March 9, 2007

Tartele mele

Iubesc tartele cu fructe. De aceea fac des... tarte cu fructe :D


Blatul:

  • 4 oua
  • 4 linguri faina
  • 3 linguri zahar
  • 2 pachetele de zahar vanilat
  • 1 vîrf de cutit praf de copt

Albusele se bat cu vanilia,galbenusele se freaca cu zaharul,apoi se amesteca cu albusul spuma. Se introduce faina si praful de copt,cîte putin si se amesteca cu lingura(sau cu mixerul).Se pune la copt în tava (tapetata cu unt si faina) de tarta max. 25 min. la 170-180°C.



Crema:

  • 1/2 l Lapte
  • 40 g amidon
  • 25-30 g zahar
  • 1/2 pastaie de vanilie

Se amesteca bine amidonul cu o parte din lapte rece (cîteva linguri, cam 10). Pastaia de vanilie se taie de-a lungul pe jumatate si se pune pe foc cu restul de lapte. Dupa ce este cald/fierbinte (nu trebuie sa fiarba) se trage de pe foc si se lasa cam 20 minute sa iese aroma din vanilie. Apoi se pune la fiert. Cînd începe sa clocoteasca usor se adauga si laptele amestecat cu amidon si se amesteca pîna se îngroasa. Se poate folosi si o simpla budinca de vanilie - cumparata, pentru a umple tarta . 













5 comments:

  1. Buna Maya,

    felicitari pentru blog si multumesc pentru reteta de tarta; as vrea sa te rog sa ma ajuti daca se poate; am facut si eu duminica o tarta cu kiwi, mandarine si banane; a iesit demential; problema este ca gelatina pusa pe fructe nu s-a inchegat, desi cea ramasa in oala s-a intarit; fructele au ramas fara gelatina pe ele si s-au cam uscat; cum sa fac sa iasa bine? cand si cum sa pun gelatina?

    multumesc,
    Dana

    ReplyDelete
  2. Gelatina..ce gelatina ai folosit.Sper ca nu gelatina adevarata,ci tortenguß,ala din carageen.Gelatinei îi trebuie mult timp pîna devine tare si lucioasa.

    Ce pentru tarte e facuta din caragen,e de plante,se prepara dupa indicatiile de pepliculet(de obicei 250 ml apa /la pliculet,si 2 linguri zahar)Cînd e gata,si deja îngrosata,dar curgatoare/fluida,se pune cu o lingura,începînd din mijlocul tartei,mergînd prin rotatie spre margine/exterior.dupa 10 minute e tare :)
    Si nu se scurge de pe fructe nici cînd o pui.

    ReplyDelete
  3. Maya draga,

    Tartele tale sint superbe. As vrea sa le incerc si eu, dar te-as ruga sa-mi dai in gramaj cita faina si zahar ai folosit.
    Multumesc

    ReplyDelete
  4. Draga Magda,
    depinde de faina..eu pun cam 15 g faina si 15 g de zahar/pro ou de marime medie.Daca e ou mare,maxim 20 g/ou.
    Deci la 4 oua 60 g faina si 60 g zahar.Asa iese pufoasa.
    Daca cumva ouale sînt mai mari,sau vrei s-a însiropezi bine blatul tartei,atunici pui aproximativ 70-80 grame faina la 4 oua..sper ca nu te-am ametit de tot :)

    Multumesc de vizita,si te mai astept :)

    ReplyDelete
  5. Buna, Maya! imi plac mult tartele!! spune-mi, te rog, daca la crema in loc de amidon pot folosi faina?! merci :)

    ReplyDelete