250 ml lapte ( 3,5 % )
  • 100 g zahar pudra/sau normal
  • 10 g agar
  • 2 linguri rom (optional)

Laptele se pune la încalzit. Nu se fierbe, doar se încalzeste putin.
Eu am folosit Agar-Agar, un pachetel de 10 g care ajunge pentru 500 ml lichid
Smîntîna se pune împreuna cu zaharul la încalzit. Cînd zaharul e dizolvat se ia de pe foc (nu se fierbe). Se amesteca laptele cu smîntîna.

Daca preparati panna cotta cu foi de gelatina, le înmuiat în prealabil în apa rece, apoi le dizolvati în smîntîna calduta.



Esenta de rom am pus dupa gust si am amestecat.



Am turnat în forme si am dat la frigider cîteva ore.


Au fost servite cu caramel sau sos de capsuni.

Sosul caramel -200 g zahar caramelizat cu 3 linguri de apa.
Sosul de capsune - capsune amestecate cu o lingurita de zahar, facuti piure.

Daca doriti sa aromatizati panna cotta cu vanilie, fierbeti o pastaie despicata în lapte si lasati-o pîna la racire în vas, apoi strecurati si continuati mai departe cu prepararea retetei.

9 comments:

  1. Foarte faina reteta! Cred ca e tare buna acum vara. O sa o incerc si eu...
    Sunt tare faine si formele. Sa vad in cele fac ca io n-am :(

    ReplyDelete
  2. Draga Maya, mi-ai redeschis apetitul pentru panna cotta Adrianei, pe care le iubesc de-a dreptul :) (ca sa nu existe confuzii :) ). Asa ca, avand una cutie de frisca deschisa si neputand utiliza toata frisca la savarinele de aseara, am pus de o panna cotta. Azi o sa o degustam si o sa pun si poze. Mi-ai adus aminte ca si eu am forme trandafir, asa ca m-am inspirat de la tine si le-am folosit (pentru prima oara). I-am pus si sotului la birou, dar i-am pus alaturi dulceata de smochine, ca nu am mai avut timp de altceva. In alta ordine de idei, am un borcanel de dulceata pentru tine. Cum procedez sa ti-l trimit?

    ReplyDelete
  3. Edit, poti face si în canite,sau forme de metal..castronase pitice..

    ReplyDelete
  4. Bunny,draga mea!Între timp,am facut si eu 3 borcanase mici cu dulceata de smochine.Numai mie îmi place..ai mei nu le au deloc cu smochinele.
    Mîine plec spre Italia,vorbim cînd revin.Te pup,si multumesc ca te gîndesti la mine! :)

    ReplyDelete
  5. Maya, drum bun, sa vii sanatoasa inapoi si cu poze muuulte!

    ReplyDelete
  6. Miam...cand intru pe pagina ta...uit de diete!!!
    Ai un alt mic premiu, sper sa-ti faca placere.
    Pupici, kris

    ReplyDelete
  7. Am aparut si eu de cîteva zile din Italia,dar înca nu am apucat sa intru pe aici.Multumesc de pe acum,ma duc imediat sa vad :)

    ReplyDelete
  8. In loc de agar se poate folosi gelatina? Amidon nu se poate? Daca da, in ce cantitate?

    ReplyDelete
  9. Gelatina da, amidon nu! Amidonul e indicat la "legat" budinci. Confera o textura cremoasa si fina. La panna cotta, textura trebuie sa fie mai teapana, de aceea recomand agar-agar sau gelatina.

    ReplyDelete