January 15, 2010

Caramel Tiramisu

Imagine


Ingrediente:
  • 400 g piscoturi/savoiardi
  • 500 g mascarpone
  • 400 ml lapte
  • 4 linguri zahar
  • 1 pastaie de vanilie
  • 50-60 g amidon de porumb (Gustin dr. Oetker)
  • 70 ml smantana de frisca
  • 200 g bomboane de lapte (Boller de la Aldi)
  • 2-3 picaturi ulei esenta de migdale
  • 400 ml cafea tare, racita
  • cacao dark (Sarotti, folosesc eu)
Crema de vanilie o facem din laptele rece amestecat cu amidonul de porumb, zaharul si pastaia de vanilie (intepata doar) . Daca nu va deranjeaza punctuletele ( maduva) negre in crema, puteti despica pastaia de vanilie. Fierbem pana se ingroasa, dam la racit. Intre timp facem crema caramel. Punem bomboanele de lapte impreuna cu frisca la topit. Amesetcam intr-una pana bomboanele se topesc, iar crema se ingroasa. O adaugam la crema de vanilie, amestecam bine cu telul, si o dam la racit. Cand si cand mai invartim, pentru a nu face pojghita si pentru a se raci mai repede.
Cand este complet rece,se adauga mascarpone,si se amsteca cu telul sau mixerul,pana amestecul devine omogen.Crema trebuie sa fie stabila. Eu am impartit piscoturile in asa fel,incat sa-mi ajunga pentru 3 randuri de crema+3 randuri piscoturi.
Amestecam cafeaua rece cu uleiul/esenta de migdale. Prin aceasta licoare trecem piscoturile pe care apoi le asezam unul langa altul, sa formeze un blat. Peste stratul de piscoturi inmuiate in cafea punem un strat de crema. Deasupra, din nou un strat de piscoturi inmuiate, acoperite apoi cu unul de crema... etc. Se da la rece pentru cel putin 7-8 ore, de preferat chiar peste noapte.
Daca doriti sa-l "rasturnati" si sa-l serviti pe platou, imbracati forma in folie transparenta  alimentara (nu folositi folie de aluminiu!!!).
Egal cum il servim, din forma sau rasturnat, deasupra se presara un strat fin sau generos, în functie de gust) , de cacao.

Eu l-am facut in forma imbracata in folie transparenta si l-am rasturnat.


Imagine


Imagine

Am intins si ultimul strat de crema si am pudrat cu cacao... voila.

Imagine

Sectiune:

Imagine
Imagine

8 comments:

  1. Wow, superb! Am ramas fara cuvinte...

    ReplyDelete
  2. Multumesc,Alexandrina :)
    E usor de realizat,si foarte bun.Tiramisu-ul original ,eu nu pot sa-l manînc,pentru ca are crema de oua crude..

    ReplyDelete
  3. multumesc mult, Maya. La tine gasesc retetele mult cautate pt prajituri. Nici eu nu suport crema de oua crude, asa ca aceasta crema o voi realiza cat de curand. Eu la fiecare Sarbatoare iti multumesc mental pt reteta ta, care e acum si a mea, de cozonac. Este superba si de 1000 de ori multumesc.

    ReplyDelete
  4. Raluca,multumesc pentru încrederea acordata si ma bucur mult ca-ti plac retetele mele.Te pup,si-ti multumesc pentru vizita!

    ReplyDelete
  5. Desertul pare, si cu siguranta este senzational. As vrea sa il incerc si eu, insa nu am gasit in Bucuresti acest gen de bomboane. Poti sa-mi spui te rog cu ce le-as putea inlocui?
    Multumesc mult! Anda

    ReplyDelete
  6. Anda, multumesc de vizita în primul rînd. In mod normal, în toate magazinele gen Aldi, Lidl, Norma, Edeka, Plus... se gasesc bomboanele astea de lapte. Daca nu gasesti, ai putea încerca caramelul de la ultimul tiramisu postat pe blog.

    O zi frumoasa,
    M.

    ReplyDelete
  7. Multumesc frumos de raspuns, am sa caut bomboanele :) Felicitari pentru tot ceea ce faci si pentru retetele minunate cu care ne incanti!
    Numai bine, Anda

    ReplyDelete