August 18, 2007

BATON DE CIOCOLATA





500 g zahar
200 lapte praf
150 ml apa
100 g unt nesarat
40 g cacao


Se pune apa cu zaharul pe foc.

Se amesteca,pîna la topirea completa a zaharului.

Cînd siropul este omogen,se ia de pe foc si se adauga cacaoa.

Se amesteca bine.

Adaugam si untul.

Se amesteca pîna se topeste.

Punem laptele praf si amestecam pîna devine un amestec omogen.


Se unge o tavita,cu unt.(Asta am facut ,ca asa am vazut la altii-dar nu o sa mai fac..o sa pun folie transparenta în tavita)

Se toarna compozitia batonului,si se da la rece.

Am pus si într-o tavita neunsa..sa vedem cum se comporta.
Tavita am acoperit-o cu foloie(de fapt am taiat o punga :D ) transparenta,iar batonul din doza neunsa,l-am acoperit cu capac(cel al dozei :D )
Are o structura misto.Parca e Milka Luflee,asa zice Denise :P
Gaurile provin de la punga cu care am acoperit batonul.



în tavita

Sectiune


Notite si impresii :
Cui îi place dulce binisor,e bun asa.
Cacaoa,e potrivita(grad ciocolatos normal)
Ar mai fi mers ceva lapte praf(sau scazut doza de apa )
O sa reduc din zahar,maresc doza de lapte praf,scad din cacao :D

10 comments:

  1. Maya ma gindesc tot mai mult la Europa, fac ori ce stau si baby-sitter la pisica, mor ce bine arata am sa o incerc iti dau de veste :)

    ReplyDelete
  2. Sper ca ai lapte praf,bun.Eu în Germania nu gasesc lapte praf..si de dor(înainte sa ma copii) l-am probat cu lapte de bebelush..a fost cea mai oribila dulcegarie ce am gustat vreodata-bleahhh!
    Cred ca m-a traumatizat laptele ala,ca dupa ce am avut bebe,niciodata nu ma putut gusta din laptic...brrrr :D

    Daca nuti place foarte dulce,poate nu ar fi rau sa reduci din cantitatea de zahar(vreo 100 g) si 50 ml apa.

    ReplyDelete
  3. excelent arata retetele tale!

    ReplyDelete
  4. Eu am gasit lapte praf si la noi. Cauta la Kaufland . Uite un link: http://das-ist-drin.de/Saliter-Magermilchpulver--4077/
    Sa stii ca e bun.

    ReplyDelete
  5. L-am facut de proba, cantitatile la jumatate. Am folosit lapte praf Dr Oetker. Lasat la rece pana a doua zi. Mi-a iesit ca o crema de ciocolata, foarte buna la gust...dar nu stiu ce-am gresit ca nu mi s-a intarit ca la tine in poza. Cred ca imi scapa ceva.
    Te rog frumos, spune-mi...cand ai amestecat apa cu zaharul, le-ai lasat pe foc doar pana ce s-a dizolvat zaharul sau mai mult, pana a ajuns la stadiul de sirop lipicios, asa ca la dulceata?
    Dupa ce-ai luat vasul de pe foc si-ai adaugat cacaoa si restul ingredientelor, n-ai mai pus pe foc deloc?

    Mersi fain de reteta! Tentanta rau deci musai sa mai incerc. Daca nu iese baton, o pastrez oricum...pe post de crema de uns un blat de tort. Mersi :)

    ReplyDelete
  6. Lilly,am facut cum am scris.Cred ca si depinde si de laptele praf.Nici mie nu mi-a iesit beton.Vezi ca am mai pus o reteta de baton alb,dar asta l-am facut cu alt lapte praf,si ingredientele sît diferite.Eu zic ca în cel alb,daca adaugi o lingura de cacao,va iesi exact pe gustul tau/ma refer la trextura.

    ReplyDelete
  7. problem: nu mi s a intarit batonul de cioco... de ce?

    ReplyDelete
  8. Anonimule...poate fi din cauza laptelui praf...
    Nici mie nu mi-a iesti tare dupa reteta ,dar s-a putut taia.

    ReplyDelete
  9. in funtie de cat de legat e siropul asa va iesi si ciocolata si eu iau si cu 100gr mai mult lapte praf ca imi place gustul unic al laptelui praf

    ReplyDelete
  10. Anonim,multumesc de vizita.
    Chiar am un lapte praf în camara.Cred ca-l pun la bataie! :D
    Merci de aducere aminte pe aceasta cale :)

    ReplyDelete