August 2, 2011

Salata de dovlecei si rosii grilate


Cea mai buna si simpla salata ever! Cînd din diferite motive nu-i am pe ai mei la masa, profit de ocazie, sa fac pentru mine ceva de care ei s-au saturat. De exemplu ceva cu dovlecei. Eu pot servi zilnic dovlecei ,mai ales atunci cînd le este sezonul. Cum azi am ramas singurica, am facut o salatica atît de buna, ca pîna si Felix asista de sus, de pe dulap, înghitind noduri. El nu manînca dovlecei, dar a primit si el doua rosioare grilate stropite cu ulei de masline. Le adora!







        Ingrediente pentru o portie:
  • 2 dovlecei mititei
  • 5 rosioare cherry
  • 8 frunze de busuioc
  • 1 lingura ulei de masline e.v.
  • 1 lingura otet din vin alb
  • sare, piper tricolor din rîsnita
  • 2-3 felioare de bagheta



Se spala dovleceii, apoi se feliaza pe diagonala,
pentru a obtine felii mai lunguiete, si se aseaza frumos pe gratarul încins.
Se rumenesc dupa plac,apoi se scot pe o farfurie si se acopera.





Rosioarele se spala, se taie în jumatate si se pun si ele cîteva minute la rumenit.
Pentru ca am servit salata cu felii de bagheta, le-am grilat împreuna cu rosioarele.



În timp ce se grileza rosiile si bagheta, se pregateste dressing-ul din ulei de masline extra virgin(momentan folosesc unu foarte bun din Toscana), otet din vin alb(folositi neaparat un otet de calitate buna cu aciditatea scazuta), sare de mare si piper tricolor proaspat rîsnit. Se aranjeaza feliile de dovlecei, jumatatile de rosii grilate si frunzele de busuioc pe un platou/o farfurie încapatoare, apoi se stropeste peste tot cu dressing si se serveste cu feliile de bagheta, rumenite. Daca iubiti prospetimea, aroma si parfumul legumelor si verdeturilor proaspete, aceasta salata este exact ceea ce cautati pentru satisfacera papilelor gustative!





32 comments:

  1. As putea sa-ti tin eu companie :),ador legumele grilate,pupici muuulti!

    ReplyDelete
  2. Aceasta salata este EXACTpe gustul meu,stii mie imi plac enorm retetele simple si...sanatoase,sant foarte gustoase si araTOASE!!!
    Te-am pupat si o zi placuta!!!

    ReplyDelete
  3. Flory,în doua-trei zile am iar o gramada de dovlecei :D
    Pup!

    ReplyDelete
  4. Petro,asa este.Le manînci din ochi salatele astea.Ador culorile si aromele proaspete :)
    Pup :*

    ReplyDelete
  5. Arata super si sunt super sanatoase!!!...Pupici!

    ReplyDelete
  6. Sunt asa de invidioasa pe dovleceii tai!In special pe cei galbeni!Te pup!

    ReplyDelete
  7. Si eu la bag la companie! le plac pe toate!!

    ReplyDelete
  8. Exact pe gustul meu, nu refuz o asemenea salata! PupicI!

    ReplyDelete
  9. Si noi papam des dovlecei pe gratar... dar eu am doar verzi, tu esti smechera ai de doua culori... arata asa de bine cei galbeni, ca eram sa-i confund cu ardeii.. Sa-ti fie de bine mincarica sanatoasa... Pup !!!

    ReplyDelete
  10. Licuta,da,sanatoase si gustoase.Daca nu am pofti si la alte chestii...mai nesanatoase,dar tot gustoase ,ce bine ar fi =))

    ReplyDelete
  11. Teo,anul asta am pus si eu prima data galbeni.Mereu am avut din cei verzi (de un verde închis).
    Acum am trei culori.Se vede ca am copilarit în regimul comunist =))

    ReplyDelete
  12. Anto,daca tot ne adunam,o punem de-o hora =))

    ReplyDelete
  13. Adela,dupa cum se pare încingem hora!
    Mîine de dimineata merg la gradina la cules de dovlecei! :D

    ReplyDelete
  14. Daniela,eu am trei culori.Verde deschis,închis si galbeni.Pîna anul asta,aveam mereu din cei vezui ca bradul :D
    Toti sînt buni,nu conteaza culoarea :)
    Pupici!

    ReplyDelete
  15. Azi postim , mi-ai dat idee!!!
    Genial arata!

    Doamna Mayaaaa, m-a trimis mama sa va chem la o cafeaaa.
    Dar sa nu veniti cu mana goala, sa aduceti pui sau prune, asa a zis mama :)))).

    Ce copil prostut, nu?:)))
    Maya, te invit cu mare drag la provocare.
    http://gabyd2.blogspot.com/2011/07/provocarea-lunii-august-dulce-romanie.html

    Pam, pam! :))

    ReplyDelete
  16. Arata fff bine! Imi place ca e foarte colorata!

    ReplyDelete
  17. culorile sunt dementiale , iar salata .... oricine si-ar dori sa o pape !!!!
    Nici eu nu am dovlecei galbeni in gradina , dar anul asta am vargati , sunt asa simpatici :)))

    ReplyDelete
  18. Cate culori! Arata delicios si fara indoiala este delicios de buna salata asta!

    ReplyDelete
  19. Gaby,daca fac ceva care se încadreaza,iau provocarea cu mare drag.Nu promit,pentru ca acusi avem concediu în doi :D pentru o bucata,apoi s-ar putea sa plecam scurt în tara.
    Pupici :)

    ReplyDelete
  20. Cristina,da e colorata...acapareaza privirea si cucereste papila :D

    ReplyDelete
  21. Na vezi,Pisucule,eu nu am vargati!Poate la anu fac si eu rost de seminte vargate :)
    Pupici :)

    ReplyDelete
  22. Cu Zazuza,se mareste hora!Tzurai tza! :)

    ReplyDelete
  23. Iulia,mama daca ar vredea-o si-ar da ochii pe spate!Daca e ceva ce nu-i place,este dovleacul.Nici macar culorile nu fac salata asta mai atractiva în ochii ei :))

    ReplyDelete
  24. Concediu placut, Maya draga.
    Io te iubi si daca vii si daca nu insa daca vii te iubi si mai mult :))))
    Glumesc >:d<
    Sa va fie bine!

    ReplyDelete
  25. Gaby,mai dureaza putin pîna vine concediul.dar am intrat deja in faza de "pre" =))
    Copilul e la bunici,asa ca ne facem de cap =))

    O placinta cu prune tot fac! :D

    ReplyDelete
  26. Tiii, ce salata varatica. Nu ma prea dau in vant dupa dovlecei dar parca salata asta n-as rata-o.

    ReplyDelete
  27. Tzopai ca un tzanc bucuros de masinuta cea noua :))))))

    ReplyDelete
  28. Laura,trebuie sa o probezi!Sigur o sa-ti placa.Da-le dovlecilor o sansa :D

    ReplyDelete
  29. Uite ce-o sa pap eu azi :)). Arata super bine. Iti spun dupa cum a fost ;)

    ReplyDelete
  30. Draga Maya, saru'mana pentru masa.:)) Am facut salatica in seara asta si a fost o bunaciune. Pupici

    ReplyDelete