March 4, 2012

Desert a la Jamie Oliver - Mascarpone cu capsune

Azi voiam sa ne îndulcesc ziua înnorata cu ceva dulce care nu necesita prea mult de lucru, nu implica cuptor sau alte aparate. Asa ca, am luat la purecat cartile lui Jamie Oliver, care sînt mereu o sursa excelenta de inspiratie. În cartile lui se gasesc o gramada de retete de deserturi extrem de rapide, simple, fara prea multe ingrediente, si înainte de toate, delicioase! Am ales reteta de capsuni marinati în otet balsamic cu mascarpone.





        Ingrediente:
  • capsune
  • zahar
  • otet balsamic
  • mascarpone
  • pastaie de vanilie
  • busuioc sau menta
Se despica pastaia de vanilie, iar cu lama unui cutit se îndeparteaza maduva si se amesteca cu mascarpone îndulcit dupa gust. Eu am folosit o lingura de zahar la 250 g mascarpone. Se lasa la rece aproximativ jumatate de ora.


Capsunele se spala, se îndeparteaza "verdele", apoi se taie în bucati potrivite si se pun la marinat în otet balsamic si zahar dupa gust. Cele folosite de mine au fost foarte dulci si aromate ( chiar m-am mirat, tinînd cont de sezon), asa ca nu am pus mai mult de o lingura de zahar. Jamie recomanda sa se îndulceasca fara a economisi zahar. Pentru gustul nostru, cantitatea de zahar folosita de mine a fost suficienta. Reteta prevede aproximativ 2 ore pentru marinarea capsunelor. Eu am lasat doar 10 minute. Prefer fructele mai "crocante". Daca stau asa mult în otet, textura se schimba. Devin prea moi pentru gustul meu.


Pe o farfurie se aseaza o lingura generoasa de mascarpone, deasupra se aseaza bucatele de capsune, se sropeste cu 2-3 linguri din marinada, se presara cu busuioc sau menta si se serveste cu maaaare placere. Un deliciu!


-folositi un otet balsamic de calitate/ care nu are are aciditatea prea ridicata
(eu am folosit unu aromat cu suc natural de zmeura. Are o savoare deosebita)
-prospetimea unei pastai de vanile se observa din exterior. Trebuie sa fie umeda-usor uleioasa, se îndoaie foarte usor(elastica/maleabila), sa emane un parfum puternic si placut.
-mascarponele atît cît si marinada de otet balsamic, se pot îndulci cu sirop de agave sau miere.
-în functie de gust se adauga busuioc sau menta, chiar si combinate potrivesc foarte bine, dar bineînteles se poate renunta complet la verdeata.

52 comments:

  1. Super interesant desertul tau,am sa-l incerc si eu!Otet balsamic de calitate am dar inca n-am gasit capsuni de calitate :)!Pupici

    ReplyDelete
  2. Flory, eu m-am agatat de ei, ca miroseau asa bine. Au fost chiar foarte dulci si aromati. Bineînteles ca cei de sezon sînt si mai buni :)
    Te pup!

    ReplyDelete
  3. Mmmm, imi ploua in gura deja.. cred ca au fost asa de buni... Mm

    ReplyDelete
  4. Most éppen megbirkóznék ezzel a csodás epres desszerttel!!!Eper mascarpone,hát kell ennél több!

    ReplyDelete
  5. Uau, ce deliciu... mascarpone cu capsuni... desertul e pe gustul meu, dar n-am la gust ca nu am capsune asa de aratoase si frumoase... Pupici !

    ReplyDelete
  6. super delicios :*
    seara frumoasa draga mea!

    ReplyDelete
  7. Un rasfat total pentru mine, cred ca a fost si pentru voi! :) Pupic!

    ReplyDelete
  8. Oau !Ce combinatie interesanta! asa arome as savura si eu in momentul asta :))) Drept sa spun mi-e putin frica de capsunii de pe la noi, am observat ca fructele nu prea mai au gust :( Ai avut noroc ca ai gasit niste capsuni dulci si parfumati :)

    ReplyDelete
  9. Desert minunat!
    Îmi place foarte mult mscarpone, şi căpşuni.
    sărut

    Gizi

    ReplyDelete
  10. E minunat baiatul asta, dar nici tu nu te lasi mai prejos!
    Superba prezentarea!

    ReplyDelete
  11. Extraordinare pozele. Banuiesc ca si gustul a fost pe masura.
    Trebuie ceva vointa sa nu incepi sa mirosi monitorul :)

    ReplyDelete
  12. Arata senzational, imi place combinatia asta cu capsuni si otet balsamic :)

    ReplyDelete
  13. Interesanta reteta! Cu siguranta merita incercata.

