January 15, 2010

Antricot de vita cu sos de piper verde




Imagine


  • 150-200 ml vin alb sec
  • 2 linguri cognac
  • 1 lingurita mustar
  • 1-2 linguri piper verde din borcan/sau cît va place
  • 200 ml smantana de frisca
  • patrunjel tocat (fac.)
  • sare


Vinul se fierbe impreuna cu cognacul timp de 8-10 minute pe foc moderat.


Imagine


Adaugam smantana si mai lasam 8-10 minute la fiert pe foc mic,
dupa care adaugam mustarul si amestecam bine cu telul.
Adaugam piperul verde, amestecam si degustam. Saram.


Imagine

Imagine

Imagine


In final se adauga patrunjelul verde tocat, daca va place.
Se pastreaza cald, pana preparam antricotul.

Imagine


Carnea:
  •  felii antricot maturat  14 zile
  • condimente dupa gust
  • 2-3 linguri ulei de masline
  • 2 linguri de unt
  • sare
  • piper


Scoatem antricotul din frigider cu jumatate de ora inainte de a fi preparat.
E bine sa ajunga la temperatura camerei.
Se prajeste mai bine (carnea nu raceste uleiul).
Condimentam feliile de carne.
Topim untul impreuna cu uleiul de masline.


Imagine




Imagine



Cand este incins, adaugam feliile de antricot
si le prajim 3 minute pe o parte si 3 pe cealalta.

Se scot din tigaie, si se lasa 5 minute la odihna.



Imagine


Se serveste cu sosul de piper,
eventual acompaniate de cartofi copti, orez fiert...


Imagine



Medium.



Imagine

11 comments:

  1. noroc ca nu tre sa deschid gura ca sa tastez!! ar face laptopu scurtcircuit. oare ai habar cum ii spune in engl? poti sa-mi spui te rog unde locuieste el pe vita? oare o fi ribeye? in fine, tot il fac maine!

    ReplyDelete
  2. Dana,Entrecôte(fr.) cred ca e Ribeye(eng.).Eu cumpar doar maturat cel putin doua saptamîni! :)

    Este foarte bune,se topeste în gura :D

    ReplyDelete
  3. Povestigustoase,sper ca nu! :P

    ReplyDelete
  4. Buna Maya,
    asi dori mult adresa ta de e-mail,adresa mea este alexandrinatheiss@yahoo.de

    ReplyDelete
  5. este oarecum in zona in care se afla cotletul la porc....

    ReplyDelete
  6. si ptr ca nu m-am, exprimat corect,el se afla la vita ...of course...

    ReplyDelete
  7. Alexandrina,adresa mea de e-mail este:
    maya.esprit@gmail.com

    ReplyDelete
  8. Buna si LA MULTI ANI! Am si eu o rugaminte: daca vrei sa-mi spui, cum se matureaza carnea de vita, timp de 14 zile sau de unde pot s-o cumpar gata maturata?

    ReplyDelete
  9. Lumy, eu o cumpar gata maturata de la macelar. Se poate matura în mai multe feluri. Macelrau cre'ca matureaza cîte juma' de vita odata, în camere speciale care mentin o anumita temperatura, umiditate... etc.
    Acasa o poti matura în vid/în punga vidata/fara aer, dar nu stiu exact la ce temperatura trebuie tinuta. Cred ca un frigider rece îi ajunge, doar ca temperatura trebuie mentinuta. Deci nu este indicata maturarea într-un frigider care se deschide zilnic.

    ReplyDelete
  10. Multumesc mult, pentru raspuns. Am sa caut si eu la macelarie pentru ca la supermarket, nu am gasit.

    ReplyDelete