March 19, 2007

VINETE UMPLUTE

3 vinete
1 ceapa
2-3 catei de usturoi
2 rosii
1/2 ardei rosu
1/2 ardei verde/galben...
500g carne macinata(eu am avut amestecata porc+vita)
sare,piper,chilli uscat macinat
ulei de masline
ceva patrunjel
si 3 mozzarella a 125 g


vinetele se spala ,se taie pe lung în jumatate si se scobeste mijlocul.Eu am facut cu lingura de înghetata,merge excelent.
mijlocul scobit se taie cubulete mici si se presara cu sare si se lasa asa pîna ajung la rînd.
ceapa si usturoiul tocate se pun la prajit în 2 linguri de ulei de masline
la ceapa rumenita se adauga ardeii tocati si se mai lasa la prajit,pîna acestia se înmoaie.
dupa aceea se storc cubuletele de vinete de zeama lasata si se pun în tigaie cu ceva verdeata-patrunjel ,am pus eu.
asa arata cînd e gata,trebuie sa fie moale..nu mai ramîne prea mult din vinete ..scad foarte mult
vinetele se pun pe o tava,eu am pus si hîrtie în tava-ca sa nu o spal si se dau putin la cuptor sa se faca putin moi vreun sfert de ora/20 min

carnea macinata am prajit-o într-o alta tigaie ,cînd a fost gata am adaugat-o la tigaia cu vinete,am pus o mozzarella(125 g) taiata bucatele si am amestecat ,la foc mic ,pîna s-a topit doar putin

cu umplutura din tigaie ,am umplut vinetele,cu ajutorul unei linguri
vinetele umplute ,le acoperiti cu felii de mozzarella(aici am folosit 2x125 g) si deasupra am pus felii de rosii.Am dat la cuptor la 180°C,pîna s-au rumenit ..le lasati cît vreti voi de coapte .
Mmmmmmm.

4 comments:

  1. Draga Maya, azi am descoperit reteta asta si mi s-a facut o pofta nebuna!
    Vinete - mmmm...
    Mozarella - mmmmmm....
    Ceapa, usturoi - mmmm...
    Carne - si asta-mi place! :)
    Gata, maine o fac si eu!

    ReplyDelete
  2. Senzational gustul! Le-am facut cu carne de vita (nu amestecata cu porc) deoarece colegii mei de serviciu sint din Bosnia (musulmani) si am vrut sa poata savura si ei. Am pus mai mult usturoi si niste ciuperci. Am facut si cartofi copti... A fost un lunch pe cinste! Singurul nacaz... va trebui sa le mai fac... Des! ha ha ha

    ReplyDelete
  3. Sanda,si eu ma bucur ca ai scos-o la suprafata,ca si-asa eram în pana de idei.Deci multumesc si eu la rîndu meu!Pupici!

    ReplyDelete
  4. Sanda,între timp noi nici nu prea mai mîncam carne de porc,decît foarte rar...cum de fapt facem cam cu orice fel de carne.mai grilam cîte un anticot de vita,în rest mai folosesc piept de pui,porc cum spuneam foarte rar,si mai des peste si legume.

    ReplyDelete