August 24, 2011

Plum Crumble

Un desert simplu, rapid si delicios! Daca nu aveti timp de facut firmiturele din aluat, puteti aplica metoda de la Apple Crumble, din biscuiti cu scortisoara... sau alti biscuiti, si adaugati scortisoara. Scortisoara si prunele fac o treaba minunata împreuna. Împrastie un parfum superb!




        Ingrediente:
  • 800 g prune
  • 140 g faina
  • 130 g zahar
  • 100 g unt
  • 1 lingurita scortisoara/ sau dupa gust

Se spala prunele, se taie/desfac în jumatate, se îndeparteaza sîmburii,
si se aseaza într-un vas de ceramica sau sticla termorezistenta.
Daca doriti sa ungeti forma cu unt, o puteti face. Eu consider ca nu e nevoie.



Daca prunele sînt acre se presara zahar dupa gust.
Daca sînt duci, presarati doar un vîrf de lingurita,
pentru a stabiliza balanta dintre dulce si acru.
Se pudreaza prunele cu scortisoara dupa gust.



Din faina, zahar, unt si scortioara se framînta un aluat fîrîmicios.
Firmiturile ajung pentru o tava de 28 cm Ø .
Eu am facut trei portii generoase, în cocotte.





Cu ajutorul degetelor, se formeaza firmituri care se presara peste prune.



Vasul se da în cuptorul preîncalzit la 180°C si se coace pîna se rumeneste deasupra, 
iar siropul prunelor tîsneste printre firmituri, clocotind usor.
Pofta buna!


Va las cu bine pentru cîteva zile si sper sa ne revedem sanatosi si voiosi!

56 comments:

  1. Maya draga, eu am probleme, mereu cu acest aluat, la intins. Am o prajitura cu mere si aluat din acesta din care trebuie sa scot 2 foi. E, pana le intind fac pitici pe creier. Vad ca reteta ta usureaza aceasta faza iar prunele tale cred ca sunt bestiale. Soi din acesta de fructe am si eu si mor dupa ele, asa mai crude. Dar sa inteleg ca aluat pui numai deasupra? Pupici!!

    Vezi sa nu stai mult pe unde pleci, ca ni se va face dor :)))

    ReplyDelete
  2. Ce-mi plac vasele de ceramica dar si prajiturica este delicioasa.

    ReplyDelete
  3. Ce bun trebuie sa fie! Arata tare bine!

    ReplyDelete
  4. Arata superb si cu siguranta este delicios. Ca sa nu mai vorbesc ca si de sezon. Felicitari!

    ReplyDelete
  5. Trimite si la mine o portie cu vas cu tot!Pupici si mersi anticipat:)

    ReplyDelete
  6. Tare bun... ador tot ce-i cu fructe. Pup!

    ReplyDelete
  7. Delicios!!! Sa profitam de fructe cat putem, ca sunt tare sanatoase!!! Pupici!

    ReplyDelete
  8. Prajitura este super...Dar cu prezentarea in acel vas m-ai CUCERIT.

    ReplyDelete
  9. Simplu, delicios si poze de exceptie! ;)

    ReplyDelete
  10. Superba reteta!
    Mi-am notat-o deja. sper sa-mi iasa si mie la fel de delicioasa ca si la tine.

    ReplyDelete
  11. Delicios iar prezentarea ca de obicei,super eleganta!Te pup!

    ReplyDelete
  12. o bunatate !aroma a ajuns pana la mine !din pacate nuai iluzia aromei.

    ReplyDelete
  13. prune , prune , prune , peste tot pe unde intru numai de bunatati cu prune dau , maine fac si eu ceva cu prune !!!
    super desert Maya!!!

    ReplyDelete
  14. ai dreptate simplu si delicios

    ReplyDelete
  15. Imi place mult crumble-ul tau. Cred ca este cel mai simplu si delicios desert. Abia astept sa apara prunele gustoase de toamna, romanesti, sa incerc.

