October 4, 2011

Prajitura cu pere





        Ingrediente:
  • zahar pentru caramelizat vasul
  • 5 pere
  • 9 cirese din compot
  • 6 oua, marime medie
  • 6 linguri zahar
  • 3 linguri faina
  • 2 linguri amidon de porumb
  • 1 lingura cacao
  • 1 lingurita praf de copt
  • coaja de la o portocala netratata
Se caramelizeaza zaharul pîna devine auriu. Atentie, daca este caramelizat la temperatura mai mare, tinde sa caramelizeze mai departe si dupa îndepartarea vasului de pe foc. Prin rotire, se îmbraca vasul pe interior cu un strat generos de caramel si se da deoparte. Se curata perele, se taie în jumatate, apoi se îndeparteaza casuta cu sîmburei. Se aseaza perele în vasul caramelizat. Mijlocul fiecarei jumatati de para se umple cu o cireasa fara sîmbure.




Pentru blat se amesteca faina cu amidonul, cacaoa si praful de copt. Ouale se mixeaza împreuna cu zaharul pîna îsi tripleaza volumul (pîna devin o spuma pufoasa), apoi se adauga coaja de portocala razuita fin, amestecul de faina si se mixeaza usor pîna se omogenizeaza. Se toarna peste pere, dupa care se da vasul în cuptorul preîncalzit la 170°C timp de 40-45 minute. 
Pentru a evita rumenirea prematura, acoperiti vasul cu o hîrtie de pergament umezita. Atentie, în cazul în care folositi folie de aluminiu. Posibil sa nu permita destula caldura, ceea ce face ca prajitura sa nu fie coapta bine la mijloc. Asta este valabil doar la acest gen de prajituri cu bucati de fructe mari în blat. Un blat simplu sau o alta prajitura gen chec, le puteti acoperi fara probleme cu o bucata de folie de aluminiu. Dupa coacere se rastoarna imediat pe un platou. Nu lasati prajitura la racit în vasul în care ati copt-o, pentru ca o veti scoate în bucati :D Dupa racirea completa se poate servi cu frisca, cu sos sau înghetata de vanilie... cu ce doriti.




73 comments:

  1. dumnezeule cum arata!!!!!!!!!!
    bravooo ptr praji ( combinatia e perfecta ;) si bravooo ptr prezentare !!!!!!!

    ReplyDelete
  2. foarte bine arata!!!!!Inghit in sec....siiii.....nici cuvintele nu le mai gasesc!pup

    ReplyDelete
  3. Minunat arata, minunata prezentarea. Pup!

    ReplyDelete
  4. Tulai ce bine arata!!!
    Si acum o intrebare (iarta-mi ignoranta): hartia de copt umezita o pui in contact direct cu coca?, ori peste cratita? Trebuie musai umezita hartia de copt? Te intreb pentru ca eu nu am folosit aceasta metoda pana acum (doar folie de aluminiu). Multumesc, si te rog sa treci pe la mine cand ai timp si chef (am deschis recent un... hai sa-i zicem blog).
    Te pup,
    Sanda Turner

    ReplyDelete
  5. minunatie de prajitura! arata foarte bine! iar cu perele alea... mmm!

    ReplyDelete
  6. Arata senzational! Iubesc deserturile cu pere, sunt asa de aromate!!

    ReplyDelete
  7. Acum cine e dulcegareasa?Are si caramel si vrei sa mananci singura?

    ReplyDelete
  8. woauuuuuuuuu!!!superb,arata delicios,ce sa mai...cuvintele sunt de prisos!!felicitari Maya!!!

    ReplyDelete
  9. Maya, ce fain arata!
    Si tare buna e idees cu visinele in pere.
    Uite ca am mai invatat si eu ceva. :)

    ReplyDelete
  10. frumos si bun,da buna ideia cu visine in pere,pupici

    ReplyDelete
  11. Ce deliciu!!! Imi place la nebunie combinatia! Pup!

    ReplyDelete
  12. O nebunie!! ador combinatia!! pupici

    ReplyDelete
  13. Minunat tort!

    Chiar imi place.

    sărut

    Gizi

    ReplyDelete
  14. Ce delicata e prajitura cu multimea aia de floricele mov. Musai trebuia sa le treci si pe ele la lista de ingrediente :)
    Superb ca intotdeauna.

    ReplyDelete
  15. Asta-i operă de artă, nu prăjitură!!

    ReplyDelete
  16. Sa ne faci asa cevaaa...sa murim pe-aici de nervi si de pofta...las' ca maine ma duc sa cumpar si io pere, na! :*

    ReplyDelete
  17. n-am cuptor aici:(((((((( .arata divin si eu n-am cum sa o incerc.aici n-am cuptor,in Pakistan n-am pere.booo,imi iau mobila in sacosa si plec ca m-am suparat.da-mi trece daca ma servesti cu prajitura:D
    pupici

    ReplyDelete
  18. Eu nu am facut asa prajitura decat cu mere umplute cu nuci.Deabea astept sa o fac zilele astea.
    Floricelele de aster si eu zic ca ar fi trebuit enuntate la ingrediente :))
    Minunata!!!
    Pup!

