November 5, 2011

Sirop x 3

Nimic deosebit, dar daca tot le-am facut, le atasez la catastif. Simple, aromate si bune de aromat sifonul, apa de izvor sau apa minerala. Delicios vara cît si iarna. De altfel nu trebuie doar baut cu apa. Se poate folosi cu succes la mixatul cocktail-elor, la îndulcit si aromat ceaiul, la însiropat prajituri, în creme, pe deseruri precum clatite, înghetata... în functie de chef si pofta. Aici, înca o reteta de Sirop de citrice.




        Sirop de lamîie
  • 400 ml zeama de lamîie
  • 150 ml apa
  • 1 lamîie
  • 400-450 g zahar

Se amesteca zaharul cu apa si se fierbe pe foc moderat pîna capata o textura densa si scade putin. Se adauga zeama de lamîie si lamîia feliata, si se lasa la fiert înca 20-30 minute. Se strecoara si se toarna în sticle sterilizate si uscate, cu dop. Se pastreaza la loc racoros ferit de lumina. Lamîia din strecuratoare o puteti folosi cu succes într-un aluat de cozonac, la o prajitura... sau pur si simplu le puteti rontai asa... goale.




Ultimul clocot. Are deja o textura densa si o culoare destul de frumoasa.
Feliile de lamîie sînt confiate, numai bune de pus într-un chec sau alta dulcegarie!




        Sirop de portocale moro
  • 1 l zeama portocale moro/blood orange
  • 500-600 g zahar (portocalele folosite de mine au fost foarte dulci)

Se repartizeaza ambele ingrediente într-un vas, se amesteca si se fierbe 20-30 minute pe foc moderat spre tare pîna îsi schimba consistenta si culoarea. Dupa ce începe a se îngrosa putin, pe masura ce fierbe, siropul îsi schimba putin culoarea, si devine mai clar. Se strecoara si se toarna în sticle sterilizate si uscate, cu dop. Se pastreaza la loc racoros ferit de lumina.



        Sirop de menta
  • 3 legaturi de menta
  • 600 ml apa
  • 400 g zahar
  • 2-3 linguri zeama de lamîie

Se fierbe apa cu zaharul pîna se formeaza un sirop. Se adauga zeama de lamîie si menta spalata si eventual tocata foarte grob. Adica, se taie legaturile în 3-4. Se lasa la fiert pe foc moderat maxim 10 minute. Se mai lasa menta în sirop înca 10 minute, apoi se strecoara siropul si si se toarna în sticle sterilizate si uscate, cu dop. Se pastreaza la loc racoros ferit de lumina.





Notita:

Am mai probat o varinata dupa o reteta gasita pe net. Am turnat apa fiarta peste menta spalata si feliile de lamîie, am lasat la "macerat" 2 zile la rece, apoi am strecurat zeama si am fiert-o 10-15 minute cu zahar. Nu mi-a placut aroma care a lasat-o menta. Siropul a capatat un gust herb/cumva ierbos. Varianta asta cu menta fiarta în sirop, maxim 10 minute + înca 10 minute de odihna în sirop, este foarte buna. Siropul ia ce-i mai bun din menta. Doar aroma mentolata.


S-aveti un sfîrsit de saptamîna minunat!


50 comments:

  1. Stai sa-ti zic: daca era vara il vedeam bine la granite.Dar fiind iarna il vad bine peste tot!:-)

    ReplyDelete
  2. Nu prea folosesc siropuri, dar n-as refuza daca mi-ai trimite sticluta cu sirop de portocale... Ce zici, ma sacrific ??? adica te sacrifici pentru mine ???

    ReplyDelete
  3. Yummy!!!Mi-am pregatit paharul cu sifon:)Pup!

    ReplyDelete
  4. La ce cerere anticipez, ai facut putin sirop!

    ReplyDelete
  5. arata intr-un mare fel! exagerat de atragator si cred ca la fel de delicios! intr-un cuvant: EXCELENT! :* musai sa le fac si eu, daca nu pe toate macar unul ;)

    ReplyDelete
  6. Ce frumos arata...si sigur sunt foarte bune.
    Pupici draga mea harnicuta:)

    ReplyDelete
  7. arata superb si cred ca sant delicioase, am sa fac si eu de potocale si am sa dau link spre tine, sticlele sant de nota maxima!

    ReplyDelete
  8. Eu nu-s mofturoasa, vreau sa gust din fiecare :)

    ReplyDelete
  9. Ce sticlute frumoase ai...si ce culori faine au siropurile..nu ma indoiesc ca-s bune, pt. ca stiu ca-s bune! :*

    ReplyDelete
  10. Daca nu e cu suparare le-as testa pe toate... Iti doresc o duiminica frumoasa!

    ReplyDelete
  11. la noi au mare trecere siropurile in orice perioada a anului alaturi de un pahar cu sifon ;) ....acum ne rasfatam cu cel din muguri de brad si imi pare rau ca nu am facut mai mult , dar anul viitor voi face in cantitati industriale ca are mare cautare si in afara casei ;) ( am dat la prieteni si le-a placut tare mult !!!) .... ce frumoase sunt sticlutele Maya !!!

    ReplyDelete
  12. Tare mult imi place siropul de portocale moro.
    Are o culoare frumoasa.

    ReplyDelete
  13. Sin noi ne-am pregatit paharele. Suna tare bin. Felicitari.

    ReplyDelete
  14. ce fain arata, de lamaie am sa incerc si eu ... pentru ceaiuri;) ... menta la anu' :(

    ReplyDelete
  15. Ce delicii ai pregatit.Arata minunat.Te pup!

