January 9, 2009

Somon cu sos de safran si orez



Attached Image



  • 6 bucati filet de somon( 750g )
  • 1 echalote/ceapa lunguiata
  • 1 lamîie
  • 600 ml supa
  • 100 ml smîntîna
  • 1 lingura amidon
  • safran
  • piper
  • sare marina
  • ulei de masline

Rumenim usor ceapa tocata cu o felie de lamîie în 2 linguri ulei de masline.


Attached Image


Adaugam supa(eu a avut congelata)


Attached Image


Cînd clocoteste,condimentam cu sare si piper.Degustam.
Reducem focul,adaugam smîntîna si safranul,si lasam sa traga un clocot usor la foc domol.


Attached Image


Strecuram sosul.
(sa nu gaseasca Denise safran,ca face ca trenul )


Attached Image


Condimentam somonul cu sare si piper,si-l rumenim la foc iute
1 minut pe-o parte si înca un minutel pe cealalta(în mijloc trebuie sa fie înca crud)


Attached Image


Punem fileturile în sos,si dam în cuptorul preîncalzit la 250 °C,maxim 10 minute.


Attached Image


Între timp am fiert si orezul.

Gata!


Attached Image


Înainte de servire,stoarceti multa zeama de lamîie peste somon,orez si sos.
(nu puneti zeama de lamîie în sos,cînd îl preparati,ca se îmbrînzeste)


Attached Image



A fost super bun!!

18 comments:

  1. Doamne...ce bunatate! somon...sos alb...orez, un deliciu! minunata mancare, o ador!

    ReplyDelete
  2. Si eu mor dupa somon,cu orice sos! :)

    ReplyDelete
  3. Ce bunataturi ai facut de sarbatori...mmmhh.Supa cu coada de bou vreau si eu sa fac ca arata tare bine.Eu anul asta nu am gatit nimic, in afara de prajituri, ca am fost plecati.De Craciun la Reutlingen la familia sotului iar de revelion, in Austria.Vreau sa fac reteta ta de Grisine cu masline, dar nu stiu care este faina din griu dur, aici in Germania.Asa ca te rog sa imi spui si mie cum se numeste.Te pup si un an bun iti doresc tie si familiei tale!

    ReplyDelete
  4. Hello Maya,
    Sint pe computer cu un sandwich de mortadella si cascaval, in french bread proaspata si pufoasa...imi vine sa rup din piine si sa inmoi in sosul de la somon...arata super!
    binenteles si toate celelalte preparate ale tale sint yummmmmmm....
    XO,Nina

    ReplyDelete
  5. Carmen,eu am zis acolo la reteta ce faina am amestecat cu Hartweizengrieß.AMbele de la Marca-Rosenmehl.Au iesit super!E reteta Laurei Adamache.

    Deci vezi la reteta :)

    ( 600 g faina de grîu dur *
    *(400 g faina de grîu tip 550 + 200 g gris din grîu dur,foarte fin)
    )

    Sînt sigura ca o sa-ti placa!

    Te pup!

    ReplyDelete
  6. Nina,bun e! Tre sa întingi!:D
    SI noi sîntem sososi tare.
    Pup!

    ReplyDelete
  7. Maya cu altfel de peste merge? eu am acum pangacius si ma gandeam sa-l prepar dupa reteta ta :)

    ReplyDelete
  8. Poti sa faci si cu pangasius,Isa.Dar nu va iesi niciodata sa bun ga si cu somon.Pangasius,nu e un peste prea aromat.Asta mai bine se manînca mai simplu.Si daca ai fileuri subtiri,sa nu ti se "fiarba"prea tare..ma refer,si prajitul scurt,si cuptorul,s-ar putea fi prea mult pentru pangasius.Cred ca mai bun ar fi un pastrav.

    ReplyDelete
  9. Ma imbrac si ma duc la magazin sa cumpar peste...doar n-o sa stau aici si sa salivez uitindu-ma la pozele astea...as fi in stare sa ma iau cu cineva la batatie in public chiar, daca e nevoie pentru o portie din mincarea asta...Bye-bye...

    ReplyDelete
  10. Hhahaha,Rodica! :D
    AI facut pîna la urma?
    Daca da,ti-a placut?

    ReplyDelete
  11. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  12. L-am facut si eu ! Super bun. Nu am avut safran dar am folosit marar...Am mai avut pe langa orez si brocoli oparit si porumb boabe.
    Maya, multumesc si pentru aceasta reteta.
    Sunt cea mai fericita cand imi mananca si pruncii!

    Aniela

    ReplyDelete
  13. Chiar astazi incerc reteta si iti spun cum mi-a iesit. Arata minunat ca tot ce pregatesti tu, te admir foarte tare. Daca nu te deranjeaza as vrea sa te adaug la lista mea de bloguri pe care le urmaresc cu drag pe blogul meu www.bucataria-sylviei.ro
    Felicitari inca o data, imi place sa ma plimb pe blogul tau sa vad ce minunatii mai faci, am o lista mare de mancaruri de la tine pe care vreau sa le incerc ,
    Silvia

    ReplyDelete
  14. ANiela,vad si eu dupa 100 de ani.Sorry :(
    Ma bucur ca v-a placut .
    Pupic

    ReplyDelete
  15. Silvia,sper sa-ti placa.Sigur ca trec pe la tine :)

    ReplyDelete
  16. Maya tocmai m-am regalat cu acest fel de mancare, a iesit delicios o sa postez si eu reteta la mine pe blog, merci mult de reteta a fost excelenta. Eu am lasat si ceapa ca imi place tare la gust si am pus safran pudra( asa aveam) . Nu ai zis de amidon cand il pui sau nu am observat eu dar l-am pus cu smantana sa ingroase putin sosul, o minunatie, felicitari esti o gospodina de nota 10 ! am o lista de retete de la tine pe care vreau sa le incerc :) !

    ReplyDelete
  17. Silvia,ma bucur ca ti-a placut.
    Nu am scris nimic de amidon,pentru ca fiecare îl pune cînd vrea si cum îi place.Multi prefera sa-l dizolve cu o ligurita de apa rece..etc..

    Daca ai de exemplu o smîntîna mai grosuta,nu e nevoie deloc(adica eu nu am nevoie,ca nu-mi plac sosurile foarte groase)..iar cel care-l folosesc eu(Mondamin),pot sa-l adaug cînd vreau,asa pur si simplu,neamestecat cu nimic,doar presarat,ca nu face cocoloase.

    De obcei,îl pun înainte sa iau sosul d pe foc..asta daca apoi vine bagat in cuptor,ca in acest caz.

    ReplyDelete
  18. Multumesc,pentru complimente :)

    ReplyDelete