April 8, 2010

Prajitura cu mere si brînza

Apfel-Käsekuchen





  • 200 g faina____________________________200 g Mehl
  • 250 g zahar____________________________250 g Zucker
  • 80 g unt_______________________________80g Butter
  • 750 g Quark*___________________________750 g Quark
  • 5 oua mici_____________________________5 kleine Eier
  • 1 lingurita rasa extract de vanilie__________1 gestr. TL Vanille Extrakt
  • 3 linguri amidon________________________3 El Speisestärke
  • 3 linguri apa___________________________3 EL Wasser
  • 1 lingura coaja de lamîie razuita___________1 EL abgeriebene Zitronenschale
  • 2-3 mere______________________________2-3 Äpfel
  • 1 pachetel Tortenguss___________________1 Päckchen Tortenguss klar
  • 250 ml suc de mere_____________________250 ml Apfelsaft
*Quark-ul se poate înlocui cu succes cu o brînza moale de vaci.



Se framînta faina cu untul, 80 g zahar si un ou, într-un castron.
Aluatul se da pentru 30 minute la rece.

Das Mehl mit Butter, 80 g Zucker, und ein Ei in einer Schüssel verkneten.
Den Teig für 30 Minuten kalt stellen.




Se preîncalzeste cuptorul la 175°C. Aluatul se roleaza pe masa de lucru înfainata.
Se îmbraca o forma cu perete detasabil cu foaia de aluat, se înteapa cu o furculita si se da în cuptor la copt pentru aproximativ 10-15 Minute.

Den Backofen auf 175°C vorheizen. Teig auf einer bemehlten Arbeitsfläche ausrollen.
Eine Springform mit dem Teig auskleiden, mit einer Gabel Löcher einstechen
in den Backofen geben, und etwa 10-15 Minuten vorbacken.




Într-un castron se amesteca Quark-ul cu restul de zahar si extractul de vanilie.
Se despart ouale. Galbenusurile se adauga cîte unu si se amesteca cu telul la masa de Quark.
Amidonul se amesteca cu apa, coaja de lamîie si se adauga la crema de Quark.

Quark mit Vanille Extrakt und  dem restlichen Zucker in einer Schüssel verrühren.
Die Eier trennen. Das Eigelb nacheinander mit einem Schneebesen unter die Quarkmasse schlagen. Speisestärke mit Zitronenschale und Wasser verrühren und zu Quarkcreme dazugeben.




Albusurile se bat si se încorporeaza cu atentie.
Eiweiß steif schlagen und vorsichtig unterheben. 


Masa de Quark/brînza se toarna în forma precoapta si se niveleaza. 
Se da în cuptor si se coace 60 de minute pe shina din mijloc. 
Dupa 30 de minute se acopera prajitura cu hîrtie de copt, 
ca sa nu se maroneasca prea tare suprafata.

Die Quarkmasse auf dem vorgebackenen Boden verteilen und glatt streichen. 
In den Ofen geben und 60 Minuten auf der mittleren Einschubleiste backen. 
Nach 30 Minuten den Kuchen mit Backpapier bedecken, 
damit die Oberfläche nicht zu braun wird.



Prajitura se scoate din forma dupa 15 minute.
Den Kuchen, erst nach 15 Minuten von Springform lösen.



Merele se spala, se curata,se îndeparteaza casuta de sîmburi, se taie în felii groase si se stropesc imediat cu suc de lamîie, ca sa nu se maroneasca. Se aseaza pe prajitura. Tortenguss-ul se pregateste dupa indicatiile de pe pachetel (dar cu suc de mere), si se toarna peste feliile de mere.

Die Äpfel waschen, schälen, das Kerngehäuse entfernen, in dicke Scheiben schneiden und schnell mit Zitronensaft beträufelndamit sie nicht braun werden. Auf den Kuchen legen. Der Tortenguss nach Packungsanweisung zubereiten (aber mit Apfelsaft) und über die Äpfelscheiben geben.









Apples on FoodistaApples

30 comments:

  1. lamureste-ma te rog c quark-ul...este branza de vaca, crema de branza gen philadelphia?merci! arata foarte bine tarta!

    ReplyDelete
  2. Just me,multumesc! :)

    Quarkul este o brînza usoara,cu un procentaj de grasime foarte scazut în comparatie cu cremele de brînza gen Philadelphia.
    Eu am vazut pe multe bloguri ca fetele gasesc deja si în tara Quark-ul asta,de aia nu mai dau de fiecare data explicatii despre el.Cei din afara,de prin Europa la fel,gasesc si ei.Poate se gaseste pe undeva si prin Canada.O sa întreb o pritena.Daca nu gasesti Quark,nu pot decît sa te ajut cu un link spre forumul nostru,unde am postat reteta de Quark.Aceasta brînza se poate obtine din laptele batut.Uite aici link-ul : AIci reteta de Quark

    Din poze vei vedea ca produsul finit sta "tzeapan", asa pare,dar odata ce dai cu furculita prin el se face cremos.Vezi mai jos dupa ce l-am amestecat cu erba cipollina.