    ReplyDelete
  16. Cel de portocale arata foarte fain , nu ca celelate nu ar arata , dar asta imi gadila mie retina .Si-mi plac sticlutele , de unde tot scoti tot felul de minunatii?

    ReplyDelete
  17. OOoooo ce-mi plac,sunt tare bune,de portocale am facut si eu,delicios!Te pup!

    ReplyDelete
  18. Delicioase toate trei, cu siguranta! Pup

    ReplyDelete
  19. Lilly, chiar ca în iarna potriveste mai bine =))

    ReplyDelete
  20. Daniela, sticlutele astea mici sînt deja goale, dar pe pot reumple =))

    ReplyDelete
  21. Licuta, chiar mi-ar place o sticla de sifon. Una din aia clasica. Oare se gasesc? Hmmmm, tre sa caut. Am eu boala pe sticle si alte recipiente asemanatoare =))

    ReplyDelete
  22. Raluca, e destul pîna apar citricele proaspete! Apoi fac iar o tura de blood orange :D

    ReplyDelete
  23. Emily, acusi apar sanguinelele proaspete, sa vezi ce sirop iese din ele. Miam!

    ReplyDelete
  24. Bia, tu vorbesti de harnicie? Cred ca mînutele tale "Împletesc si croseteaza" torturi si tortulete, toata ziulica!

    ReplyDelete
  25. Mandala, sticlele au fost cu diferite feluri de grappa de la un beci privat. Le folosesc de decor :D Restul de siropuri le pastrez în sticle normale.

    ReplyDelete
  26. Alexandrina, hai la degustat! :D

    ReplyDelete
  27. Cristina, merci. O saptamîna frumoasa si tie! :*

    ReplyDelete
  28. Cat, eu o sa mai fac acum cînd apar citricele proaspete! Portocale normale si sanguinelele ne plac mult :)

    ReplyDelete
  29. Bucate apetisante, zema portocalelor astora dau o culoare frumoasa oricarui sirop. Am mai facut si în amestec, si a iesit siropul de o culoare incredibil de ireala! Totusi adevarata =))

    Uite aici : http://mayas-esprit.blogspot.com/2010/02/sirop-de-citrice.html

    ReplyDelete
  30. Dan si Ionela, pregatiti sifonul :D

    ReplyDelete
  31. Andreea, menta gata nu mai este. dar la anul neaparat! :D

    ReplyDelete
  32. DiaMar, o sa mai pregatesc de citrice, acum cînd le vine sezonul :)

    ReplyDelete
  33. Dorina, chiar spuneam ca sticlutele le-am avut cu grappa de diferite feluri de la un beci privat. Le folosesc la decor, ca mi-s tare dragi :D

    ReplyDelete
  34. Flory, eu o sa mai fac din portocale moro sau de care or fi, blood orange sa fie :D O sa amestec cu portocale normale... :D

    ReplyDelete
  35. Mimmi, o sa trec sa vad despre ce este vorba. Merci de invitatie :)

    ReplyDelete
  36. Whoa, chiar ca arata bine si cel de la care mi-ai dat link.
    Si nush de ce , mi s-a facut si gura apa. :))

    ReplyDelete
  37. A fost foarte bun si ala, si a avut o culoare fantastica. Bineînteles ca amestecat cu apa nu mai era asa rosu/portocaliu/neon :D

    ReplyDelete
  38. daca ma fac ceva mai harnica o sa incerc si eu siropul de lamie...oare cu lime iese au ba?
    pupici

    ReplyDelete
  39. Normal ca iese, dar sa-ti placa limele :P Te pup!

    ReplyDelete
  40. This is a sleek designеd dіgital сοnvеction toаster oven that wіll consistеntly
    deliver perfeсt tasting fοod every timе.
    When you are baking bread, you сan raiѕe the bread dough in
    thе cold ovеn and then just turn on the oven to the
    coгrect temperature once the bread is rаised.
    I triеԁ dozens of different recipes fог pizza
    crust, anԁ none οf them weгe ѕatisfactory.
    Here is my website - rifle98deal.beeplog.com

    ReplyDelete
  41. I lovеd aѕ much as you'll receive carried out right here. The sketch is tasteful, your authored subject matter stylish. nonetheless, you command get bought an edginess over that you wish be delivering the following. unwell unquestionably come further formerly again as exactly the same nearly a lot often inside case you shield this increase.

    Feel free to visit my web-site :: Chemietoilette

    ReplyDelete
  42. Mоndaу night is pizza night at our houѕe,
    ωith Mоm's homemade vegetable pizza at the top of the list of favorites. There are plenty of electric ovens that will still knock your socks off. Roll each portion into the thickness of a broom handle.

    Here is my web-site :: pizza stone

    ReplyDelete
  43. Va rog frumos ce inseamna 3 legaturi de menta ? Cam ce cantitate ? Aproximativ. Eu am menta de doua feluri in gradina si tare ma tenteaza sa execut reteta dvs. Pana acum am facut menta cadou prietenilor, in cantitatile cele mai semnificative. Ma gandesc acum la un sirop pentru perioadele cu ... febra. Si nu numai.
    Multumesc anticipat pentru raspuns.
    Felicitari pentru acest blog exceptional, dar si pentru retetele exceptionale.

    ReplyDelete
  44. Nu am cîntarit menta. Legaturile au fost mari. In orice caz, nu e importanta cantitatea în grame. Cît mai multa menta cuprinde apa, cu atît mai bine, mai intensiv siropul. Daca nu ai mai facut sirop de menta, sa nu te astepti sa iese o culoare verde cum am vazut pe anumite site-uri. Siropul natural de menta nu iese verde. Pentru acel verde intensiv se foloseste colorant alimentar. Eu nu folosesc însa.

    ReplyDelete