March 7, 2008

Tort de ciocolata cu crema de capsuni




Ingrediente:
  • 8 oua marime medie
  • 130 g faina
  • 140 g zahar
  • 50 g amidon
  • 100 g unt topit/racit
  • 20 g cacao
  • 2 lingurite praf de copt
  • 1 praf de sare
  • coaja de portocala(razuita)
  • unt pentru uns tava+ faina pentru tapetat



Batem albusurile cu un praf de sare.
Amestecam galbenusurile cu zaharul,untul topit si racorit ,
si zaharul cu vanilie macinata,pîna devine un amestec omogen.




Faina  o amestecam cu praful de copt,amidonul,cacao si coaja de portocala,
dupa care o adaugam la galbenusuri ,mixînd usor.



Obtinem un amestec gros,



pe care-l adaugam la albusurile batute si mixam usor,pîna se încorporeaza perfect.



Turnam aluatul de blat în tava unsa cu unt si tapetata cu faina.
Dam tava/forma în cuptorul preîncalzit la 170°C pentru maxim 30 minute.





Cînd blatul este copt,îl scoatem din tava si-l lasam la racit pe un gratar.
Între timp,pregatim umplutura/crema.

500 g mascarpone
300 g pireu(gata preparat si racit)*
250 g capsuni taiati cubulete

*Cum preparam pireul de capsuni

250 g capsuni
250 g zahar cu pectina(dr.Oetker)
1 lingura zeama de lamîie



Am facut capsunii pireu cu mixerul stick,i-am amestecat cu zahar si zeama de lamîie,
si am fiert 10 minute.Am lasat la racit complet.Dupa racire se îngroasa si gelatineaza.


Se amesteca toate ingredientele pentru crema/umplutura.




Se taie blatul în trei felii.


Pentru însiroparea blaturilor,am folosit suc de portocala,ceva zahar si 3 capsuni mari.
Am pus aceste ingrediente într-un pahar si le-am facut pireu cu mixerul stick.
Sîmburii capsunilor,i-am îndepartat strecurînd acest pireu printr-o strecuratoare.
Am obtinut 200 ml suc,pe care l-am împartit la cele 3 felii de blat.



Primul blat l-am pus pe platou,si l-am însiropat.



Am adaugat primul strat de crema.



Cel de-al 2-lea blat l-am pus peste primul strat de crema,
l-am însiropat si l-am acoperit cu al 2-lea strat de crema.





Al 3-lea blat l-am însiropat pe partea care a venit în interior,apoi l-am pus peste crema,
si l-am nivelat usor prin apasare cu palmele.
(Dungile sînt de la gratarul pe care s-a racit ..deci e un tort cu fundu-n sus :D )



Am topit glazurile.
Ciocolata alba am taiat-o bucati si am pus-o într-o punga,
pe care am pus-o într-o olita cu apa fierbinte(nu are voie sa clocoteasca apa).
Ciocolata de cacao lapte am taiat-o bucatele,am pus-o într-un vas termorezistent,
am adaugat un cubulet de vreo 10 g unt,si am pus-o la topit pe baie de apa.




Am turnat glazura de cioco de lapte.




Pentru decor am facut si cîteva gratare de ciocolata(fara unt).



..apoi am încercat sa fac o pînza de paianjen,din ciocolata alba.
Dupa cum se vede,am început bine,apoi am luat-o razna :)




Am lipit gratarele pe margine si ca sa mai cache(r)z pînza de paianjen.
Am decoratasa cum stiu eu mai bine :D




..et voilà,asa a luat nastere Tortul "Pînza de paianjen,tremurata" :D



 



************



26 comments:

  1. Ce frumoasa culoare are glazura dupa ce e intarita! Marscarpone combinat cu orice fruct rosu (da, am si eu "piticii mei" :) ) are un gust la fel de bun ca si aspectul.

    ReplyDelete
  2. EU nu le am deloc cu ciocolatoasele,dar a fost ziua fiicei mele,si ea adora combinatia ciocolata /capsuni/mascarpone..în fiecare an trebuie sa inventez ceva..chiar si anul trecut a fost ceva de genul asta :D

    uite aici http://mayas-esprit.blogspot.com/2007/03/tort-de-capsuni-cu-mascarpone.html

    ReplyDelete
  3. Superb! Iar panza de paianjen mie imi place mult cum a iesit...

    ReplyDelete
  4. Maya, ma omori cu zile....la noi inca nu au aparut capsunile adevarate in piata.......si eu lesin aici de zor pe langa minunatiile tale....
    Mmmmmm.......muah !!!! Superb ! Eu le am cu ciocolatoasele...rau de tot

    ReplyDelete
  5. LA MULTI ANI DE 8 MARTIE, MAYA!

    ReplyDelete
  6. Draga Maya, in speranta ca nu o sa mor de pofta pana la finalul comentariului (pt ca ai facut un tort BESTIAL !!!) iti doresc un 8 Martie de poveste! La Multi Ani! Teodora

    ReplyDelete
  7. M-am intors la tort si am studiat cu mai multa atentie....poza in soare cu panza de paianjen e mortala....umbra zici ca e a paianjanului care misuna pe acolo.....cooool !!!! iar panza foarte reusita. Nu mai vorbesc de capsunile care se vad "intamplator" in zare cand asamblezi tortul.....excelent !!! Nu trebuie sa-mi raspunzi la mesaj.......am simtit nevoia sa ma mai delectez cu blog-ul tau minunat :-) muuuuuah !!!!

