March 18, 2009

Pîine cu cartofi a la Peter




_______________________________________Recipe by Peter


  • 680 g cartofi
  • 4 lingurite sare
  • 120 ml apa de la fierberea cartofilor
  • 1 lingura drojdie uscata
  • 2 linguri ulei de masline
  • 665 g faina alba tip 550

Indicati sînt cartofii cu coaja subtire.
Spalam bine cartofii,si-i curatam de eventualele puncte/alte impuritati.
Îi fierbem cu coaja în apa cu sare(2 lingurite),pîna sînt moi.
(Pastram 120 ml din apa cartofilor,dupa fierbere)


Photobucket


Se poate lasa toata coaja,sau se pot curata doar partial.
Bineînteles,cine doreste,o poate îndeparta în totalitate.
Eu am lasat putina.Lasam cartofii la racit.


Photobucket


Strivim cartofii,si îi punem în vasul robotului.


Photobucket


În apa calduta(nu fierbinte) ramasa de la cartofi,
adaugam drojdia uscata.
(Data viitoare încerc cu cea proaspata)


Photobucket


Cartofii striviti i-am omogenizat putin cu robotul.
Am adaugat drojdia si uleiul de masline.Amestecam în robot 2-3 minute.


Photobucket


În timp ce robotul framînta,
am adaugat restul de sare(celelalte 2 lingurite) si faina.
Am lasat înca vreo 10 minute la framîntat pe treapta 2 si 3(din 10) a robotului.


Photobucket


Aluatul se lasa aproximativ 35 de minute la crescut,acoperit cu folie alimentara,la temperatura camerei.


Photobucket


Nu creste considerabil..dar creste.


Photobucket


Presaram ceva faina pe masa de lucru,
dupa care scoatem aluatul din vas,si-l împartim în doua.


Photobucket


Întindem cu mîinile o foaie groasa.
Pe capatul mai îngust presaram un start fin de faina.


Photobucket


Rolam aluatul,începînd din partea fara faina,
apoi îi dam o forma rotunjoara,
punem cu partea îngusta(cea fainata) în jos,
pe un prosop peste care am presarat putina faina.


Photobucket


Acoperim,si lasam înca 35 de minute la crescut.


Photobucket


Preîncalzim cuptorul la 190°C.
Eu am pus pînicile în tava mare a cuptorului,pe hîrtie de copt.
Pîinicile trebuiau puse cu partea care au stat pe prosop,în sus!..dar am uitat :D
Asa se desfac frumos la copt.Pentru ca-s uituca am facut o taietura mica.

Tava o punem pe shina de jos a cuptorului.
(Indicata ar fi o placa de piatra,încinsa odata cu cuptorul)
Dupa vreo 20 de minute eu am coborît temperatura la 180°C,
si am pus jos,sub tava cu pîinicile capacul unui vas de jena,plin cu apa.
În total am lasat 45 minute la copt.
Le lasam la racit pe gratar.Nu se taie fierbinti/calde!


Photobucket



Photobucket


Photobucket


Fiica-mea iubeste pîinea de cartofi,
dar îi displace în totalitate coaja crocanta,
de aceea vasul cu apa dedesubt :)


Danke schön,Peter!



12 comments:

  1. woai, mi-ai făcut apă-n gură! arata superb!

    ReplyDelete
  2. Maya salut!!! wow... ce paine super! Mai mult ca sigur am s-o fac. Am facut ceva buuuuuuuuuun bun bun de tot cu martipanul :D Am sa postez si reteta (vezi ca e cu dedicatie) :) Te pup Maya draga si inca o data: super paine.

    ReplyDelete
  3. Laura,chiar e foarte buna!Am probat multe retete,dar asta de la Peter,este cea mai cea dintre toate!
    Merci :)

    ReplyDelete
  4. Ina,merci!
    Trec sa vaz ce ai facut!Eu ador martipanul..egal sub orice forma :)

    ReplyDelete
  5. Tot mai urmăresc, dar azi m-ai nevoit sa scriu. Dar la un aşa "Ritterschlag" trebuie.
    Merci ptr. laudele referitoare la reţeta de pîine. Mult succes încontinuare cu blogul tau. Asi minţii dacă nu aşi recunoaşte că îmi place să iau cîte o reţetă de aici.. fiindcă este încercată si nu-mi fac probleme să nu-mi iasă...de poze nu spun...că mi-e ciudă.
    Cu drag,

    Peter

    ReplyDelete
  6. Peter,ce onoare la "usa" cortului meu!
    În primul rînd,multumesc pentru vizita si mesajul lasat aici,si nu în ultimul rînd pentru reteta minunata.Pentru papila noastra,cea mai buna pîine cu cartofi..forever!

    ReplyDelete
  7. Exceptionala painea, felicitari!

    ReplyDelete
  8. imi place cum arata, mai ales ca are coaja subtire.mie imi iese coaja groasa intotdeauna. Am sa incerc si eu cu vasul cu apa ca nici la ai mei nu le place cu coaja crocanta

    ReplyDelete
  9. Duceso,e tare buna pîinea asta!

    ReplyDelete
  10. Bucatarule maniac,mie-mi place cu coaja groasa si crocanta.Dar cum fiica mea adora pîinea cu cartofi,dar detesta coaja tare crocantoasa si groasa..am facut-o pe placul domnisoarei.

    ReplyDelete
  11. Uleiul turnat in aluat are forma de ursulet, parca e Teddy.

    ReplyDelete
  12. Intr-adevar painea asta este magnifica iar prezentarea ta o face si mai interesanta. Multumesc si eu lui Peter ca ne-a oferit-o.

    ReplyDelete