January 28, 2010

Cozonaci despicati

Ingrediente:
  • 800 g faina
  • 150 g unt
  • 5-6 galbenusuri 
  • 1 cub drojdie proaspata
  • 130 g zahar
  • 300 ml lapte caldut
  • 50 ml apa calduta + 1 lingura zahar ( pentru frecat drojdia )
  • coaja de lamîie, portocla
  • 1 zahar vanilat


Frecam drojdia cu apa si o lingura de zahar,
si o turnam în adîncitura din faina, lasam 10 minute sa dospeasca.

Imagine

Adaugam zaharul, untul taiat cubulete si zaharul vanilat.
Începem a framînta usor (robot KA-treapta 1-2).
Adaugam galbenusurile si coaja de citrice razuita, framîntam din nou usor.
Pe masura ce framîntam, turnam cîte putin lapte caldut pîna e gata,
si framîntam mai departe pîna se desprinde aluatul de pe peretele vasului.
Eu am framîntat în total vreo 10 minute.

Imagine


Imagine

Cu mînile unse cu putin unt, formam o bila,
o asezam în vas si o lasam la crescut pîna îsi dubleaza/tripleaza volumul.
Scoatem aluatul din vas îl framîntam usor si îi dam o forma lunguiata pentru a-l putea taia bucati.

Imagine


Eu am taiat 2 mai mari si 2 mai mici. Mi-au iesit 3 cozonaci babani tare.
Doi despicati-unu cu mac, unu cu alune, si unu combinat-mac cu alune.
Fiecare taie bucatile în functie de forma si marimea care doreste sa le-o dea cozonacilor.


Umplutura de alune :


  • 400 g alune de padure macinate
  • coaja de lamîie, portocala
  • 100 g zahar
  • 100 ml lapte fierbinte

O umplutura simpla.
Pun în castron toate ingredientele, apoi torn laptele fierbinte deasupra,amestec si gata.


Imagine


Imagine



Umplutura de mac:


  • 400 g mac macinat
  • 150 g zahar
  • o pastaie de vanilie
  • lapte cît sa acopere macul

Fierbem laptele cu zahar si pastaia de vanilie despicata, îl turnam peste mac, amestecam si lasam sa fiarba usor la fo foarte mic pîna se îngroasa/leaga bine laptele cu macul.


Ungem foile cu umplutura,

Imagine


Imagine

le rolam, apoi despicam de-a lungul cu cutitul,

Imagine

si le împletim(in doi :D )

Imagine


Imagine

Asta gros, l-am facut din doua foi rulate (una cu mac,cealalta cu alune), apoi sucite.
Fiind mai gros, l-am lasat sa cresca pîna s-au copt primii doi.
L-am uns cu ceva lapte si galbenus de ou, si am presarat zahar deasupra(îmi place mult coaja )

Imagine

Copt.

Imagine

Lasam cozonacii sa creasca, pîna s-a încalzit cuptorul la 180°C.
Îi dam în cuptor si coborîm temperatura la 170°C, lasam sa se coaca aproximativ 45 minute.
Cel combinat, l-am lasat peste 1 ora, ca a fost mai mare si gros.

Copti.

Imagine


Cozonacii astia despicati sînt des întîlniti aici, la toate brutariile.
Se acopera cu glazura din zahar pudra si ceva zeama de lamîie,
dupa ce s-au racorit putin, cît sa nu fie firebinti tare(nu faceti glazura înainte).

Sectiuni din despicatul cald cu mac, ca nu au mai avut rabdare copiii .

Imagine


Imagine

Pe asta cu alune, l-am taiat dupa ce s-a racit.

Imagine


Imagine



11 comments:

  1. Foarte reusiti,iti vine sa+i maninci repede de tot!
    Felicitari!

    ReplyDelete
  2. Doamne Maya, cat de reusiti sunt! Daca ai stii ce pofta mi-ai facut...
    Tocmai vroiam sa te intreb ceva, pe mail...te-am pupat.

    ReplyDelete
  3. Rolls sunt awesome! Ne place mac:)

    Nice seara, Maya :-)

    ReplyDelete
  4. Mariana,chiar ca s-au cam mîncat rapid :D
    merci :)

    ReplyDelete
  5. Ai scris mail la adresa de aici (maya.esprit@gmail.com)?
    Ma duc imediat sa vad.Merci :)

    ReplyDelete
  6. Toni,merci si tie o seara frumoasa :)

    ReplyDelete
  7. oare-o fi ok ca pozele astea imi provoaca mai mult entuziasm decat valentine's day coming up?! acuma serios, aluuuuune de paduuure, vreau! vreau! urmatorii cozonaci cu asta o sa fie umpluti. brilliant!

    ReplyDelete
  8. Dana,ma bucur ca-ti plac cozonacii :)
    Te pup!

    ReplyDelete
  9. Catalina,deci m-am uitat pe mail,eu nu vad nimic de la tine.Ai scris la adresa asta : maya.esprit@gmail.com ?

    ReplyDelete
  10. Minunati ti-au iesit ! Super reteta si super prezentare ;)

    ReplyDelete