    ReplyDelete
  19. cat de bine arata! doamne, ma omori cu zile...de unde sa iau eu prajiturra din asta acum?....ca de facut nu prea am cum...am casa in renovari (:

    ReplyDelete
  20. Deci Woow! Cat de bine arata si ce gustoasa cred ca e! Pup

    ReplyDelete
  21. Este clar pe placul meu.O seara buna.

    ReplyDelete
  22. Chiar ma gandeam sa fac si eu o negresa cu pere taiate in 1/4, dar prajitura ta arata atat de bine incat ma gandesc sa o fac cu 1/2 de pere.Super prezentare pentru super prajitura!

    ReplyDelete
  23. Eu numai acum am descoperit aceasta bunatate! Tare bine arata, iar sectiunea e de nota 10.
    Pupici

    ReplyDelete
  24. Si pere si visine si caramel ?
    Asta-i prea de tot ! :)
    Si eu am flocindrele movulii peste tot pe partea de est a casei . :)
    Sa stii ca afurisitu de Gogu nu m-a lasat sa postez comentarii zile la rand nici la tine nici prin alte parti .
    Afurisitu !
    Acum sper sa ma lase .
    Te pup.

    ReplyDelete
  25. Hú ez a körte torta nem csak szép,hanem biztos nagyon finom,és ott látok egy jó kis szeletet,ha lehetnék rá vendég!!!:):):):)

    ReplyDelete
  26. Foarte estetice rezultatul si prezentarea, cu florile acelea violet!

    ReplyDelete
  27. m-am tot uitata la prajitura asta grozava,da'n-am apucat sa postez.am avut ceva probleme cu calculatorul.ce simpla si extrem de aratoasa e !

    ReplyDelete
  28. Elena, ma bucur ca-ti place :)

    ReplyDelete
  29. Sara, multumesc. Noroc cu florile :D

    ReplyDelete
  30. Alinutzika, si nou ne-a placut, si mamei mele :)

    ReplyDelete
  31. Sanda, hîrtia nu trebuie neaparat umezita. Depinde de calitate sau daca e alba, subtire, ceruita...etc. Daca e din aia maronie,mai groasa si geruita nu e nevoie. Aia alba tinde sa se perpeleasca :D

    Eu o ud sub jet de apa apoi o adun între palme. Fac un botz, o întind 'napoi si o pun deasupra. Nu pe coca.

    Am fost deja pe la tine, si trec pe acolo de cîte ori am ocazia.
    Am fost si sînt înca putin ocupata, si am mai fost/si mai sînt putin racita... si, si, si. Dar nu e ora de plîngere :D:D:D

    Pupici :*

    ReplyDelete
  32. Danutza, cu toate ca nu am decorat-o a fost destul de oachesa... de la pere cu ochi de cireasa :D

    ReplyDelete
  33. Teo, nuuuu, nu manînc singura. Am mîncat-o în mai multi :D DAR!, sa stii ca m-am gîndit la tine! :*

    ReplyDelete
  34. Fantezie în bucatarie, multumesc mult!

    ReplyDelete
  35. Bucate apetisante, ciresele mele din compot chiar arata ca visinele, dar sînt cirese :D
    Pupic :*

    ReplyDelete
  36. Ina, visinele sînt cirese, dar poti umple perele cu ce doresti :)
    Pupic :*

    ReplyDelete
  37. Anto, chiar e o combinatie reusita :)

    ReplyDelete
  38. Licuta, e buna combinatia. Pentru ciocolatosi recomand si un ss de ciocolata deasupra :D

    ReplyDelete
  39. Gabita, da, floricelele fac toti banii! Sînta tît de frumoase si bogate. Pacat ca s-a lasat cu o noapte mai "geroasa" si s-au cam înmuiat :D

    ReplyDelete
  40. Oana, as vrea eu! =)) Opere de arta din mîna mea, nu prea ai sa vezi :D
    Noroc ca natura ne ofera decoruri în culori minunate :)

    ReplyDelete
  41. Sara, draguta, cum sa nu! Te servesc cu mare placere! :*

    ReplyDelete
  42. Vasi, în cazul meu, cu talent nul la decor, chiar ca ar fi trebuit mentionate =))))))))))
    Si eu fac si cu mere umplute cu nuci si dulceata :D

    ReplyDelete
  43. Ophelia, las' ca renovarile trec! :)

    ReplyDelete
  44. Corina, e buna. Combinatia asta cu caramel pe margine e delicioasa :)

    ReplyDelete
  45. Haplea, ma bucur ca-ti place. Seara buna si de la mine :)

    ReplyDelete
  46. Cristina, merci. E buna oricum Poti taia perele cum vrei. Le poti lasa si întregi/le scobesti doar mijlocul si pui visine, sau nucu si marmelada de capsuni... sau ce ai chef :)

    ReplyDelete
  47. Fancy, merci. O sear frumoasa.

    ReplyDelete
  48. Fancy, merci. O seara frumoasa.

    ReplyDelete
  49. Lia, ador floricelele astea. Le-am adus anul trecut din tara, si aacum am un rînd "gras" si lung, si pliiiiin de floricele :)

    Pup :*

    ReplyDelete
  50. Marius, multumesc. Salutari si multumesc de vizita :)

    ReplyDelete
  51. Pansy, asta este o praji pe care o reuseste orcine. Eu numai de astea fac =))
    Pup :*

    ReplyDelete