March 20, 2007

CHIFLE SI BRÎNZOAICE CU/FARA BUSUIOC

  • 500 g faina
  • 270 ml lapte (3,5 %)
  • 30 ml ulei de masline
  • 25 g drojdie proaspata
  • 1 lingura rasa de sare (sau dupa gust..sau dupa cît de sarata e umplutura)
  • 1 galbenus+ceva lapte pentru uns
Am pus faina în vasul robotului. Am frecat drojdia cu putin din lapte, am turnat-o peste faina si am început a framînta usor, turnînd cîte putin lapte, putin din ulei... si tot asa, pîna am terminat cu lichidele. Apoi am framîntat (robotul) pe treapta mai rapida, pîna s-a desprins aluatul de pe peretii vasului... aici o poza. E foarte important pentru orice aluat, sa fie bine framîntat.
  Apoi am format cu mîinile unse cu putin ulei de masline o bila pe care am pus-o la crescut,
la caldut (vreo 30 minute).

Brînza (eu am avut o brinza de vaci, sarata)
1 ou
busuioc

Brînza am frecat-o cu oul.

Apoi am împartit-o în doua. În a -2-a jumatate am pus busuioc tocat.

Dupa ce a crescut aluatul, l-am împartit în doua.
Prima parte am facut-o cu brînza cu busuioc.

Le-am pus în cuptorul încins la 185°C.

A 2-a tura, le-am facut mai mici, la cerere.

Se coc relativ rapid.

Coapte.

Sectiune.

Din acelasi aluat si aceeasi umputura, placintele.
Am pus mai multa umplutura de data asta... sînt un deliciu!


 
Aici cele cu busuioc si chimen.

 



5 comments:

  1. Bun gasit Maya! Azi m-am trezit cu pofta de facut paine si iata ca ale tale minuni mi-au facut cu ochiul si m-am apucat dis de dimineata de framantat si copt. N-am folosit busuioc insa au iesit foarte bune, iar cele cu chimen au fost preferatele mele. Multumesc! Am o intrebare: sub ce denumire gasesc in Germania faina de spelta? inca nu am descoperit-o. Cu recunostinta, Cristina

    ReplyDelete
  2. Bun revenit pe la mine :)

    Dinkelmehl îi spune. Se gasesc mai multe tipuri.
    Type 630 e deschisa/alba. Se poate folosi la fel ca faina alba obisnuita. Mai ales la patiserie fina.
    Type 812 nu e chiar asa alba ca 630, dar tot deschisa. Merge bine la ppîine, cozonaci. Dar se poate folosi si 630 la pîine si cozonaci :D
    Type 1050 e integrala.

    De gasit o gasesti chiar si în Lidl. Nu-mi amintesc însa marca, dar e buna.
    La Kaufland gasesti de la Küchenmeister, si e mai buna ca cea de la Lidl. Asta am folosit-o cel mai mult, pîna am descoperit ca la vreo 25 km de mine este o moara care are faina bio de spelta. Pentru ca mai au si un magazin în moara cu muuulte produse de care am nevoie, mi le iau lunar de acolo. Se pot comanda si online, dar eu prefer sa merg acolo, pentru ca ador magazinul. Tot de acolo iau si pastele de diferite feluri (albe, cu sau fara ou, integrale), gris, foi de lasagne, pesmet pentru paneuri, taitei de supa... de toate, din spelta.
    Daca te intereseaza asta e adresa http://www.drax-muehle.de/

    În fiecare vineri e si piata în fata morii, tot cu produse bio regionale, de la tarani :)

    ReplyDelete
  3. :) Iti multumesc si iti sunt foarte recunoscatoare, imi esti de un real folos aici in tara fara vara. Maine merg la cumparaturi. E atat de amuzant, frumos si uneori dificil sa fiu aici. Bis zum nächsten Mal! Tschüß!

    ReplyDelete
  4. eu am vazut Germania in 2003 si m-am indragostit pe veci de ea! Iubesc acesta tara, poate si pentru ca afost prima data cand am vazut altceva decat Romania! Mult noroc doamnelor, sa aveti o viata frumosaa oriunde ati fi! Alice

    ReplyDelete