    ReplyDelete
  16. Oau, era sa ratez acest desert minunat, imi plac prunele, am sa incerc si eu! Pupicei!

    ReplyDelete
  17. yummy-yummy
    i'm back , Maya..asa ca trimite si mie o portie :))
    pupici

    ReplyDelete
  18. Ce reteta simpla si gustoasa! iti multumesc pt idee.

    ReplyDelete
  19. intotdeauna iti vizitez blogul cu placere si intotdeauna sunt incantata de ceea ce gasesc aici!

    ReplyDelete
  20. Vasi, uite cum poti întinde acest fel de aluat fara probleme :

    http://mayas-esprit.blogspot.com/2010/04/pate-brisee.html

    Da, aluatul la acest desert, se farîmiteaza doar deasupra. Este un Crumble. E foarte bun si se face usor si rapid, asa cum îmi place mie :D

    ReplyDelete
  21. Maria, merci. Eu ador acest gen de desert :)

    ReplyDelete
  22. Irina, da avem înca prune din belsug :)

    ReplyDelete
  23. Zazu, mai simplu nici nu merge :D
    Dar lecker rau!

    ReplyDelete
  24. Sara, asa si eu. Si daca se mai se realizeaza fara "complicatiuni", e rapid si gustos... trebuie facut :D

    ReplyDelete
  25. Licuta, asa este. Eu tot într-o vale de legume ma aflu! Acum am rosii, vinete, fasole si alte bunatati de la mama. Mmmmmm!

    ReplyDelete
  26. Haplea, desertul asta merge perfect în portii individuale :)

    ReplyDelete
  27. Alexandrina, multumesc.
    Pup :*

    ReplyDelete
  28. Loredana, nu are cum sa iese altfel. E simplu de realizat, si nu ai ce sa faci gresit :)
    Pofta buna !

    ReplyDelete
  29. Flory, merci draga mea.
    Pupici :*

    ReplyDelete
  30. Pansy, nu lasa iluzia sa te dea pe spate! Culege niste prune si lasa ca aceasta iluzie sa devina realitate =))

    ReplyDelete
  31. Cat, daca e timpul prunelor! :D
    Sa ai spor! :*

    ReplyDelete
  32. Cocota verde este a Lianei! De la mien si una rosie! :*

    ReplyDelete
  33. Delicioasa, asta süun si eu. Simplu si tare bun. Poti face si cu alte fructe. Cu mere este la fel de bun!

    ReplyDelete
  34. Adela, încercarea moarte n-are! :D
    Pofta buna :*

    ReplyDelete
  35. Alice, acum am aparut si eu! Nu mai am, dar mai fac! :D

    ReplyDelete
  36. Mariette, multumesc de vizite! Te pup si trimit un pupic si Likisorului pe mustacioare! :*

    ReplyDelete
  37. Kedves Maya!!!
    Végig néztem mindent,és annyit mondok nem lehet fokozni a szavakat!!!Fantasztikus.

    ReplyDelete
  38. Hai ca este chiar smekera metoda cu intinsul, sarumana!!!

    ReplyDelete
  39. ador reteta dar si vasele.daca imi mai trece lenea incerc astazi reteta.daca nu salivez la pozele tale.pupicei si vacanta placuta

    ReplyDelete
  40. Sarah, ai aparut!!! Bun revenit!
    Si eu m-am întors deja. Pupici xoxoxo

    ReplyDelete
  41. Vai ce bun a fost. Sotul meu vrea acuma sa-i fac cu toate fructele posibile :)

    ReplyDelete
  42. Maya, esti o nesfarsita sursa de inspiratie!
    Acum prestez minunatia asta, imi lipsesc cocotele, si-am vrut sa remediez aspectul, dar n-am gasit, pe unde am umblat! :))

    ReplyDelete
  43. Unkown, ma bucur ca v-a placut! O zi frumoasa :)

    ReplyDelete
  44. Mirela, odata si odata sigur gasesti si cocote! :)
    Pofta buna :*

    ReplyDelete