October 22, 2011

Ricotta cu smochine si miere

Reteta, care numai reteta nu se poate numi, provine de undeva de pe meleagurile Florentei. Descoperita de bucatarul meu preferat, Jamie Oliver, care a fost foarte surprins cînd i-a fost servit micul dejun. "Brînza si smochine la micul dejun?" Cu toate astea, se pare ca a fost atît de încîntat, încît a preluat reteta în una din cartile sale de bucatarit. Daca mai intereseaza pe cineva si parerea mea... cred ca eu sînt mai impresionata decît Jamie :D
Cei drept, eu nu am servit ricotta cu smochine la micul dejun de dimineata, ci la un mic dejun mai  întîrzîiat. Dupa parerea mea, combinatia asta potriveste oricînd si la orice ora, fie un mic dejun dulce, ca desert sau chiar ca aperitiv. As modifica doar modul de servire în functie de ce ar acompania, sau ca ce fel ar fi servit.


       Ingrediente:
  • ricotta
  • smochine
  • miere de salcîm
Cum se face? Simplu!
Se aranjeaza toate ingredientele dupa plac, pe o farfurie.
Daca va place, puteti servi cu o felie de pîine alba, prajita.


50 comments:

  1. Adica ma trimiti la piata ca ieri am vazut smochine si pana una-alta am uitat de ele!Frumoase culori!We placut!

    ReplyDelete
  2. hmmm..delicioasa combinatie..ma gandesc ca ar fi tare dragute umplute smochinele, apoi stropie cu miere

    ReplyDelete
  3. n-am incercat dar e o combinatie interesanta.pozele sunt ca de obicei adica minunate.pupici si week-end cat mai placut!

    ReplyDelete
  4. mai la inceputul toamnei am avut revelatia urdei cu piersici si miere. trebuie sa fie minunata si cu smochine!

    ReplyDelete
  5. Trebuie sa ajung la Mega!! arata minunat smochinele tale.. sper sa mai gasesc si eu ;) pupici

    ReplyDelete
  6. Delicios ce vad aici. week-end placut si tie!

    ReplyDelete
  7. Mmmmmm, o nebunie delicioasa!!!!

    ReplyDelete
  8. Super!!! Imi place combinatia, nu am incercat-o si mi-a lasat gura apa.. cum supunea si TeoBucatar ne trimiti la piata! Imi place blogul tau.. il urmaresc..

    ReplyDelete
  9. Ador smochinele si imi pare rau ca nu am facut o tarta cu dragutele astea. Dar am niste smochine in frigider si voi incerca cu Ricotta :)

    ReplyDelete
  10. Eu am servit combinatzia asta in loc de desert,merci pt. idee chiar mi-a plåcut :o)

    ReplyDelete
  11. Ador branza, ador smochinele asa ca o combinatie nu ar fi rea. Merci pentru ideea impartasita. Ionela

    ReplyDelete
  12. Si eu as manca asa ceva la orice ora.
    Love,love,love / :))

    ReplyDelete
  13. Vai cat de bine arata totul! Mi-ati facut pofta!

    ReplyDelete
  14. Arata ca ceva indeluuuung pregatit . Yummiiii!

    ReplyDelete
  15. Merg si grilate smochinele in combinatia asta,te pup!

    ReplyDelete
  16. Arata superb! O saptamana frumoasa!

    ReplyDelete
  17. Mie nu-mi place ricotta,dar poate in combinatia asta sa-mi placa!

    ReplyDelete
  18. Orice reteta foarte delicioasa cu smochine

    ReplyDelete
  19. wow ce fain arata, maya...doamneee....

    ReplyDelete
  20. pozele te imbie sa faci tot ce postezi tu , arata extraordinar de bine !!!!!

    ReplyDelete
  21. smochinele sint bune si cu toate brinzeturile lumii,in acceptiunea mea,varianta aleasa de tine e sublima!:)

    ReplyDelete
  22. Foarte frumos si interesant, pozele sunt minunate! O sa gust cand voi avea ocazia. Salutari!

    ReplyDelete
  23. Teo, daca mai le gasesti, probeaza :D
    Te pup!

    ReplyDelete
  24. Ophelia, la varianta asta m-am gîndit si eu, servite ca aperitiv.

    ReplyDelete
  25. Ahhhh, piersici! Da, Zazule, acum tre' sa poftesc pîna la anul.

    ReplyDelete
  26. Anto, daca mai gasesti încearca. Pupici.

    ReplyDelete
  27. Sara, într-adevar un deliciu!

    ReplyDelete
  28. Mykyduta, da, nebunie curata =))

    ReplyDelete
  29. Diana Ursache, multumesc de vizita. Te mai astept :)

    ReplyDelete
  30. Mihaela, mie mi se pare ca dupa frigider, smochinele si-au pierdut din dulceata. Oare este posibil, sau mi s-a parut mie?

    ReplyDelete
  31. Ella, e buna oricînd... desert, mic dejun, apritiv. Doar sa fie :D

    ReplyDelete
  32. Dan si Ionela, merita încercat! Pofta buna :)

    ReplyDelete
  33. Lia, asta zic si eu... la orice ora.
    Love is in the air :D

    ReplyDelete
  34. JJ, daca ti-e pofta, probeaza! :)

    ReplyDelete
  35. Laura, da, aproximativ 5 minute :D

    ReplyDelete
  36. Flory, merci de idee. Pupici :*

    ReplyDelete
  37. Cristina, multumesc. Si tie o saptamîna frumoasa.

    ReplyDelete
  38. Pansy, pai de ce nu-ti place ricotta?
    Sa stii ca eu sînt o devoratoare de brînzeturi mai "grele", mai mucegaite, puturoase, sarata, oaie...dar îmi place si ricotta :D

    ReplyDelete
  39. Maria12, ai dreptate. Dar asta este valabil doar pentru noi, astia care adoram smochinele.

    ReplyDelete
  40. Cat, multumesc de complimente, dar aici smochinele si-au facut jobul. Asa-s ele, tare oachese! Te îmbie sa-ti înfigi coltii în ele :D

    ReplyDelete
  41. Alison, asa este. Chiar si sub forma de dulceata merg cu brînza :)

    ReplyDelete
  42. Marius, cînd ai ocazia nu ezita. Sper sa-ti placa. Salutari!

    ReplyDelete