March 12, 2007

Prajitura cu glazura de lamîie+varianta cu visine

240 g Unt
250 g Zahar
4 Oua mari
350 g Faina
100 g Amidon
150 ml Lapte
50 g Cocos
Coaja de lamîie
1 Pachetel zahar vanilat
1 Pachetel de praf de copt/1 Lingura
Se freaca margarina cu zaharul.Se adauga zaharul vanilat ,ouale,cocosul si coaja de lamîie, se amesteca mai departe.Se amesteca faina,amidonul si praful de copt.Se pune cîte putina faina,si cîte putin lapte,pîna se termina.Se amesteca/mixeaza continuu.Aluatul e foarte pufos/cremos.
Se unge o forma cu margarina,se toarna aluatul,si se da la cuptorul preîncalzit la 170 °C,timp de 55-60 minute.
Se lasa scurt la racit în forma,apoi se întoarce pe un gratar .


Se face o glazura din zahar pudra (cîteva linguri..6-7)si zeama de lamîie(2-3 lingurite).Se decoreaza prajitura.Se poate face si mai multa glazura,si se poate acoperi în întregime.



Cu glazura..



Sectiune





Varianta cu visine
Am folosit aceleasi ingrediente pentru aluat,doar ca am modificat gramajul.Am bagat visine în aluat.
Cantitatile modificate:
170 g unt
190 g zahar
2 oua
300 g faina
120 ml lapte
20 cocos(merge si 30-40)
coaja de lamîie
1 pachetel zahar vanilat
1 lingurita de praf copt
Un borcan mare-compot de visine.
Am pus putin din aluat pe fundul formei,am presarat cîteva visine.

Restul aluatului ,l-am amestecat cu restul visinelor,si am turnat peste

Am facut o glazura din cîteva linguri de zahar pudra si ceva zeama de la compotul de visine.

Sectiunea


No comments:

Post a Comment