June 8, 2008

Tort "Cupola ninsa cu ciocolata"



Recipe by Laura Sava

Ingrediente pentru blat:

Cantitatile folosite de mine,sînt putin schimbate fata de reteta originala,
deoarece am vrut un blat mai maricel,mai pufos,nu asa dulce si nici asa cacaos :D


  • 5 oua
  • 150 g zahar
  • 100 g faina
  • 50 g amidon
  • 1 lingurita rasa praf de copt
  • 20 g cacao
  • 60 g unt nesarat

Ingrediente pentru crema:

Am folosit Milka cu lapte.Crema mi-o place foarte mult,
dar data viitoare fac cu 2 Milka de lapte si 2 Milka amarui,
pentru ca doar cu cioco de lapte,crema este foarte dulce.



  • 400 ml smîntîna de frisca
  • 400 g ciocolata de lapte
  • 75 g unt
  • ceva scortisoara(dupa gust)
  • 1 mîna de zmeura
  • 2 foi de gelatina

Blaturile le-am însiropat cu suc natural de portocala .
Originalul era cu cafea si rom.
Eu am servit si copilului,caruia nu-i place cafeaua si nici romul :D





Blatul:

Se încinge cuptorul la 180 °C.Se separa ouale.
Galbenusurile se pat cu zaharul pîna devin albe.
Albusurile se bat spuma.Faina se amesteca cu amidonul,
cacaoa si praful de copt,si se aduga la galbenusuri.
Adaugam untul la temperatura camerei si încorporam usor spuma.
Turnam amestecul într-o tava unsa cu unt si tapetata cu faina/
sau folositi hîrtie de copt.
Se da în cuptorul preîncalzit,pentru maxim 25-30 minute.
Se lasa pîna la racirea completa,apoi se feliaza în trei.


Crema

Se da în fiert smîntîna de frisca.Se trage de pe foc,se adauga ciocolata rupta bucati,si se amesteca pîna aceasta se topeste.Pîna se raceste complet,
învîrtiti cînd si cînd prin ea,apoi o dati la frigider pentru multe ore(8-10),
sau chiar pîna a doua zi.



Se scoate de la frigider,se aduga untul la temperatura camerei(moale-moale),ceva scortisoara,si se mixeaza.O sa observati cum se schimba consistenta cremei,care devine cumva pufoasa.
Este o crema delicioasa si are cîteva catraliarde de calorioare :D



Din cauza ca eu am pus si zmeura,m procedat putin altfel.

Am preparat zmeura(am încalzit cîteva zmeurici,în care am amestecat 2 foi de gelatina înmuiate în apa si stoarse.Apoi am turnat la restul de zmeura si am amestecat),fara zahar.Crema este foarte dulce.





Am înghesuit usor blatul pe fundul castronului,
apoi l-am pensulat cu suc de portocala.



Am întins ceva crema pe blat,dupa care am adaugat zmeura,



pe care apoi am acoperit-o cu crema,
iar deasupra am pus blatul si am apasat usor.


Am pus al 2-lea blat,l-am însiropat cu suc de portocale,am pus restul de crema,acoperit cu blat numarul 3..însiropat iar,apasat usor,
acoperit,si lasat peste noapte în frigider.



A doua zi l-am întors pe platou,si am început a decora cu frisca batuta cu ceva zahar pudra.Eu nu folosesc niciodata întaritor.



Deasupra am ras ciocolata,si am decorat cu 2-3 capsuni,asa de culoare :P



Foarte buna cupola asta! Iar stratul de zmeura îi da si ultimul kik :D



Laura, te pupam,si îti multumim ca am sarbatorit înca un an fericit de casnicie si dulce ca tortul tau!! Muahh!



*****



12 comments:

  1. Mihaa nu arata deloc bine !!!!!!!!!

    ReplyDelete
  2. Cristina,
    ...da,chiar ca nu!!!! :D

    ReplyDelete
  3. Miha draga si scumpa, esti un magician! :P
    Aniversare fericita, dragilor!
    Sint coplesita ca ai ales tortuletul meu, care mai e si plin cu cioco :)) ...pentru frumosul eveniment din vietile voastre :)
    La superlativ totul!!!
    Imi place poza cu trandafirul de mor :D ...si sectiunea apetisanta ma cam provoaca la o noua incercare :)))
    Te pup cu drag!

    ReplyDelete
  4. Te pup Laura,si merci pentru tot! Muah!!

    ReplyDelete
  5. La inca multi multi ani dulci si fericiti impreuna! :)
    Super tortuletul!

    ReplyDelete
  6. si dulceeee! S-a halit pîna al ultima felie! Pentru ai mei e sarbatoare cînd primesc preji cu cioco :D

    Merci Edith :)

    ReplyDelete
  7. Multi, multi ani fericiti inainte !!!

    ReplyDelete
  8. Domnul sa va daruiasca multi ani fericiti impreuna !

    ti-a iesit nemaipomenit tortul, l-am admirat si eu pe blogul Laurei.

    ReplyDelete
  9. Nu mai bine va doresc si eu! Tortul arata minunat si banuiesc ca gustul e pe masura. Felicitari inca o data si multa fericire!

    ReplyDelete
  10. Buna ziua

    Numele meu este Livia Dulceata si sunt manager editorial la InternetCorp. Avem o rugaminte: dorim sa preluam retete de pe blogul dumneavoastra si sa le publicam pe siteul culinar www.delly.ro. Nu se vor face modificari si va fi trecuta sursa si numele dumneavoastra.
    Prin acest mod cititorii nostri vor afla o reteta noua si vor descoperi in acelasi timp si un blog delicios.

    Daca sunteti de acord va rog sa ma contactati pe adresa: livia@delly.ro.
    De asemenea va rog sa-mi spuneti numele dumneavoastra si sa-mi dati un link cu o reteta deosebita de pe blog, in cazul in care sunteti interesata.

    Avem si un exemplu : http://www.delly.ro/reteta/Mancare-sanatoasa/2401/Blogul-din-bucatarie-ananas-caramelizat.html

    Va rog sa nu aprobati comentariul.

    ReplyDelete