August 3, 2009

Dulceata de pere


________________recipe by Paula M



  • 1 kg pere
  • 700 zahar
  • zeama de la o lamîie




Photobucket



Spalam perele,le taiem în patru,apoi îndepartam casuta de sîmburi.


Photobucket


Pe masura ce am feliat,2-3 sferturi,
am adaugat feliutele în vas,le-am

Pensulat imediat cu ceva zeama de lamîie,
dupa care am presrat cîteva linguri de zahar.


Photobucket


Am alternat asa mai departe pîna am terminat,
încheind cu stratul de zahar.

Le-am lasat asa peste nopate/aproximativ 24 de ore.

Photobucket


Pîna a doua zi lasa foarte mult sirop.



Photobucket



Le-am pus la fiert pe foc lejer,timp de 45 minute,
în care am amestecat din cînd în cînd.

Ultimul sfert de ora,le-am lasat sa fiarba la foc mai puternic.
În total a fiert o ora.
(Este bine sa alegeti un vas înalt,deoarece la foc puternic,
siropul se ridica clocotind în clabuci :D )


Photobucket



Se toarna fierbinte în borcanele sterilizate,
si se întorc cu capacul în jos 10-15 minute.



Photobucket





Photobucket





Attached Image



Attached Image


Paula,multumesc mult pentru reteta.Simpla si delicioasa.Fara tine nu as fi facut niciodata o dulceata din pere...si as fi avut de pierdut!


29 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Parfumata, dulce si numai buna de savurat peste o inghetata de lamaie! (gustul meu, cel putin)

    ReplyDelete
  3. Ina,da,merge si peste înghetata,peste iaurt natur cu cereale este o savoare!

    ReplyDelete
  4. aaaaaaaaaa daaaaa! Cereale! Minunat!

    ReplyDelete
  5. Cat de bine arata...aurii asa..iammi! Ma gandesc sa cumpar in seara asta niste pere..sa le pun asa la inmuiat peste noapte in frigider cu zahar...si dim sa le pun in masina de facut paine pe programul de dulceturi...cam 1 ora.Ce zici?Daca imi iese manevra te anunt ;)Thanks!Nu am mancat niciodata dulceata din pere..nici macar la bunica.

    ReplyDelete
  6. Ruxi,asa si eu!Nu am mîncat niciodata!dar ma bucur ca am facut acum!E buna pe orice desert ca lapte cu orez,gris,iaur(si cereale),pe pîine..asa cao lingura de "ceva dulce"...

    ReplyDelete
  7. Ruxi,sa-mi spui cum a iesit la masina de pîine! :)

    ReplyDelete
  8. Maya,am o intrebare,cum ai sterilizat borcanele?
    Le-ai fiert goale sau dupa ce ai pus dulceata le pui sa fiarba?
    N-am facut niciodata dulceata si reteta ma tenteaza
    Mersi

    ReplyDelete
  9. Alina,le fierb înainte,le las pe servet de hîrtie de bucatarie la scurs(trebuie sa fie perfect uscate!).Dulceata o pui direct dupa fierbere în borcane,închizi,si întorci borcanele cu capacul în jos timp de 10-15 minute.Asa nu s-a întîmplat sa mi se strice ceva.

    ReplyDelete
  10. Maya, n-am mincat niciodata dulceata sau gem din pere. Se aude interesant...Un inceput de saptamina bun Cami

    ReplyDelete
  11. Minunata draga mea, dar mai intai vino pe la mine sa ridici niste premii, pupici!

    ReplyDelete
  12. Mama mia, Maya cum arata perele, dulceata este extraordinara, te astept cu un premiu.

    ReplyDelete
  13. Cami,sa încerci! N-o sa-ti para rau!
    O zi frumoasa si tie :)

    ReplyDelete
  14. Duceso,multumesc muuult,muuult de tot ca te gîndesti la mine.Eu tot într-o goana sînt,deabia ajung sa mai citesc cîte putin sa vad ce mai faceti.
    Pup!

    ReplyDelete
  15. Vicky,multumesc pentru premii!M-ati alintat cu asa multe premii,si eu nu ajung sa le culeg :(
    Te pup,
    M.

    ReplyDelete
  16. Phii, deja e vremea perelor! Mmmm!

    ReplyDelete
  17. Da,Caline..este,este :)

    (o placere deosebita,e sa poposesc pe blogul tau :) )

    ReplyDelete
  18. Eu as cumpara un borcan...Parul meu a facut o singura para anul asta , iar cele de la magazin n-au nici un gust. Le culeg necoapte si n-apuca bietele fructe sa aiba nici guist , nici aroma, nici dulceata...
    Gusta a ...leguma...

    ReplyDelete
  19. Rodica,daca e parul tinerel,poate face multe pere la anu!Sa încerci dulceata!
    Poate totusi gasesti pe undeva pere bune.E bine sa fie coapte,dar nu moi de tot.

    ReplyDelete
  20. buna MAya! :) Super poza de antet,ca de altfel toate pozele de la tine Te admir si pt ce si cum gatesti iar prezentarea e super,de altfel stii deja asta! Ai niste premii la mine pe blog, inclusiv cel pe care l-am creat eu ,si o leapsa -premiu,daca te intereseaza. :) o duminica placuta!

    ReplyDelete
  21. Ce bine arata, Maya!
    Ai un premiu pe bloguletul meu :) Pupici!

    ReplyDelete
  22. Ana,multumesc pentru tot.Cum am timp o sa bag ochiul.Momentan am stres cu fiica-mea care e bolnavioara.SI inttru doar cîteva minute,iar fug..si to asa ..

    Multumesc pentru cuvintele frumoase :)

    ReplyDelete
  23. e prima dulceaţă din viaţa mea şi a ieşit delicioasă, peste aşteptări! Îţi urmăresc cu interes blogul şi eşti o mare sursă de inspiraţie, deşi nu sunt încă aşa o bucătăreasă pricepută.

    ReplyDelete
  24. Raluca multumesc de vizita,si ma bucur ca ti-a iest dulceata! :)

    ReplyDelete
  25. Salutari draga mea.Am vazut ca ai avut o vacanta frumoasa.Bun revenit! :)

    ReplyDelete