    ReplyDelete
  8. Draga Maya, esti asa talentata! Ce tort frumos ai facut, arata minunat!

    ReplyDelete
  9. Edith,multumesc pentru urari si complimente.Eu nu prea am mai fost pe aici,din lipsa de timp.
    Multumesc lafel ,muahh!

    ReplyDelete
  10. Teo,multumesc,si o primavara frumoasa!
    Las' ca vine ele si capsunile alea bunutzeee :)

    ReplyDelete
  11. Ginette,asa ma delectez si eu cu blogul tau..dar primul lucru la care ma uit..e..eu încep din jos în sus :D
    VA pup,muahh!

    O întrebarica..Vad ca nu mai pot scrolla pe vertical ,cînd intru la personalizare..si nu vad toate page elements :O ..oare am prea multe la indexare? sau ce naiba.Ca doar a mers pîna acum..sau o fi ceva ce se repara în curind...

    ReplyDelete
  12. Miri,multumesc mult..De fiecare data cum îmi scrii,intru direct sa-ti admir imaginile.Esti foarte creativa.îmi place cum dau imaginile în cadru.Super!Îmi încînt pupila de ficare data :)

    ReplyDelete
  13. Se pare ca e problema astora de la blogger de nu putem sa intram in diverse functii... Cred ca lucreaza la el...
    Sa speram ca il "repara" rpd... :)

    ReplyDelete
  14. Este delicios dar trebuie sa spun ca am si muncit la el citeva ore. Cu siguranta este numai pentru ocazii speciale.

    ReplyDelete
  15. Maya, e super tortul, nici eu nu ma dau in vant dupa ciocolatoase...Daca esti deacord as vrea sa te trec pe listuta mea,chiar nu poti lipsi de acolo multumesc mult, Amalia.

    ReplyDelete
  16. Draga Maya,

    luni este ziua fetitei mele si chiar acum fac acest tort. Sper sa-mi iasa... al tau e minunat, ca de altfel tot ceea ce ai postat pe blogul tau.

    Iar pisicile... "delicioase"! Absolut superbe!

    ReplyDelete
  17. Buna Maya,

    Te rog frumos imi potis pune simie dac apot inlocui cu ceva mascarponele? Azi am fost al cumparaturi si nu am reusit s ail gasesc, mai am maine vreo doua incercari..dar nu sunt asa sigura de ele..

    Ai un blog minunat si niste pisoi superbi :)

    Ana IOrdan

    ReplyDelete
  18. Ciao, Maya. Cautand ceva pe internet am gasit intamplator reteta asta si o poza de-a ta postate si prin alte locuri, dar fara mentionarea numelui tau.
    daca te intereseaza,. arunca o privire aici.

    http://www.gds.ro/Casa%20si%20gradina/2008-04-16/Tort+cu+crema+de+capsune

    Te pup, week-end placut!

    ReplyDelete
  19. Eh,Narnia...de furaciosi din astia mai dam din cînd în cînd.
    Merci,te pup!

    ReplyDelete
  20. Anonim,da,ia mult tip,dar se merita :)

    ReplyDelete
  21. Edith,Ana...cu parere de rau..dar vad si eu mesajele dupa ani lumina...

    va pup!

    ReplyDelete
  22. Maya,pana la urma m-am hortarat pentru tortul asta, dar si aici te necajesc cu nelamuririle mele. Ce inseamna zahar cu pectina? N-as putea folosi marmelada de capsuni in locul piureului de capsuni? Iar la glazuri n-ai putea sa-mi aprozimezi cantitatile de ciocolata? Trebuie neaparat sa pun cercul ca sa fac panza de paianjen? Mi-ar placea sa curga glazura si pe margini. Multumesc anticipat! Acum ma apuc de blat.

    ReplyDelete
  23. Ionela,probabil e deja pea tîrziu...
    -poti pune si marnelada
    -zaharul cu pectina e ca si cel pentru facut marmelade,jeleuri/adica gelatineaza
    -nu trebuie sa pui cercul,poti lasa glazura sa se prelinga s pe margini
    -cantitatile de cioco la glazura,nu stiu ce sa zic...fiecare foloseste cîta vrea/cît de groasa vrei sa fie glazura pe tort
    Mie totdeauna îmi ramîne ceva în plus :D

    ReplyDelete
  24. Multumesc mult,Maya,am facut tortul! Am pus dulceata de capsuni,nu marmelada in crema pentru ca avea o culoare mai frumoasa. Glazura mi-a iesit cam tare,cred ca trebuia sa pun mai mult unt,dar mi-a placut enorm sa fac panza,recunosc e prima data! Apoi blatul nu l-am putut taia perfect ca al tau ca nu am avut instrument ca al tau. Dar a fost delicios! Iti trimit o poza daca vrei.

    ReplyDelete
  25. Ionela,ma bucur ca ti-a placut.Scuze ca raspund asa tîrziu,dar am avut o perioada fara laptop,si cu multe umblaturi.

    ReplyDelete
  26. Arata incredibil de frumos tortul tau! felicitari pt tot ce am vazut pe blogul tau...mai trec, ca acum e tarziu!

    ReplyDelete