June 22, 2009

Unt aromat cu verdeturi

  • 250 g unt
  • 2 catei de usturoi
  • 1 lingurita sare de mare
  • 1 mîna frunze de busuioc
  • 1 lingurita vredeturi de provence(uscate din rîsnita)


Pregatim ingredientele si un mojar.


Attached Image


Untul trebuie sa fie moale,dar nu îl încalzim la mo.
Îl amestecam putin pîna devine cremos.


Attached Image


Punem busuiocul,usturoiul,sarea marina si verdeturile uscate în mojar.
Le maruntim pîna devin aproximativ o pasta mai groaba.



Attached Image


Adaugam la unt.


Attached Image


Amesecam bine.


Attached Image


Îl repartizam într-o cutiuta de plastic si-l dam la frigider.


Attached Image


Daca untul a fost proaspat,tine cel putin 2 saptamîni fara probleme(la frigider)
Eu îl folosesc peste gratare de vita,porc,sau chiar si peste carne de pui grilata.
Este foarte bun si pe pîine prajita,sau pur si simplu o pîine integrala cu seminte.
La fel de bine merge si pe pîine alba,paste fierte,cartofi fierti,legule grilate sau fierte..etc



Attached Image


Attached Image

17 comments:

  1. mmm... super reteta maya, am sa incerc si eu :P

    ReplyDelete
  2. eu am facut varianta cu patrunjel verde...tu ce verdeturi ai pus? busuioc si mai ce?

    ReplyDelete
  3. Buna, Maya! Am si eu o intrebare dar fara legatura cu reteta prezentata de tine. Tin minte ca intr-o reteta de-a ta precizai ca folosesti un amestec de ierburi din congelator care contine si busuioc. Momentan am f mult busuioc in gradina si daca nu fac ceva cu el, se va usca in scurt timp, aici fiind extrem de cald. Asa ca te rog spune-mi cum pastrezi tu busuiocul in congelator. As dori sa stiu o metoda eficienta pt a-l pastra mai mult timp fara a pierde f mult din savoarea aromei lui. Multumesc mult! Anamaria:)

    ReplyDelete
  4. Te astept cu un joc provocator pe blogul meu.

    ReplyDelete
  5. Antzule,

    si mie..la tot ce e cu usturoi :D

    ReplyDelete
  6. Adriana,în rîsnita am un amesteca de:
    rozmarin
    maioran
    cimbru
    Dra fac cu diverse verdeturi.depinde de pofta :)

    ReplyDelete
  7. Anamaria,

    în congelator nu tin amestec de verdeturi,ci pe fiecare în parte.

    Busuiocul îl spal si îl lasa pîna se usuca complet,apoi îl piglui frunza cu frunza si le pun într-o doza de plastic încapatoare.Nu le înghesui,ci le las asa "pufoase".Asa poti lua frunza cu frunza.Imi place in sosuri,cînd frunza ramîne întreaga.
    Apoi mai pun si altfel.Tot spalat,uscat si pigluit frunzele,apoi le înghesui intr-o punga,pe care apas sa iese tot aerul.Dupa ce sint congelate,bat punga cu sucitorul,sau cu altceva..pîna se maruntesc frunzele.Poti freca punga si între palme,asa obtii un busuioc maruntel.Asa fac si cu patrunjel,marar...etc

    Banuiesc ca o metoda buna pentru a pastra aroma,ar fi facut dupa reteta pastei de leustean.Cu ceva ulei si sare,apoi pus la congelator în pungi pentru cuburi de gheata,sau ûn tavita pentru cuburi a congelatorului(dupa ce au congelat,le scoti si pui într-o doza,si le lasi mai departe la congelator.Asa poti lua cîte un cub,sau de cîte ai nevoie)

    ReplyDelete
  8. Vicky,uite acu fug sa vad ce joc ai tu acolo :)

    ReplyDelete
  9. Maya, mersi mult, mult pt idei! Super...asa nu ma va durea inima ca mi se usuca minunatie de busuioc in gradina! Te pup si la cat mai multe retete delicioase! Te urmaresc cu MARE PLACERE!:)
    Anamaria

    ReplyDelete
  10. buna! vrei sa vii putin aici? multumesc http://jurnalulanei.blogspot.com/2009/06/de-la-mine-catre-tine.html

    ReplyDelete
  11. Ador sã mãnânc pâine cu unt. Iar dacã e pregãtit cu verdeturi, cu atât mai bine!

    ReplyDelete
  12. Adriana multumesc de vizita.Fug sa citesc :)

    ReplyDelete
  13. Calin,si mie îmi place pe pîine.Probeaza pe pîine prajita,sa vezi ce bun este! :D

    ReplyDelete