January 8, 2009

Cornulete cu rahat




______________________________________________Recipe by shumaila

  • 150 ml ulei
  • 300 ml apa minerala
  • 750 g faina
  • 250 g margarina
  • 5 ml otet
  • un praf de sare

Amestecam margarina moale cu ulei.
Adaugam apa minerala,mixam mai departe.


Attached Image



Punem si praful de sare cu otetul,mixam mai departe.
Faina o adaugamcîte 1-2 linguri pe masura ce framîntam continuu.
Cînd aluatul se dezlipeste de pe peretii vasului,
mai framîntam 1 minutel la viteza mare.

Scoatem aluatul pe masa de lucru,si-l batem cu sucitorul/facaletul..ce-o fi.



Attached Image


Sa-l bateti neaparat ca lumea!
Eu l-am batut în felul urmator:dadeam cu sucitorul,aluatul se latea,eu îl luam dintr-o parte si puneam peste cealalta/adica închideam ca o carte.Si de fiecare data care se întindea de la bataie,procedam la fel.Nu am tinut cont de directie.Am luat pur si simplu dintr-o parte oarecare(stînga,dreapta,sus,jos...) ,si am batut mai departe...si asta timp de 5-6 minute.

De necrezut cum îsi schimba consistenta de la violenta!!!
Ia la el,dolofanul!


Attached Image



Punem aluatul într-un castron,acoperim,si lasam la rece timp de o ora.



Attached Image



Între timp am taiat rahatul,care l-am gasit la turcu la aprozar!
Super rahatul asta.Am avut 3 feluri:de trandafiri,de portocale,si înca unul galben,care avea o aroma mai exotica,dar nu mi-am dat seama ce ar fi.Oricum important este ca fu bun taaare!



Attached Image


Aluatul în sectiune!


Attached Image


Împartim aluatul în bile,sau bucati,
pe care le întindem cu sucitorul(rotunde sau dreptunghiulare),si taiem triunghiuri.


Attached Image



Fiica-mea a zis sa întind si unul rotund,ca asa-i frumos .



Attached Image



Pe fiecare triughi punem cîte o bucata de rahat,rolam.



Attached Image



Le asezam pe hîrtie de copt,si dam tava în cuptorul preîncalzit la 200 °C,
timp de aproximativ 20 minute.




Attached Image



Coapte



Attached Image



Cît sînt înca fierbinti,le dam prin zahar pudra (si vanilie,cine doreste)



Attached Image




Attached Image




Attached Image



Sectiune



Attached Image



Au iesit multe-multe!

Maria,multumesc mult pentru reteta,care este minunata!


11 comments:

  1. cornuletele din copilarie :)
    acum ca m-am facut mare, musai tre' sa incerc sa le fac si eu

    ReplyDelete
  2. Da,Adrian!Si eu m-am bucurat de reteta asta!Am încercat mai multe,asemanatoare,dar asta a potrivit cu mine perfect.
    Îmi place cum se lucreaza cu aluatul,si de aceea le-am facut cu placere.
    Tot asa le-am si halit :D

    ReplyDelete
  3. Laura,sa stii ca-s foarte bune!

    ReplyDelete
  4. Ce faine sunt...si ce blog fain ai!

    ReplyDelete
  5. Ce frumos a iesit aluatul! La multi ani, Maya!

    ReplyDelete
  6. Merci,Duceso! Pup!
    SI mie-mi plac gîndurile tale!Si ai o fetita taaare scumpa! :)

    ReplyDelete
  7. Da,tare fain a iesit.O sa ma tin de reteta asta la cornuletele cu rahat,ca iese bine!Noroc cu Maria!
    Pup,Kris!

    ReplyDelete
  8. Multumesc Maya. dar...am inteles eu bine ca ai si tu o fetita? daca da, sa-ti traiasca! te pupacesc.

    ReplyDelete
  9. Da,am si eu o fetita,mai marisoara.Luna viitoare face 12 ani! :)

    Multumesc la fel .Pup!

    ReplyDelete
  10. Fetita ta e deodata cu fiul meu.Si el face 12 anul acesta.Sa-ti traiasca,poate vin in petit in citiva ani..smile.
    Am si eu o intrebare,pe aici nu este rahat...pot pune si dulceata?
    Nu le am cu bucataria,dar ma zbat sa te copiez.In urmatorii 20 de ani te ajung din urma!
    ce sa zic,esti extraordinara!!tot asa in continuare!!

    ReplyDelete