    ReplyDelete
  3. merci frumos de raspuns! nu am vazut aici...gasesc branza de vaca , ricotta si crema de branza...oricum am sa mai caut....ca pare asa de buna, cremoasa, fina...dar vezi tu in canada nu se gasesc chiar tot ce-i prin europa:)) merci de reteta, mare doamna!pup!

    ReplyDelete
  4. maya, sa-nnebunesc! e 3 dimineata! salivez de numai pot! arata maxim! te pup draga mea si te salut abia acum la urma cu : Hristos a Inviat!:D

    ReplyDelete
  5. Mda...asa ar intra putina prajitura de-a ta dupa urzicile mele...minunata Maya draga, minunata!

    ReplyDelete
  6. Just me,si ricotta e foarte buna în Cheesecake-uri :)

    ReplyDelete
  7. Cata,eu nu am mîncat urzici niciodata.Poate o sa ma încumet si eu :D
    Merci,te pup!

    ReplyDelete
  8. Multzam de reteta Maya :-).
    Am sa o execut in weekend.

    Daca-mi permiti sa ii raspund fetei din Canada - Just me - cottage cheese e foarte similara cu quarkul dar cel mai bine e sa amesteci noua parti de ricotta cheese cu o parte sour cream - smantana fermentata si obtii cel mai bun substitut al quarkului.

    Weekend placut Maya.

    ReplyDelete
  9. Daca aduc somonul, tu aduci tarta?Ne intalnim la jumatatea drumului, cum spune un cantec faimos.:)

    ReplyDelete
  10. I have never seen anything as delicious as this.You are amazing!If you won't mind, I'd really love to guide foodista readers to your site. Just add your choice of Foodista widget at the end of this blog post and you're all set. Thanks!

    ReplyDelete
  11. O, avem blog cu haine noi. Foarte frumos.
    Prajitura arata super bine, dar ce e Torten.... ala cum il cheama? Gelatina? Ai idee cum ii spune in engleza? Tre sa ma uit daca se gaseste Quark pe acilea.

    ReplyDelete
  12. ce fain arata:(, asta o sa ne placa sigur pentru ca e cu branza:D:D:D..

    ReplyDelete
  13. Lilly,asa facem! Un we misto ,pupici!

    ReplyDelete
  14. CamiB,e gelatina pentru acoperit tarte.Asta pe care o folosesc eu e pe baza de agar-agar.
    Pupici!

    ReplyDelete
  15. Antzule,asa si noi..ne dam în vînt dupa praji cu brînza :)
    Salutari!

    ReplyDelete
  16. Alisa,thanks for the advice (it's already done) and for visiting my blog.Have a great weekend!

    ReplyDelete
  17. Tare buna trebuie sa fie, si eu ma dau in vant dupa deserturile cu branza, in special dupa tarte cu frcte de genul asta. Cu mere n-am incercat, doar cu visin si caise, dar o sa incerc si varianta cu mere, prea atrata fain. :))
    Te pup cu drag.

    ReplyDelete
  18. faina prajitura! da'panseluta face toti banii(aicea as fi pus zambaretul ala de trage cu ochiul smechereste)

    ReplyDelete
  19. Narnia,eu ador combinatia! Daca o faci,sper sa-ti placa! Te pup!

    ReplyDelete
  20. Pansy,nu e violet panseluta,dar tot frumoasa a fost..chiar daca putin degerata :D

    ReplyDelete
  21. N-am ce face, si reteta asta imi place mult - dar imi pun pofta-n cui, pentru moment.

    ReplyDelete
  22. Diana,de la o bucata nu strici cura,iar Quarkul are 1% grasime :P

    ReplyDelete
  23. Am facut-o si cu siguranta am sa fac bis!Multumesc Maya!

    ReplyDelete
  24. Cu mare placere.Lilly.AM vazut-o.Ti-a iesit tare frumoasa :)

    ReplyDelete
  25. Hallo Maya, prajitura cu mere arata extraordinar de bine, am sa o incerc si eu neaparat zilele astea. FELICITARI PENTRU TOT CEEA CE FACI

    ReplyDelete
  26. Naty,merci mult :*
    Sa stii ca asta e preferata mea.Pentru papila mea,este cea mai buna prajitura cu brînza si mere :)

    ReplyDelete