March 25, 2011

Vegeta de casa

Cu ceva tip în urma, am mai probat o combinatie asemanatoare si pentru ca m-a convins, am mai facut o portioara, putin diferita. Legumele si verdeata se poate combina în functie de gust si preferinta.

  • morcov
  • telina
  • ceapa
  • radacina de patrunjel
  • ardei gras rosu
  • patrunjel verde
  • sare marina

Am spalat, curatat si feliat legumele,
si le-am aranjat pe gratarul cuptorului peste care am pus o hîrtie de copt.


Patrunjelul l-am pus cu sarea în robot si l-am maruntit putin.


Legumele feliate + sarea verde,le-am dat în cuptor la 50°C cu ventilatie si usa întredeschisa.
În interiorul cuptorului erau între 35-40°C. Se racea, de cum deschideam usa sa învîrt în sare.
Daca usa nu sta de singura întredeschisa, folositi cu încredere o lingura de lemn
(a mea are coada verde de cum amestecam în sarea cu patrunjel :P )


Patrunjelul este primul gata(dupa aproximativ 2 ore), urmat de morcovi.
Le-am scos si lasat pe un gratar pe care l-am pus pe pervazul ferestrei,
sub care am un calorifer ( le-am pastrat la uscat ).


Sarea am scos-o dupa aproximativ 2 ore si ceva.


A urmat telina, ceapa si ultimul a fost ardeiul.
În vreo 3 ore, în mod normal totul este uscat.




Am bagat totul la robotel si am macinat grob.
Merge si mai fin, sau chiar praf daca mojariti.
Cînd am facut prima data am avut si o parte facuta la mojar.
A fost la fel de buna, dar mie mi-a placut asa, mai grob.

Rezultatul:



La varianta de data trecuta pe lînga ingredientele de mai sus,
am mai avut pastîrnac si frunze de leustean.
Foarte buna si gustoasa si varianta asta,
doar ceva mai verde, de la mai multe frunzaraie.



-nu le uscati la temperaturi mai ridicate.
-feliati legumele cît de subtire posibil (eu cu un curatator de cartofi si legume)
-timpul de uscare, posibil sa difere din cauza cantitatii/grosimii legumelor
-uscate, sînt atunci cînd le rupeti cu mîna si pocnesc ca niste... chipsuri uscate :D
-nu stiu cît se pastreaza(pîna la 2 luni sigur), ca eu fac portii mici - cîte un borcanas
-vegeta asta este foarte parfumata si gustoasa... deci merge si fara MSG/E 621


La ce folosesc:

-o linguriuta cînd fierb un orez, de exemplu
-Denise, pe cartofi fierti si pîine cu unt
-varianta cu leustean la ciorbe
(am folosit la o ciorba de fasole-super!)
-pe aripioare de pui la cuptor
-varianta a doua merge la supe de pui
...de fapt merge acolo unde va place

14 comments:

  1. Tare faină vegeta ta!
    Mie îmi face mama, la scula aia de deshidratat fructe/legume. Dar am să-i spun s-o lase mai grob, ca a ta. E mai aspectuoasă.
    Congratuleişăn, eşti regina tuturor bucatareselor! :*

    ReplyDelete
  2. Si eu tot m-am gîndit daca sa-mi cumpar un aparat de deshidratat sau nu.Problema principala e ca nu mai stiu unde sa le pun pe toate!Prea multe aparate =))
    Multumesc(aici apare smiley care roseste :D )

    ReplyDelete
  3. Super faina reteta !!!
    Eu te invidiez sincer ca ai timp de cocarit vegeta:)
    Am mai vazut si pe alte bloguri ca se poate face vegeta dar....:))
    Pupici maya si weekend fain

    ReplyDelete
  4. Asta da vegeta!Si sanatoasa si cu multe vitamine...Da,asa ceva as pune si eu in mancare!
    O zi buna!

    ReplyDelete
  5. Bianca,nu e mult de lucru,iar în cuptor se face de singura,doar nu trebuie sa stau sa-i suflu :P
    Pupici si un sfîrsit de saptamîna minunat îti doresc!

    ReplyDelete
  6. Mariette,eu fac cînd si cînd cîte o portioara,si ajunge mult timp,ca doar nu folosesc zilnic si la orice mîncare.
    Pupici!

    ReplyDelete
  7. Vegeta din comert nu folosesc nici batuta.Asa ca varianta ta mi se pare geniala.
    Acuma ramane sa merg in piata dupa zarzavat de la tarani,ca cel din supermarcket e iradiat.
    Pup.

    ReplyDelete
  8. Lia,ai grija cu taranii,ca si de la ei poti cumpara legume iradiate :D
    Eu gasesc în comert vegeta bio,care nu are nici mononatriumglutamat,nici drojdie sau extract de drojdie...etc etc,dar asta de casa e mai buna,ca pui legumele si verdeata în functie de gust.De exemplu mie mi-a placut-o pe cea cu multe frunze de leusten.A fost un deliciu la fasole,ciorbe...
    Pupici!

    ReplyDelete
  9. Ce reteta grozava! Chiar am sa fac si eu vegeta asta. Eu iau cuburi de legume din magazinul bio, dar de mult ma rodea gandul sa fac amestecurile mele de condimente. O sa incep cu vegeta. :-) Merci de reteta ;-)

    ReplyDelete
  10. incredibil,n-am stiut ca exista reteta de vegeta!Bravo.Sunt fanul tau>M-ai convis,am gasit o multime de retete extraordinare,mai ales ca eu sunt oct-lacto-vegetariana.Te felicit sincer.

    ReplyDelete
  11. Ati,poti amesteca si usca tot felul de legume,în functie de disponibilitate/sezon,gust...chef,si faci o vegeta sanatoasa fara conservanti,coloranti,mononatriumglutamat,si alte E-uri :)

    ReplyDelete
  12. Andreea,sa stii ca si eu mai cumpar vegeta bio,fara chestii nasoale,e-uri,extracte de drojdie,nici macar cu fulgi de drojdie.Doar legume deshidratate amestecate si macinate cu sare.

    ReplyDelete
  13. Eu pun si coji uscate de rosii, ramase dupa ce le-am dat prin masina pentru suc. De asemenea la varianta maruntita bine, putem adauga seminte de marar !

    ReplyDelete
  14. Interesanta varianta cu rosii. O sa pun si eu rosii uscate/deshidratate. Merci :)

    ReplyDelete