July 23, 2008

Paste gratinate cu rulouri din zucchini grilati



  • 800 g zucchini
  • 250 g prosciutto cotto
  • 150 g cascaval
  • 125 mozzarella
  • 500 ml lapte
  • 350 g paste
  • 3-4 catei de usturoi
  • 1 ceapa
  • frunze de busuioc rosu
  • ulei de masline




Din feliile de sunca taiem atîtea fîsii lunguiete,cîte rulouri dorim
(în cazul meu 16)

Resturile/marginile din sunca si ceapa le tocam si calim în ceva ulei de masline.





Între timp taiem zucchini în felii,pe lungime
(numarul feliilor de zucchinii sa corespunda cu cel de fîsii de sunca).

Nu trebuie taiate foarte subtiri,ci cam de 4-5 mm grosime.
Resturile de zucchini se toaca grob.





Zucchini tocat se adauga la ceapa cu sunca prajita,
se condimenteaza si mai lasam 2 minute la rumenit.





Adaugam laptele.





Cînd acesta da primul clocot,se adauga mozzarella taiata cubulete
si o parte din usturoi trecut prin presa.

Se amesteca si se ia de pe foc.
Daca doriti sosul "mai legat"
adaugati o lingura de amidon.





Adaugam busuiocul rupt,amestecam.Pastram sosul la cald.





Grilam feliile de zucchini.
(între timp,punem si pastele la fiert în apa cu sare-al dente,chiar putin mai tari)





Pisam restul de usturoi,amestecam 2 linguri de ulei de masline,
condimentam cu sare si piper,si turnam peste zucchini grilati.
Amestecam usor feliile.





Punem cîte o fîsie de sunca pe o felie de zucchini,si rulam..








Pastele fierte al dente,se pun într-un vas termorezistent,peste se toarna sosul ,
se amesteca.Asezam ruladele.








Presaram cascaval deasupra,si dam în cuptorul preîncalzit la 250°C + ventilatie,si lasam la rumenit dupa plac!







Se serveste cald.








..mie-mi plac si reci.






Ruladele de zucchini se pot coace cu cascaval deasupra
si fara paste cu sos dedesubt :P

sau..se pot stropi doar cu ceva zeama de lamiie si parmezan..sau..cum vreti voi


*****





8 comments:

  1. Draga Maya, chiar daca sunt cam "proaspata" in domeniul blogurilor, te admir de mult timp si imi esti tare draga! Sper ca te vei bucura de un mic "cadou"din partea mea, asa ca te astept la mine pe blog pt a vedea ceva. Te pup!

    ReplyDelete
  2. daca nu comentez nu inseamna ca nu studiez atent. foarte faina rateta. din nou:-)

    ReplyDelete
  3. Ina,multumesc mult! Te pup!Sînt iar crizata de timp .. :(

    ReplyDelete
  4. Hadeanule,te pup ca te mai vad si eu..cum scriam mai sus,trec printr-o perioada crizata(de timp,si nervi).Nu mai am timp de pozat,de scris..de nimic!
    Multumesc!!A fost invazie de dovlecei,si acum ne-am cam saturat deja :D

    ReplyDelete
  5. Hristos a inviat! Am facut si eu reteta asta si ne-am lins pe botic, foarte buna! se multumeste!
    Adina

    ReplyDelete
  6. Adina,cu mare placere! O seara frumoasa!

    ReplyDelete