December 3, 2008

Semmelknödel/Galuste din chifle/pîine

  • 6 chifle mari (mai vechi/2-3 zile)
  • 250 ml lapte
  • 1 ceapa micuta
  • 1 lingurita unt
  • 1 ou
  • 1 legatura mica patrunjel
  • sare,piper
  • 1 lingurita faina(fac.)
  • nucsoara(fac.)

Taiem chiflele feliute,cubulete..


Attached Image


Turnam laptele fierbinte deasupra si amestecam.
Lasam sa traga vreo 10 minute,dupa care framîntam putin.


Attached Image


Tocam ceapa fin, o calim în unt,atît cît sa se înmoaie(nu se rumeneste)
O aduaugam la aluatul de chifle si lapte.
Adaugam patrunjelul,oul si condimentam cu sare ,piper.
Eu ,nucsoara nu pun,ca nu îmi place.Framîntam.


Attached Image


Daca aluatul vi se pare cam moale,adaugati 1 lingrita de faina.
Nu am mai adaugat,pentru ca am obtinut o consistenta buna.


Attached Image


Formam 6 bile.


Attached Image


Daca le faceti cu cîteva ore înainte de a fi servite,
pastrati-le la rece acoperite cu folie/punga,sau într-o doza ,pentru a nu se usca.


Attached Image


Le fierbem în apa cu sare cînd începe a clocoti usor.


Attached Image


Galustele sînt fierte ,atunci cînd se ridica la suprafata.


Attached Image



Attached Image


Se servesc cu sosuri,la fripturi...


Attached Image



Attached Image

11 comments:

  1. in austria am mancat asa ceva si nu pricepeam ce sunt, dar erau bune :)

    ReplyDelete
  2. Ina,sînt interesante,si sînt super cu orice sos!

    ReplyDelete
  3. XTC,daca ti-au placut,încearca-le :)

    ReplyDelete
  4. Exact cum spune XTC ne-au servit in Austria cu ceva asemenator dar cu carne de vita erau si langa ne-au dat varza murata calita. Eu nu am mancat, nu pot sa-ti spun ce gust aveau dar mi s-au parut ca sunt niste perisoare uriase de ciorba :D

    ReplyDelete
  5. eu am mancat cu carne de caprioara si sfecla rosie, servita calda si foarte FOARTE dulce, au o manie la ei sa fie mancarurile foarte dulci

    si mint eram in germania in Konigsee, http://images.google.ro/images?hl=ro&client=firefox-a&channel=s&rls=org.mozilla:en-US:official&hs=5AV&q=K%C3%B6nigsee&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi

    superb loc

    ReplyDelete
  6. Ina-Asa perisoare uriase se mai fac aici din ficat,si se servesc în zeama..dara sa mari perisoare din carne..eu nu am vazut.dar se poate sa fie..nu stiu .

    ReplyDelete
  7. XTC,deci tu ai mîncat galustele astea din pîine,cu varza si carne de caprioara pe lînga,nu? Doar nu erau perisoarele din carne de caprioara..?

    Eu nu o fac foarte dulce,dar a mea e foarte aromata de la cuisoare si scortisoara :D

    ReplyDelete
  8. da, o galusca imensa similara cu a ta, din paine, cu carne de caprioara si sfecla rosie, nu varza, servita calda si foarte dulce, sos aromat si dulce

    era ca o tocanita, mai speciala

    PS: am zis ca era dulce ? :)

    ReplyDelete
  9. am uitat sa specific, galusca nu era dulce, doar restul

    ReplyDelete
  10. XTC-eu nu ma mîncat carne de caprioara niciodata..
    Oricum ,galushcoiu asta se haleste pe lînga sosuri,tocanite,frupturii suculente..si bineînteles si pe lînga varza asta dulceaga.

    ReplyDelete