October 27, 2008

Tamarillo



TAMARILLO






Face parte din familia Solanaceae si provine din sudul Boliviei si nordul Argentinei.Desi des întîlnite în America de Sud, centrul comercial principal
se afla în Noua Zeelanda.Cea mai mare parte merge în USA.
Noi ,Europenii,le savuram însa,pe cele din Spania,Portugalia,Franta,Italia,Olanda,Anglia..dar cîteodata si pe cele din Australia,Noua Guinee,Africa de Sud,atunci observam la pret-sînt mai scumpe .
Arbustii tamarillo,sînt tot anul verzi,si masoara între 2 si 7 metri.



Proprietati nutritive pro 100 g tamarillo :

  • Calorii 59
  • Proteine 1,7 g
  • Grasimi 0,8 g
  • Zaharuri 8,1 g
  • Calciu 12 mg
  • Caliu 310 mg
  • Magneziu 20 mg
  • Natriu 2 mg
  • Fosfor 31 mg
  • Vitamina A 0,2 mg
  • Vitamina C 25,2 mg
  • Vitamina E 0,5 mg
  • Vitamina B1 0,1 mg
  • Vitamina B5 0,2 mg
  • Vitamina B6 0,1 mg
  • Cupru 70 µg
  • Fier 208 µg
  • Fluor 10 µg
  • Mangan 40 µg
  • Zinc 106 µg

Fructele de multe varietati,sînt de culori diferite,de la galben-portocaliu ,pîna la rosu-maroniu spre violet.Au o forma mai ovala,si masoara între 4-10 cm.Continînd o cantitate mai mare de fier,este indicat în timpul sarcinii.Magneziul si fosforul este raspunzator pentru regenerarea celulara.Este foarte bogat în fibre,ceea ce înseamna activarea aparatului digestiv.
Tamarillo,este format din doua camere,miezul carnos si moale,sîmburi carnosi care pot fi savurati.Coaja nu este comestibila.
Interiorul este asemanator unei tomate.
Despicat,acest fruct împrastie o mireasma de pepene/melone,papaya..are gust de coacaze,genul agrisei,nu este deloc dulce,ci putin acrisor.
Se poate servi cu zahar cît si cu sare.Merge perfect si într-o salata de fructe,cît si într-o salata de legume picanta.În ambele,da o aroma exotica îmbietoare.
Eu îl tai în doua,o parte o sarez,peste cealalta presar zahar.Le manînc cu lingurita ,precum un kiwi :D
Îmi plac ambele variante la fel de mult!




2 comments:

  1. Buna, vrei sa facem schimb de link-uri? Eu te-am adaugat deja la prieteni.
    Site-ul meu este: http://suntsanatos.ro

    ReplyDelete
  2. Ambra,te-am adaugat si eu.Merci :)

    ReplyDelete