June 19, 2008

Legume umplute cu sunca afumata&prosciutto cotto




  • 9 ciuperci mari
  • 1 zucchini ( 30 cm)
  • 1/2 ardei gras-rosu
  • 1/2 ardei gras-galben
  • 3 rosii marisoare
  • 1 ceapa proaspata,mare
  • 1 legatura patrunjel cret
  • 2 fire lungi cimbru de cultura(Thymian)
  • 100 g prosciutto cotto
  • 100 g sunca afumata
  • 100 g cascaval picant/mai vechi
  • 50 g parmigiano reggiano

sare,piper,ulei de masline si 2-3 catei de usturoi

Pe lînga,am servit orez tras în unt cu piper si sare.

Pentru 3 cupe:

  • 170 g orez
  • 50 g unt
  • piper si sare din rîsnita


Ciupercile le spalam si le tocam coditele.
Zucchini îl spalam,îndepartam coada,taiem pe jumatate si scobim mijlocul.
Ardeilor le rupem codita si curatam de semintele.
Rosiilor le taiem capacul,si le scobim pulpa.




Pisam usturoiul cu cimbrul,sarea si piperul,



apoi adaugam ulei de masline,




si amestecam mai departe.



Cu acest amestec,pensulam legumele pe interior.




Tocam ceapa,si o punem la prajit în putin ulei.
Cînd a devenit transparenta,am adaugat patrunjelul tocat
(cine vrea,poate sa-l adauge la sfîrsit),




urmat de prosciutto cotto si sunca afumata ,tocate.





Cînd începe a se rumeni,adaugam si miezul de la zucchini,coditele ciupercilor si pulpa rosiilor ,tocate.





Se mai lasa 5 minute pe foc,învîrtind din cînd în cînd.Se lasa putin la racorit.





Umplem legumele.





Taiem cascavalul felii,si-l asezam peste legume.
Cu parmigiano am procedat la fel.Pe el l-am pus deasupra.





Am pus tava în cuptorul rece,si am reglat 200°C.Am lasat pîna s-a rumenit.
Nu le lasati pîna devin foarte moi..îsi pierd legumele din textura.
Mai crocante,îsi pastreaza vitaminele si aroma mult mai bine.





Orezul l-am fiert în ceva apa cu sare,apoi l-am strecurat de apa,si l-am rasturnat în tigaia în care am încins untul.
Am macinat putin piper si ceva sare marina,am amestecat si pus în cupe.





Au fost delicioase!
Ciupercile,ardeiul gras,si zucchinele mi-au placut la fel de mult.
Si rosiile au fost bune,dar celelalte au fost perfecte!!(pentru papila mea!! )





*****



1 comment: