October 27, 2008

Clatite a la Maya


  • 4 oua
  • 400 g faina
  • 500 ml lapte
  • 300 ml apa minerala(cu acid)
  • 1 lingurita zahar
  • un praf de sare
  • 2 linguri de ulei pentru prajit

Batem ouale cu zaharul si sarea.
Adaugam o parte din faina, amestecam,




apoi o parte din lapte, amestecam.
Continuam pîna faina si laptele sînt gata.




Apa o adaugam la urma, amestecam bine din nou.





Aluatul are o consistenta grosuta dar curgatoare.





Încingem o tigaie de fonta teflonata.
Cu o pensula de silicon, pensulam tigaia cu ulei.
Cînd e încinsa tigaia, turnam un polonic de aluat si prin rotire,
îl întindem pe tot fundul tigaii.




Daca tigaia este încinsa bine, nu dureaza mai mult de un minut si o întoarcem pe partea cealalta.
Partea asta e prajita dupa 30-40 de secunde.




Le asezam una peste cealalta..sau altfel :P




Cu amarena cherry.





Cu dulceata de gutui.





12 comments:

  1. Ohhhh, ce frumuseti de clatite!!! :P
    ...si eu am facut azi, cu branza dulce :))

    Miha, draga mea, la mine pe blog te mai asteapta inca un premiu! ;)
    ...caci tu chiar meriti toate premiile din lume!!! :)
    Te pup...si eu si baietii mei dragi!

    P.S. am mai tras inca un ochi si pe la vacanta voastra, unde am uitat sa-ti spun cat de mult imi place reflexia ta, in umbra :)
    ...ce par frumos si lung aiiiiii, nebunatico!!! :D

    ReplyDelete
  2. Multumesc ,Laura si ma bucur ca te mai vad pe la colt ,muah! :D
    Imediat ajung si pe blogul tau,sa-mi ridic premiul,pentru care-ti multumesc de pe acum.Si eu ti-am urmarit plimbarile,care mi-au placut enorm,mai ales ca l-am vazut pe dragul de Bogdanel în 1001 ipostaze!E un frumos si a crescut!Îti seamana tare bine!

    Parul e lung,e prea lung..si deja sînt pe aproape sa-l tund..tot amîn,dar vine si ziua aia,cît de curînd..ca m-am saturat de el :D

    Va pupam cu drag :)

    ReplyDelete
  3. Draga Maya, sa stii ca ti-am admirat deja ultimele creatii pe culi. Super extra mega aratoase clatitele tale subtiriii! Sunt 100% pe gustul meu! Nu sunt fan clatite dar pe-ale tale le-as devora pe loc! Te pup!

    ReplyDelete
  4. Merci,Ina ! Pup!
    Eu chiar salivam la guacamolele tau!!

    ReplyDelete
  5. Sunt super multumita de reteta ta de clatite. Am facut-o azi si au iesit minunat. Mentionez ca eu nu stiam sa fac clatite:)). Cu drag, Amalia

    ReplyDelete
  6. Amalia,ma bucur ca ti-au iesit bine si ca ti-au placut :)

    ReplyDelete
  7. Am făcut clătite Maya, că erau cam singurele de nasul meu și, hai să-i zicem, pricepere...Reușită totală.Urmat pași cu sființenie. N-am ajuns la stadiul de a le maai și fotograafia, întrucât nu mai aveam ce, decât un platou golaș, aproape indecent.
    Apropos, ce aparat foto folosiți că imaginile sunt atât de îngrijite, încât de jenă, prin comparație, mi-am ras, dintr-un foc, vreo 500 de poze din stoc...

    ReplyDelete
  8. Cu scuzele de rigoare,ajung si eu sa raspund mesajului.
    În primul rînd ma bucur ca ati testat reteta mea de clatite,si mai mult ma bucur ca v-au si placut!
    Folosesc un aparat vechi deja,ar spune unii,dar mie îmi plac lucrurile vechi si ma despart greu de de îmi este drag :) Canon EOS 400 D

    Cît despre pozele rase,pacat!Nu trebuia.Calitatea imaginii nu spune totul despre ea,fireste,dupa parerea mea.Surprinderea momentului/subiectului,e mult mai importanta.
    (Banuiesc ca nu vorbim despre 500 de imagini cu clatite din diferite unghiuri :D )

    O duminica frumoasa!

    ReplyDelete
  9. Maya , am inebunit toata familia , nu faceam clatite bune deloc , dar dupa ce am incercat reteta ta ...........EXTRAORDINARE . Multumesc Gaby ( de la pagina cu dulceata de trandafiri de Damasc ) <3

    ReplyDelete
  10. Delicioase clatitele! Cand nu stiu sa fac ceva, caut pe google de ex clatite maya si trec la actiune :) esti un adevarat sprijin in bucatarie

    ReplyDelete
  11. Multumesc pentru credit! Un sentiment placut sa stii ca ajuti pe cineva cînd e în pana de idei în bucatarie :)

    ReplyDelete