September 13, 2007

FRIPTURA ÎN ULEI


Reteta de la Adriana Nicoleta

  • 1 kg muschi de porc/cotlet fara os (reteta originala prevede carne de vitel-din pulpa)
  • 300 ml ulei de masline
  • sare
  • zeama de la o lamîie sau doua, cîta va place




Bucata de carne se lasa întreaga. Se sareaza bine pe toate partile.

Se pune într-o oala antiaderenta de fonta în uleiul de masline amestcat cu zeama de lamîie.


Deja de acum miroase bine :)

Se acopera oala cu o bucata de hîrtie de copt si cu un capac care închide foarte bine.
Eventual se pune ceva greu peste capac.


Se lasa la foc mic timp de 2'30".
Asa am lasat eu, desi mi se pare cam mult. 
Carnea a fost asa moale încît la întors era s-o rup.

Se serveste cu sosuletul lasat si bagheta proaspata. Se poate decora cu felii de lamîie si patrunjel. 
Eu cum iubesc busuiocul...a fost nelipsit :)
Rece se taie perfect. Ideal pentru pachetelul pentru serviciu, scoala etc.
O fripturica excelenta!!!!

6 comments:

  1. Maya, cu ce ai servi friptura asta in garnitura ? Oricum arata excelent ! Felicitari pt blog !!!

    ReplyDelete
  2. Val,o poti servi cu ce doresti.Merge cu orice garnitura pe gustul tau.
    Mie mi-o place cel mai mult asa,doar cu sosul lasat + extra zeama de lamîie si o bucata de bagheta proaspata :)
    Multumesc pentru vizita!

    ReplyDelete
  3. am vazut in comentarii legatura la postarea asta si mi-am adus aminte citind de fripturile facute de mama la cuptor, pe stilul asta. o nebunie, foarte fragede si gustoase! acum ca am vazut asta, musai sa fac si eu in weekend!

    ReplyDelete
  4. Zazuza,uite aici http://mayas-esprit.blogspot.com/2008/07/friptura-de-vita.html o varianta cu carne de vita.Acelasi principiu,doar ca e mai aromata.Dar si asa simpla este foaaaarte buna.
    Eu o ador doara sa cu zeama de lamîie :)

    ReplyDelete
  5. Merci mult pt raspuns ! Am dat din intamplare peste blogul tau si este absolut excelent !!! O sa incerc o gramada din retetele tale, sunt superbe :D

    ReplyDelete