June 15, 2011

Marmelada de capsuni



Ingrediente:
  • 3 kg capsuni
  • 2 kg zahar
  • zeama de la 2-3 lamîi



Înainte de a fierbe marmelada,se spala,usuca si dezinfecteaza borcanele.
Eu le spal în masina de vase,si dupa ce-s uscate le dezinfectez în cuptor
la 200°C timp de 10-15 minute.Capacele le fierb într-o oala cu apa,apoi le las la uscat.
Tratate în acest fel borcanele,marmelada se va pastra fara probleme timp îndelungat.
Igiena perfecta,în cazul tuturor conservelor,este conservantul adevarat.
Conservele în borcane de sticla transparenta se pastreaza în camara,pivnita,
sau loc racoros si neaparat ferite de lumina directa.

Fructele din care se prepara marmelada,trebuie neaparat sa fie proaspete.
Cel mai bine se începe prelucrarea imediat dupa recolta,mai ales cînd este
vorba de capsuni,zmeura,ananas,fragute,fructe mai sensibile.

Spalam capsunile sub jet de apa rece,apoi le îndepartam coditele.
Mie nu îmi place marmelada fina,asa ca fructele mari le tai în jumatate,
iar cele mici le las întregi.Cine o doreste fina,poate strivi fructele,sau toca marunt.
Pe masura ce le taiam si repartizam capsunile într-un vas încapator(larg/lat,dar si înaltut),
presaram si cîte un strat de zahar deasupra.Am încheiat cu un strat de zahar.
Am acoperit vasul,si l-am lasat asa 5-6 ore,la racoare,dar nu în frigider!Nu se amesteca.
Capsunile,ananasul,zmeura,fragutele nu se pastreaza în frigider.
Pastrate la frigider multe ore,aceste fructe îsi pierd din aroma si dulceata.
Gutuilor,prunelor sau perelor,le face chiar bine o raceala de frigider peste noapte.
Tot în straturi cu zahar,si neaparat zeama de lamîie care împiedica oxidarea.
Cînd si cînd trebuie amestecate usor.

Dupa 5-6 ore am pus marmelada la fiert.Am adaugat zeama de lamîie si am lasat sa fiarba la foc moderat.
Daca doriti o marmelada mai groasa,dupa dizolvarea completa a zaharului,
puteti scoate o parte din zeama lasata de fructe,o fierbeti separat pentru a obtine sirop.
În timp ce fierbe marmelada,îndepartati cu o spumiera spuma care se aduna deasupra.
Nu lasati marmelada nesupravegheata si învîrtiti usor cu o lopata cînd si cînd.
Dupa o ora,o ora si jumatate(depinde de capsuni,cantitatea de zeama lasata,foc...),
faceti cîte o proba sa vedeti daca e legata.Proba se face cu cîte o picatura pe o farfurie rece.
Daca se împrastie rapid mai trebuie fiarta,daca picatura isi pastreaza forma si se întinde mai încet este fiarta.

Marmelada se toarna fierbinte în borcane,care apoi se închid foarte bine
si se întorc pe capac.Se lasa asa cel putin 15-20 minute,apoi se întorc,
se acopera cu o patura si se lasa nemiscate pîna la racirea completa.


 
 

26 comments:

  1. Draga Maya,
    Eu bag gemul la cuptor si se face foarte bine, dar nu in vase de inox ci in cratita cum era in Romania. Astfel suprafata de evaporare al apei este mai mare si nici gemul nu risca sa se prinda, mai amesteci din cand in cand si tot nu se prinde nu trebuie sa stai cu lingura in el. Eu asa fac.
    Imi place mult blogul tau si te urmaresc de mult. Multumesc pentru toate lucrurile bune pe care le impartasesti cu noi.
    Cu mult drag Maria

    ReplyDelete
  2. Delicioasa marmelada!...Si prezentarea pe masura. Te pup!

    ReplyDelete
  3. Ce mult imi place cum arata!Nu numai marmelada,ci si prezentarea,pozele,te felicit!pupicei!

    ReplyDelete
  4. Maria,eu am fiert marmelada în oala lata si mare de la Le Creuset,aia grea de fonta emailata.S-a fiert foarte bine,si nu s-a prins deloc.Nici eu nu amestec într-una,ci cînd si cînd.Pe foc moderat în oala asta se fierbe minunat.

    Cînd se fac prunele,o sa fierb marmelada în Slow Cooker,în vasul de ceramica.Sînt curioasa cum iese.

    Multumesc pentru apreciere si pentru vizita.

    Salutari,
    M.

    ReplyDelete
  5. Licuta,multumesc draga mea! :*

    ReplyDelete
  6. Flory,merci!Draguta ca totdeauna :*

    ReplyDelete
  7. Si mie imi place tot ce vad prin pozele astea,incepand de la marmelada pana la bol si lingurita cat si modul in care ai facut pozele.

    ReplyDelete
  8. Bucate apetisante,multumesc.Pupici :*

    ReplyDelete
  9. Arata senzational, iar prezentarea...... minunata!!!!!!

    ReplyDelete
  10. Merci,Mihaela!Multumesc de vizita :)

    ReplyDelete
  11. nota 20 ptr tot , marmelada , prezentare , foto !!!
    felicitari !!!

    ReplyDelete
  12. pai frumos arata gemult tau.ca aproape as zce ca e duleata,ca se vad ceva fructe intregi.vroiam sa completezi ce ai spus si anume ca zeama de lamaie e obligatorie nu numai pentru ca impiedica oxidarea,dar impiedica si zaharisirea ulterioara.este gemul nostru preferat,cel de capsuni !

    ReplyDelete
  13. Pisicuto,merci :*
    Asa nota mare înca nu am primit°! :D

    ReplyDelete
  14. Pansy,marmelada mea asa arata,cu bucatoaie :D Noua ne place sa simtim ceva între dinti :D
    La dulceata las toate fructele întregi,si fierb prima data un sirop,apoi adaug fructele.
    Marmelada asta e compacta,densa,nu fluida ca o dulceata

    Cu lamîia,da,asa este,si cred ca as mai putea completa,ca e benefica si în pastrarea culorii.
    Si la noi,marmelada de capsuni are cea mai mare trecere.
    Pup!

    ReplyDelete
  15. Un blog de exceptie, nu numai retetele dar si pozele care ma dau pe spate.Felicitarile mele!!

    ReplyDelete
  16. de la mine vei primi doar note mari , le meriti din plin !!!!!!!!

    ReplyDelete
  17. superba prezentare! ador capsunele in orice forma ar veni :))

    ReplyDelete
  18. Deja am inceput sa umplem camara!Eu nu am vase ce au iesit acum(eu fac mai babeste),am cratita smaltuita,sub ea pun o tigla si cu foc domol,nici o data nu mi s-a prins zacusca sau gemul!
    O zi minunata!

    ReplyDelete
  19. Vasi,multumesc mult pentru apreciere si vizita!
    Salutari :)

    ReplyDelete
  20. Janet,si vasul meu e tot de ala smaltuit/emailat,doar ca e din fonta.Nu face parte din categoria vase moderne.L-am cumparat eu nou,dar si mama avea unu la fel în urma cu 30 de ani.

    Ca zici de tigla,banuiesc ca fierbi marmelada în cuptor,nu?
    Mai am în plan marmelada de caise,pe care o voi fierbe tot în oala aia,si o portie de marmelada de prune.Pe asta am de gînd s-o fierb în Slow-Cooker.Sînt curioasa cum iese.

    ReplyDelete
  21. Kívánok szép hétvégét! :*

    ReplyDelete