February 18, 2008

Muffins ciocolatosi





Recipe by Nigella

  • 250 g faina
  • 2 lingurite praf de copt
  • 1/2 lingurita bicarbonat
  • 2 linguri cacao
  • 175 g zahar
  • 150 g ciocolata amara(maruntita/chips,picaturi)
  • 250 ml lapte
  • 90 ml ulei vegetal
  • 1 ou mare
  • 1 lingurita extract de vanilie

Se cîntaresc toate ingredientele uscate într-un castron mare.
Ingredientele umede se masoara într-un vas de masurat. 



Se amesteca toate ingredientele bine, dupa care se pune cu lingura în formele de muffins.

Preîncalzim cuptorul la 200°C . 
Se pun hîrtiute de muffin într-o tava cu 12 forme (mie mi-au iesit 18).







************





6 comments:

  1. Maya am facut aceasta reteta de muffins si au iesit superrrrrrr gustosi!!!! Am facut fara esenta de vanilie si bicarbonat pt ca nu am avut la indemana, dar si asa au iesit foarte buni :))super lecker!!!
    Data viitoare am sa fac si ceva topping...inca nu stiu ce...dar neaparat ceva cu ciocolata :)))

    ReplyDelete
  2. ce fac daca nu intra toata compozitia deodata la cuptor? sa o pun la frigider pana la urmatoarea tura sau o las pur si simplu la temperatura camerei?

    ReplyDelete
  3. Grozava reteta! Am incercat-o de 2 ori, insa nu am reusit sa determin foarte bine timpul de coacere... ma poti ajuta in acest sens?

    ReplyDelete
  4. Pai reteta nu e a mea, asa era data, fara timp exact de coacere. Nu-mi mai amintesc exact, dar as zice ca cel mai sigur urmaresti cuptorul si ceasul, si faci testul cu scobitoarea :D

    As zice ca nu mai mult de 25 minute. Dar depinde si de cuptor atit cît si de ingredientele folosite, mai ales ciocolata.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc! De data asta a iesit perfect! Am adaugat mai multa ciocolata (180g)-din greseala pe care am taiat-o mai mare- de lene, insa cred ca nu a fost deloc rau: cand briosele au fost gata, ciocolata era onctuoasa si...super delicioasa. Am folosit cantitati egale de ciocolata amaruie si amaruie cu portocale (s-au simtit bucatile crocante de coaja de portocala), iar la final, petru ca in ultima briosa nu prea mai eau bucatele de ciocolata, am adaugat un cub mare- rezultatul: un feomenal moelleux aux chocolat! Nu cred ca imi mai revin din faza asta! E deja a doua oara cand le fac saptamana aceasta... Iti multumesc inca o data pentru ceea ce faci si tin sa iti spun ca tot ceea ce am incercat din retetele propuse de tine a iesit foarte bine si a fost apreciat de toti "mofturosii" din jur.

      Delete
  5. Te auzi ca fiica-mea, care este o ciocolatoasa incurabila! Eu nu-s mare amtoare, dar na un Muffin cicolatos manînc si eu. Merci pentru tipsuri :)

    ReplyDelete