July 4, 2011

Omleta la cuptor

Am vazut o omleta apetisanta pe blogul Cat's Kitchen.Inspirata de pofta am creat si eu o reteta dupa gustul copilului meu,care devine foaaarte critic cînd e vorba de dovlecel combinat cu ou.Pentru ca straturile de dovlecei si oua sa nu fie prea groase,am preparat doua omlete,pe care le-am mascat cu felioare de rosii,masline,inele de jalapenos...ca sa distrag atentia :D
Îmi place mult acest fel de omleta.Fiind preparata în cuptor,nu miroase în casa a omleta prajita.Un miros pe care îl detest din adîncul sufletului.Îl suport foarte greu,la fel ca pe cel care-l lasa gogosile sau langosii prajiti în ulei...dar care îmi plac atît de mult!




         Ingrediente pentru 4 portii:

  • 350 g dovlecei,feliati fin
  • 2 fire ceapa verde,taiata inele
  • 1 legatura busuioc,tocat grob
  • 8 oua,marime medie
  • 100 ml smîntîna de frisca
  • 120 g brînza Feta,taiata cubulete
  • 2 rosii,feliate
  • 2 lingurite ulei
  • sare de mare
  • piper din rîsnita

  • 1 mîna masline(fac.)
  • 1 jalapeno(fac.)


Am pregatit doua tavi rotunde.Le-am pensulat cu cîte o lingurita de ulei de masline,
apoi am întrins un strat subtire de dovlecei feliati.



Deasupra am presarat ceapa si busuiocul.
Am dat tavile în sub gratarul cuptorului la aproximativ 300 °C pentru cîteva minute,
atît cît sa se înmoaie si sa se rumeneasca putin dovleceii.



Între timp am batut ouale cu smîntîna,sare si piper.Am turnat amestecul peste dovleceii din tavi.



Am asezat feliile de rosii si am presarat cubuletele de brînza deasupra.
Pe una am mai presarat cîteva masline,iar pe cealalta am adaugat cîteva inele de jalapeno.



Am dat tavile în cuptorul preîncalzit la 200 °C pîna s-au umflat si rumenit putin deasupra.


 
Pofta buna!

20 comments:

  1. Ma bucur enorm ca ti-am facut pofta cu acea omleta facuta in graba cu ce am gasit prin frigider , ca sa nu mai spun ca sunt fff happy ca tinerelul meu blog te inspira uneori .... inseamna fff mult ptr mine !!!
    Omleta ta a iesit extraordinar si cu siguranta ai pacalit beneficiraii cu acei dovlecei mascati de toate celelalte bunatati , cu putina imaginatie putem face totul sa fie pe placul nostru ;) sau pe placul celorlalti chiar daca ne folosim de cateva trucuri :)... iar eu, de cand am descoperit ca se pot face omletele in cuptor , imi plac de numa !!!!
    felicitari Maya !!!!

    ReplyDelete
  2. sotul meu e nebun dupa omlete si la fel ca si tine eu urasc mirosul de omleta prajita.o sa incerc metoda asta de preparare.asta cand o sa ma trezesc mai devreme sa am timp sa o fac pt micul dejun.oricum arata foarte bine.pupicei

    ReplyDelete
  3. Ce de culori!Dovleceii imi plac muuult,asa ca o omleta la cuptor n-as putea refuza!pupici!

    ReplyDelete
  4. Mi-nu-na-tă idee! Şi eu urăsc mirosul de prăjit, dar omleta îmi place. Iată, deci, împăcarea caprei cu varza. :P

    ReplyDelete
  5. Maya arata tare bine , tare colorata, sotul este nebun dupa omlete dar chiar ma streseaza deja cu omletele, toata ziua ar manca omleta :D trebuie sa incerc si varianta asta la cuptor... puup!

    ReplyDelete
  6. maya ce culori,ce bunatate!!!!

    ReplyDelete
  7. Super idee ! Multumim si tie si lui catkitchen :) Cu siguranta o voi testa. Pup si o seara frumoasa!

    ReplyDelete
  8. arata minunat!! sunt innebunita dupa omleta asa ca nu pot decat sa-ti spun tie si lu Cat.. ca sigur o fac si eu ! :) pupici

    ReplyDelete
  9. Catkitchen,eu ador dovleceii,iar omleta ta mi-a amintit de dovleceii invizibili a lui Lily(îi gasesti pe blog),o alta reteta excelenta.Nici nu stiu de cîte ori am facut-o si refacut-o.Fiica-mea însa,nu prea o apreciaza...iar noi lesinam dupa dovleceii aia ascunsi :D
    Dar cum spui,mai trebuie sa ne foosim si de trucuri pentru a le arata mofturosilor ca dovleceii sînt buni si altfel decît pane =))

    ReplyDelete
  10. Flory,esti invitata mea!Inivtata la omleta =))
    Pupici :*

    ReplyDelete
  11. Arcaia,exact asa gîndeam si eu cînd coceam omleta...si capra si varza.Apropos varza,azi am facut-o cu taitei.Doooor mi-a mai fost de varza noua cu taitei :D

    ReplyDelete
  12. Adela,neaparat.Merge usor,chiar si cu estetica se poate jongla :)

    ReplyDelete
  13. Yaya,chiar a fost tare gustoasa.Eu am servit cu jalapeno...îmi place iute :D

    ReplyDelete
  14. Dana,te pup si daca o servesti,de la mine Pofta Buna :*

    ReplyDelete
  15. Anto,pupici!Sa o încerci.E buna tare.Daca-ti place iute,pune niste felioare de ardei iuti.Sau pot presara putin pecorini sau parmezan razuit peste felioarele de rosii.Le da o aroma deosebita :)

    ReplyDelete
  16. De ce trebuie sa arate totul atat de bine? Numai uitandu-ma la pozele tale mi se face pofta:D.

    ReplyDelete
  17. Something,merci.Omleta asta este usor de realizat,si egal cine o face,arata minunat.Culori multe,face pofta mai mare :)

    ReplyDelete
  18. Buna ziua,


    Numele meu este Alin Diaconu ,psiholog la Asociata Romana de Interventie in Situatii de Urgenta si administrator al blogului personal "Blog de psiholog". Motivul pentru care v-am contactat are in viziune o colaborare de publicitate reciproca.Astfel am rugamintea de a posta Badge-ul pe interfata sitelui dumneavoastra iar eu o sa va ofer serviciul reciproc.Mai mult decat atat toti clientii mei vor putea accesa foarte rapid site dumneavoastra. O stabilire de parteneriat in acest caz reciproca nu face de a aduce beneficii reciproc.
    Incazul in care priviti realul avantaj de publicitate astept sa ma contactati pe http://recomandati-psiholog-online.blogspot.com/ la sectiunea Contact cu subiectul Colaborare reciproca, apoi o sa trimit pe e-mail fotografia care vreau sa o atasati pe blogul dvs

    ReplyDelete
  19. Gata, notat reteta excelenta,simpla si savuroasa, maine o prestez si eu, ca e micul nostru dejun preferat! puup

    ReplyDelete