October 21, 2008

Banana


-Banana-






M-am gîndit sa deschid o tema,dedicata fructelor.
Azi voi adauga un fruct,si cum am timp voi continua.

Încep cu Banana,care este unul din cele mi iubite fructe în familia mea.
Pîna si Felix,motanul meu,manînca cîte o felioara.
Este un fruct bun,hranitor,sanatos,plin de vitamine si cel mai bun lucru,ca nu depind de sezon,ci se gasesc pe parcursul întregului an.


Proprietati nutritive

Banana contine o cantitate considerabila de potasiu,vitamina B6
si mai putina vitamina C si acid folic
(important ,mai ales pentru mamicile în devenire)



Continutul nutritv al unei banane de marime medie:


  • Potasiu - 470 mg
  • Sodiu - 30 mg
  • Vitamina B6 - 0,7 mg
  • Proteine - 1 g
  • Fibre dietetice - 3 g
  • Zaharuri - 20 g
  • Hidrocarbonati - 30 g
  • Grasimi - 1 g
  • Calorii - 115

Provin din Asia de Sud.În ziua de azi,cele mai mari planteje se afla în :
Columbia,Panama,Costa Rica,Ecuador,Honduras,Brazilia.

Bananierul apartine familiei Musaceae.
Exista peste 100 de varietati.Cea mai raspîndita este banana galbena,Cavendish.
Fructele cresc în ciorchini.
Un ciorchin,poate ajunge la 35 de kg/pîna la 200 de fructe.

Bananele se culeg verzi.Se coc în timpul transportului pe vapoare.

Se pot consuma chiar si necoapte.Eu le prefer cînd nu sînt înca galbene complet,dar se pot consuma chiar si cînd au pete maronii.Atunci sînt foarte dulci.
Nu se pastreaza în frigider,îsi pierd din aroma.Cele verzi,se pot pastra pîna la coacere la temperatura camerei.
Bananele coapte pot fi pastrate într-o camara racoroasa,sau un beci bun.Temperatura ideala ar fi 13 °C
Pentru o coacere mai rapida,introduceti bananele într-o punga de plastic(important pentru umiditate), adugati un mar si închideti punga.

Bananele se pot usca,si pastra o perioada îndelungata.
Pentru asta se taie bananele felii de 5-7 mm se pun în cuptor pe o sita/gratar fin,la uscat(cu ventilatie,posibil) la 35-40 °C,timp de 7-8 ore.


4 comments:

  1. Daca Felix mananca banana trebuie sa o incerc si eu pe Lizica...sunt tare curioasa. Va pupam !!!

    ReplyDelete
  2. Felix manînca si struguri fara piele ..ardei copti.. :D
    Bineînteles ca hrana preferat este carnea,dar cîteodata are pofte hahaha!
    Aaaa,si lubenita(pepene rosu) a halit :D

    ReplyDelete
  3. Interesant Maya, vad ca te-ai pus si tu pe scris articole :)

    ReplyDelete
  4. vaaai de mine,dar cine s-a mai pus?Sa nu-mi zici ca acu s-a mai apucat careva de articole despre fructe :D

    Isa,astea numai "articole" nu sînt :D

    ReplyDelete