    ReplyDelete
  14. Super fain arata.Ce pofta imi este de capsuni.Te pup!

    ReplyDelete
  15. Ce bine arata , e atat de rapid si atat de bun . Astept sa vina sezonul capsunilor , pentru ca aici nici o sansa de capsuni buni inca .

    ReplyDelete
  16. Foarte faina si interesanta combinatia... Trebuie sa i-au la rasfoit cartile lui Jamie, ca tare bine arata! Pupici

    ReplyDelete
  17. Wow, ce desert minunat si usor! Arata extraordinar de bine!!!

    ReplyDelete
  18. Nu cred sa fi vazut otet balsamic cu gust de zmeurica pe la noi...dar mai caut...sau fara nu se poate, sau un inlocuitor, ceva? Capsunile cu mascarpone sunt un deliciu! puup

    ReplyDelete
  19. Ce capsuni frumoase ai avut.
    Si eu mi-am cumparat o caserola ca mi-era pofta,insa rontaiau ca merele iar gustul ala de capsuni dulci cam lipsea,
    desi erau din Spania (unde din cate am inteles acum este in sezon capsuna).

    ReplyDelete
  20. Usor si delicios!O primavara insorita!

    ReplyDelete
  21. Intr-adevar o reteta deosebita! Cu asta sigur imi dau musafirii pe spate. Felicitari!

    ReplyDelete
  22. Mmm, ce combinatie apetisanta!!!Buna tare!Pup!

    ReplyDelete
  23. Ce dor mi-a fost de preparatele si pozele tale superbe !!!Bine ai revenit Maya !!
    Zilele trecute am avut si noi desert cu capsunei si cu ricotta , si chiar am fost placut surpinsa sa constat ca in perioada asta capsunele chiar au avut aroma si au fost destul de parfumate !!

    ReplyDelete
  24. Bia, foarte buna combinatia!

    ReplyDelete
  25. Melli, egy ízletes kombináció!
    xoxoxo

    ReplyDelete
  26. Daniela, las' ca vie ele, capsunele bune. Mai putin :)

    ReplyDelete
  27. Adela, a fost! Data viitoare fac atunci cînd capsunii ies pe cîmp :D

    ReplyDelete
  28. Evelyn, si mie mare mi-a fost mirarea. Cu toate ca au fost buni... m-am întrebat... why? :D

    ReplyDelete
  29. Fancy, chiar e minunat. Nu face ceva ce nu-mi place! :)
    Merci :*

    ReplyDelete
  30. The Wandering Oltean, merci :)

    ReplyDelete
  31. Mihaela, cred ca niciun fruct nu potriveste mai bine cu otet balsamic, precum capsuna! :)

    ReplyDelete
  32. DiaMar, pentru capsunele bune de tot, mai trebuie sa asteptam putin :)

    ReplyDelete
  33. Dorina, si eu repet în sezon. Atunci va fi si mai bun :)

    ReplyDelete
  34. Simona, neaparat. Jamie, este o sursa minunata de rasfatat papilele :D

    ReplyDelete
  35. Danutza, si pe mine m-a încîntat modul de preparare! rapid si delicios!

    ReplyDelete
  36. Liana, nu cu gust ci cu suc :P Oricum nu asta conteaza. Un otet balsamic bun, fara nici o aroma naturala sau ne..., este perfect!

    ReplyDelete
  37. Bucate apetisante, si ai mei tot spanioli au fost. Cu toate astea, cele mai multe "ispravi", provin de la capsunele lor... în special pesticide :(

    ReplyDelete
  38. Paradis, si tie o primavara superba!

    ReplyDelete
  39. Anais, daca le place combinatia, sigur îi dai pe spate. Dar atentie, nu oricine tolereaza combinatia fruct + otet balsamic :)

    ReplyDelete
  40. Cat, si eu m-am tot minunat, dar m-am si întrebat daca-s ok si din alte puncte de vedere :D
    Pup!

    ReplyDelete
  41. Ady, am publicat pe Facebook si aici, pe blog, banner cu link direct spre blogul Gabrielei Tudorache.
    Toate cele bune si multa sanatate.

    ReplyDelete
  42. Excelent!aromat si simplu, pupici:)

    ReplyDelete
  43. Nu-i rau! si in culori de martie !la multi de 8 Martie ,sa fii iubita !!!!

    ReplyDelete